Recenze: IKO (Marissa Meyer)

Akční komiks pro dívky

Za recenzní výtisk děkuji eshopu Palmknihy
Palmknihy na FB

Americká spisovatelka, zaměřující se převážně na young adult fantasy, se rozhodla odklonit od beletrie a vytvořit sérii grafických románů s názvem Iko. První díl vyšel u nakladatelství Egmont v roce 2018, druhý s názvem Iko sama sebou o rok později. Spousta z vás už má tento komiks přečtený, já se do něj t teprve pustila...

Str. 28

Marisse Meyer v České republice vyšlo celkem jedenáct knih, z toho tři série. Výše zmíněná Iko, Renegáti a Měsíční kroniky. Přiznám se, že jsem od autorky prozatím nic nečetla, takže nemohu posuzovat a přibližovat její jiná díla. Jsou-li ve spojitosti právě s tímto komiksem vám nesvedu říct, ale podle komentářů Iko spadá právě do série Měsíčních kronik.

Před samotným příběhem ústřední hrdinky Iko je jakýsi úvod, přibližující zřejmě sérii Měsíční kroniky, ve kterých se setkáváte s rychle zobrazeným příběhem devíti hrdinů.

• Kybernetická mechanička
  • Císař, toužící ochránit svůj lid
  • Zloděj s temnou minulostí
  • Charakterní farmářka
  • Biogeneticky naprogramovaný voják
  • Hackerská špička
  • Královský strážce
  • Zjizvená princezna
  • Vášnivá androidka uvězněná v těle domácího robota

Po skončení prologu následuje příběh, odehrávající se kdesi za městem Sydney v Austrálii. Vtipná akční hrdinka nahání mutanty a nebojí se ničeho. Odvážně leze i do temných jeskyní a praktikuje svou vlastní spravedlnost.

Str. 43
Autorka nemá problém ani s návraty do minulosti, aby vám zobrazila převážně akční příběh své chráněnky Iko. Androidka pracuje pro měsíční královnu a řeší problémy s armádou vražedných bestií, které vytvořila Levana. Jenže to je problém, měsíční královna totiž slíbila, že všechny měsíční vojáky ze země stáhne. Už sedm měsíců je královnou a splnit slib se jí nedaří. Proto se Iko musí ze všech sil ohánět, aby královně pomohla.

Spousta akčních scén, plných adrenalinu a napětí, je vhodně doplněná dívčím humorem, někdy poměrně ostrým, protože hlavní postava rozhodně není žádné bezbranné poupátko. Během děje nahlížíte na její osobní život, ale i hon za nepřáteli. Jestli máte v oblibě svéhlavé hrdinky, schopné se o sebe postarat a vrhat se do nebezpečí po hlavě, směle do čtení. Komiks je doplněný také o milou young adult romanci.

Str. 77

Závěr je kulantní a rozhodně navnadí na pokračování. Je znát, že autorka má fantazii, umí s ní pracovat a zobrazit vám nelítostný, jemně emotivní román, u kterého určitě neusnete.

Co se týče grafické stránky, tak ta je povedená. Marissa Meyer má osobitý styl kreseb, které snadno navodí surovou atmosféru. Jsou poměrně detailní a lehce zobrazí to, nač chtěla poukázat. Ilustrace jsou převážně šedobílé, nic barevného neočekávejte.

Titul bych doporučila spíše čtenářkám, které touží po příběhu silné ženy, jež se nezalehne ničeho. Dívčí román je spíše povzbuzením a pobavením.

Str. 57

Co na Iko říká Chensie? Já takové hrdinky nemám zrovna v oblibě, takže i když byl příběh zajímavý, nečetl se mi kvůli akční Iko lehce. Ilustrace se mi líbily, opravdu vyvedené a dostačující. Nejspíš by neuškodila barevnost, která by poukázala na akční scény, ale i tak dokázaly zapůsobit. Jediné, co mi tedy vadilo, byla právě Iko. I když byl román milým zpestřením, nenadchl mě tolik, abych si přečetla autorčiny další knihy. Spíše mě přesvědčil o tom, že ačkoliv spisovatelka podle hodnocení čtenářů píše kvalitně, tak bohužel nejspíš nebude mít ve svém repertoáru díla, která by se zalíbila mně.

Křehké spojenectví Země a Měsíčního království je v ohrožení. Smečky zmutovaných vlčích vojáků, které stvořila královna Levana, se ani po její smrti nevzdaly a stále útočí na vše živé. Prostořeká androidka Iko se proto rozhodne vzít vše do vlastních rukou a dopadnout jejich vůdce. S nelehkým úkolem jí pomáhá pohledný palácový strážce, který brzy přiměje Iko přehodnotit vše, co dosud věděla o věrnosti, lásce a své vlastní lidskosti.

Nakladatelství: Egmont
Žánr: Fantasy, Komiks
Počet stran: 250