Recenze: NELŽI MI (A. V. Geiger)

Spletité a neskutečně napínavé pokračování, které vám nedá spát!

Za recenzní výtisk děkuji Euromedia

Chci zakoupit titul Nelži mi v Knižním klubu

U nakladatelství Yoli - Euromedia Group vyšlo úžasné pokračování young adult thrilleru Sleduj mě (recenze). Občas bývají čtenáři s ohledem na žánr zklamaní, ovšem tohle nebude ten případ. Jestli se vás dostal na kolena první díl, tak si počkejte na pokračování, protože to se americké autorce A. V. Geiger povedlo ještě famózněji!

Stejně jako v předchozím díle se vypravování ubírá čtivým, silně napínavým stylem v er-formě, přičemž se autorka neodklání od young adult žánru, ale opomíjí nadbytečné texty. Naopak se jí daří vám vše předkládat ve formě, která je doslova neodolatelná. Především, když jsou kapitoly prokládané výslechy policie, které vás popohání ještě víc k pokračování ve čtení a bravurně zvyšují napětí. Nikdo neodloží knihu bez toho, aby přišel na to, co se to vlastně děje...

Začátek je trochu zamlžený. Víte, jak to skončilo ve Sleduj mě, ale jakpak nebezpečné dobrodružství Tessy a Erica pokračuje? Tito dva se rozhodli pro radikální řešení a to by jim možná vyšlo, ale na scénu vstupují staří známí. A to nejen nebezpečný, hrůzně posedlý stalker Blair, ale také showbussines, který nechce Erica Thorna pustit ze svých spárů.

Stejně jako u předchozího dílu se povedlo autorce vykreslit psychologii. Tessa se potýkala s agarofóbií, tentokrát na řadu mnohem víc přichází úzkosti a obava. Strach spojený s pronásledováním, s tlakem médií i okolí. Strachem, který není snadné překonat, i přesto však bojuje o své místo po boku Erica Thorna. Má to ale všechno vůbec smysl?

Pro Erica Thorna nebylo snadné přesvědčit Tessu, že je jeho sněhovou vločkou. Tou jedinou, která jej zná a které se on rád otevírá. Nechce o ni přijít za žádnou cenu, ale směr, kterým se vydal, ho může katapultovat do míst, kde by byl vážně nerad. Takže nezbývá, než bojovat.

Samozřejmě mimo nebezpečí, paranoiu, obří napětí si prožijete romanci, která se ke knize opravdu hodí. Není to o vášni, v tomto případě bych se přikláněla spíš k označení spřízněných duší, kdy se lidé skutečně touží poznat a není to o zalíbení na první pohled, o kterém čtete ve většině erotických románů. Ba naopak, tohle už se dá považovat za ztvárnění skutečné lásky, protože je střízlivá a přesto romantická a plná emocí.

V závěru... Musím říct, že jsem byla hodně překvapená. Pokud čekáte přímočarost, tak rozhodně budete valit oči. Autorka opět dokázala, že i v rámci young adult jde napsat pěkně peprný, promyšlený a propracovaný příběh plný napětí, který vás nepustí natolik, že jste schopní knihu přečíst za pár hodin. Velké finále se neobejde bez překvapení, které však není účelově nastrčené, ba naopak nakrásně dává smysl a dohání k šílenství. Máte obavu z klišé? Ano, zavání to jeho použitím, ale nebojte se. I tento fakt si A. V. Geiger uvědomovala a skvěle si s ním pohrála.

Za jediný mínus se dá považovat poezie, která pro milovníky básní není dostačující. Možná si s ní mohla autorka víc pohrát, ale vlastně to ničemu neškodí. Jen by to mohlo ještě o ždibec doladit atmosféru. Ale i přes tento malý detail věřím, že stejně jako v mém případě, u vás román sklidí úspěch za plný počet bodů.

Bez znalosti předchozího dílu nelze Nelži mi číst. Všechno to na sebe pěkně navazuje a ačkoliv byl první díl velmi působivý, tak jeho pokračování je opravdu famózní. Rozhodně doporučuji všem, kteří mají young adult žánr v oblibě. Tyto dva tituly vám rozhodně nesmí chybět v knihovničce!

Co na knihu říká Chensie? Nelži mi jsem spolu se Sleduj mě vyskládala na pomyslný young adult piedestal. Obvykle mě thrillery tohoto žánru zklamou a je jen velmi málo těch, které dokážou udržet laťku, vytřít mi zrak a dodat romantickou zápletku, abych byla okouzlená. A. V. Geiger psát umí a ještě víc jí jde promýšlet báječně spletité a napínavé ya. Nejsem si jistá, jestli je možné nějaké pokračování. Možná bych zůstala jen u dilogie, protože Nelži mě je doslova třešinkou. Přečetla jsem knihu za den a jsem naprosto okouzlená. Moje nová srdcovka.

Láska. Posedlost. Žárlivost. Vražda. Nikdo nemá nejmenší ponětí, co se stalo popové hvězdě Ericu Thornovi. Jeho Twitter je zmražený. Mobilní telefon se našel rozbitý a zakrvácený ve sněhu. Fanynka Tessa zná pravdu. Ke své posedlosti Ericem se ale nehodlá vracet a k Twiteru už vůbec ne. Ale co Snapchat… mohl by být bezpečnější? Po měsících, kdy se Tessa snažila splynout s davem, musí konečně čelit své minulosti. Jenomže zatímco sedí ve výslechové místnosti, všechny její odpovědi plodí jen další otázky… Pokračování úspěšného YA thrilleru z prostředí sociálních sítí – Sleduj mě.

Žánr: Young adult, Thriller
Ze série: Sleduj mě 2.
Počet stran: 336