Recenze: VICIOUS - DIVOKÁ LÁSKA (L. J. Shen)

Hříšnici se nezastaví před ničím!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství BaronetChci zakoupit tento titul!

U nakladatelství Baronet vychází nová, velice hot série Hříšníci! Jako předvoj a novelu v jednom jste si mohli přečíst Defy: Nebezpečná láska (recenze), která vyšla pouze v elektronické podobě, ale díky za to, protože je nabušená vášní, má pořádný spád a nadchne vás příběhem natolik, že se na první díl Vicious: Divoká láska budete neskutečně těšit.

Díky Defy: Nebezpečná láska tedy poznáte nejen milostný románek Jaimeho a jeho učitelky slečny Greenové, ale také se seznámíte s hrdiny, kteří budou hrát prim v pokračování série. Jako první vám povypráví svůj příběh Baron Spencer v románu Vicious: Divoká láska, ve druhém titulu vás nadchne Dean a třetí se váže k Trentovi. Na goodreads je dokonce už zmínka o spin-off této série, můžeme se na ni těšit? Nepředbíhejme a zaměřme se nejprve na horkou novinku!

Vypravování se odehrává v ich-formě ze dvou úhlů pohledů - Emilia a Vicious. Text je čtivý, vábivý a má náboj, ačkoliv náročnější čtenář si může povšimnout, že promyšlenost pokulhává. Autorce se nedaří promýšlet příběh dopředu, ujíždí jí časová přímka a někdy si tak trochu hrdinové "protičečí". Především to poznáte v případě, že jste čerstvě dočetli Defy a vrháte se na Vicious. Není to překážka při čtení, protože tohle je oddechovka, ale jak říkám, ne každý takové základní chyby, které v knihách autorka obvykle nedělá, odpustí snadno.

Na Emiliu, dceru služebnictva, které sloužilo v majestátném komplexu Spencerových, si jistě vzpomínáte. Naposledy jste ji viděli v náručí Deana, se kterým chodila, ale nyní je v New Yorku, kde se jí nežije zrovna snadno. Stala se umělkyní, i když nemá možnosti se tím zrovna dvakrát živit, a tak vypomáhá v baru. Její sestra Rosie na tom není o nic lépe, jsou totiž v New Yorku spolu a bojují, protože je město pomalu stravuje...

Vicious, tedy Baron Spencer, je za vodou. Tedy alespoň finančně, ale jeho osobní život stagnuje. Nemá mimo příležitostných milenek nic a nikoho, až na své HotHoles. S otcem nikdy moc nevycházel a macecha, no, tam to bude ještě veselé. Tento muž je prostě sám sebou a nebere si servítky, dokáže být silně arogantní až zlí, a když si něco umane...

Po otevření knihy narazíte jako první na seznam písní, které si hrdinové během dějové linie pouští. Jako druhé autorka vysvětluje význam třešňového květu, který je pro ústřední protagonistku podstatný. A pak už skáčete rovnýma nohama do první kapitoly!

Ta se vrací do minulosti, tedy přesně o deset let zpět, do doby, kdy bylo Baronovi a Emilie osmnáct. Takových šikovných návratů zažijete více a jsou příjemným osvěžením děje a občas pomáhají i odhalit některá tajemství. Těmi je příběh opravdu nabušený a stejně tak se s tajem setkáváte i v první kapitole. Co se odehrává za zavřenými dveřmi mezi Baronem a Darylem? Proč ty výhružky, násilí a krev?

Tajemství se odkrývají postupně a navozují správné napětí a čtivost. Některá jsou šokující více, jiná méně. Pro zainteresované čtenáře a milovníky tohoto žánru jsou reálná. Nepřekvapí vás totiž, že hrdinové jsou braní s nadhledem stejně jako děj, protože právě o to v odpočinkových romantických románech pro ženy jde. Realita, která je tak trochu fantasy a pohádková, nás uklidňuje a baví.

Milostný románek mezi Viciousem a Millie je z části tak tvrdý, jak očekáváte. Emilia totiž není nadšená, když náhodou Viciouse potká a on si na ni začne dělat nároky a zkoušet na ni zas ty své dramatické hry. Ačkoliv se tomu brání, tak jí bohužel (nebo díky bohu, záleží na úhlu pohledu) dá nabídku, která se neodmítá! Takže tito dva musí koexistovat vedle sebe a na scénu přichází opravdu veliké drama, doplněné o zábavný a tvrdší humor, u kterého se nebudete nudit. Emilia si totiž nebere servítky a Baron? Ten chlap snad ani neví, co je takt a nejspíš si myslí, že slovo gentleman je nadávka. Dočkáte se nejen lehce chorého a působivého dobývání, ale také samozřejmě i intimních chvil, které nejsou přehnané a nedělají z knihy erotický román, ale naopak ji udržují v tom správném napětí.

Závěr je samozřejmě dle očekávání. Všechny víme, že to dopadne tak, jak to dopadne a těšíme se na to. Jak říkám, v takových případech je nejpodstatnější cesta a závěr je třešničkou. Což opravdu je, i když možná autorka více sklouzává do romantiky a přislazuje děj. Jak moc sladký je? To už každá posoudíte samy, protože chuť má samozřejmě každý jinou. Konec je účelově protahovaný, což některým čtenářkám může vadit. Možná, kdyby byl titul o něco útlejší, byl by pro čtenářky dynamičtější a vábivější.

Máte v lásce romány s hrdiny, kteří jsou tvrdší a drsnější a pořádně z nich tryská sexappeal a vášeň? Tento příběh je směsicí emocí, tajemství i silného pouta, které bylo většinu času problémem než kladem. Rozhodně má sílu rozdmýchat oheň ve vašich srdcích. Užijte si čtení!

Co na Vicious: Divoká láska říká Chensie? Po Defy jsem se na první díl moc těšila. Neskutečně se mi líbil humor, i když hrdina byl na mě možná až moc kre-. Nedokázala jsem mu odpustit, co udělal. Podstatnější však je, dokáže to Emilie? Kniha na mě zapůsobila, jelikož se mnou sympatie, antipatie a emoce rozhodně u čtení mlátily. Konec byl na mě až moc přeslazený, ale zas nic jiného bych si nepřála. Co mi vadilo byly ty nedorazy, určitá nedomyšlenost, jak to autorce unikalo. Nechápu, obvykle se jí nic takového nestává, ale Hříšníci asi dávají zabrat i L. J. Shen.

Emilia
Říká se, že láska a nenávist jsou stejné pocity, jen zrozené za jiných okolností. Je to pravda. Muž, který ke mně přichází v mých snech, mě taky pronásleduje v mých nočních můrách. Je to vynikající právník. Prohnaný zločinec. Neodolatelný lhář.
Před deseti lety mě donutil utéct z malého města, kde jsme žili. Teď si pro mě přišel do New Yorku a neodejde, dokud nepůjdu s ním.

Vicious
Je to hladovějící umělkyně. Krásná a pomíjivá jako třešňový květ. Před deseti lety vtrhla do mého života a všechno obrátila vzhůru nohama.
Emilia LeBlancová je totálně mimo můj dosah. Je to totiž bývalá přítelkyně mého nejlepšího kamaráda. Žena, která zná moje nejtemnější tajemství. To by mělo stačit, abych se za ní přestal honit. Ale nestačí. Jenže ona mě nenávidí…

Ze série: Hříšníci 1.
Počet stran: 395