Recenze: VZPURNÁ (Ina Lorentz)

Nápaditý romanticko-historický román!

Za recenzní výtisk děkuji Euromedia

Chci zakoupit titul v Knižním klubu

Pod pseudonymem Iny Lorentz se skrývá manželský pár Ingrid Klocke a Elmar Wohlhrath. Němečtí autoři se zaměřují na historické romány a špionážní thrillery. V České republice již mají na kontě celkem patnáct knih a nejnovějším počinem je u nás historický román Vzpurná, který vyšel nedávno u nakladatelství Ikar - Euromedia Group.

Dynamické vypravování v er-formě vás zavádí do středověku z několika úhlů pohledů. Převážně se autoři zaměřují na ústřední dvojici, ale během příběhu zmiňují také náhled na nevlastního sourozence a macechu, krále, apod. Svět, ve kterém žije ústřední hrdinka Johana, je plný intrik, spletitosti a zlovolností, jak jsme u historických románů zvyklé. Určitě si přijdete na své už stylem psaní, které potěší nenáročné i náročné čtenáře, toužící po romantickém zážitku s historickými fakty. V samotném závěru je historický přehled, poukazují na historii, kterou se autoři inspirovali. Kapitol je osm, jsou nazvány jako díly a mají příhodný název, který danou kapitolu charakterizuje. Ta je rozdělená na krátké úseky, díky nimž je vypravování velmi čtivé, i když se zrovna neděje nic napínavého.

Příběh vás zavádí do první kapitoly s všeříkajícím názvem Závěť. Otec Johany a jejího bratra zemřel, oni shodou náhod vyslechnou pravou závěť a také jsou nuceni přihlížet tomu, jak lstivý kněz a jejich macecha s nevlastním bratrem za jejich zády závěť mění ku svému prospěchu. Ačkoliv je to nezákonné, tak změna nastane a podle ní by se mladičká Johana měla provdat a její bratr nastoupit jako mnich do kláštera. Oba se však prohnanosti svých příbuzných protiví a na vlastní pěst vyrazí do světa, hledat lepší život... Johaně nezbývá nic jiného, než převléci se za mladého muže a přijímat nejedno příkoří.

Podstatný zvrat, týkající se Adama Osmańského, přichází až se stranou sto třicet. Od těch dob Johana, dále nazývaná jako Jan, a její bratr Karol spadají pod jeho vojsko a musí plnit jeho příkazy. Netuší, že zatímco oni mají své tajemství, tak Adam také cosi skrývá.

Proč se titul jmenuje Vzpurná? Prakticky dle ústřední postavy, jelikož hlavní protagonistka Johana je velmi výrazná a vzpurná žena, která se nejenže ničeho nezalekne, ale také jen tak neskloní hlavu. V případě války, kdy musí ve vojsku poslouchat Adama, je to docela problém. Její ženská divokost a statečnost je přitažlivá, ovšem může pěkně lézt na nervy. Nemyslím si, že by vám tento charakter přišel nesympatický, spíše zábavný. Co se týče vedlejších postav, i ty jsou velmi schopně vykresleny.

Děj se tříští na několik linek, ústřední je samozřejmě putování Johany a Karla, kteří prožívají dobré i zlé a neustále žijí v ohrožení. Autoři se ovšem ohlíží i na vedlejší charaktery, které jsou zajímavé a zobrazují nejen jejich příběh, ale i osudy. Zejména se jedná o Genevieve a jejich nevlastního bratra Matthiase. Ti samozřejmě neleží v žaludku jen dvěma sourozencům, ale i čtenář zatouží vědět, jak si dále vedou a zda je stihne spravedlnost...

Dílo není typickým romanticko-historickým románem, takže pokud se těšíte na intimní chvíle a žhavé polibky, nechte si zajít chuť. V tomto případě je titul ryze romantický a to velmi jemných a nápaditým způsobem. Láska smíchaná s dobrodružstvím a zachováním tajemství, s lidskými osudy a emocemi, má opravdu váhu a snadno vám vykouzlí úsměv na rtech.

Na první pohled je vidět, že autoři mají svůj příběh promyšlený. Ať už se jedná o zapracovaná historická fakta do děje, uchopení námětu či vytvoření lákavých a čtivých linií, které v sobě skrývají spousty emocí a zvratů. Na závěr se vše řeší a to opravdu vše, autoři neopomenuli takřka nic a tak se nemusíte obávat, že by vás nechali tápat a přemýšlet, jak to vlastně vše dopadlo.

Publikace Vzpurná má mnoho, co nabídnout a to především čtenářkám historického žánru, které mají chuť na nápadité ztvárnění a romantiku. Tahle oddechovka rozhodně stojí za to!

Co na titul říká Chensie? V mém případě se jedná o první setkání s tvorbou autorů a byla jsem velmi příjemně překvapená. Kniha neobsahuje hluchá místa, ačkoliv je poměrně rozvláčná. Četla se naprosto skvěle a snadno, příběh mě pohltil. Báječná romantická oddechovka!

ODVÁŽNÁ MLADÁ ŽENA, NELÍTOSTNÁ DOBA TURECKÝCH VÁLEK A OSUDOVÁ LÁSKA Komtesa Johana z Allersheimu může jen v přestrojení za muže uniknout nedobrovolnému manželství. Místo aby si užívala bezpečí u příbuzných své zemřelé matky v Polsku, dostane se nečekaně do nebezpečných situací, které ji donutí i nadále hrát svou roli. Když pak všichni muži dostanou rozkaz připojit se ke královskému vojsku, je příliš pozdě, aby odhalila svou identitu. Oddíly Osmanské říše táhnou na Vídeň a Johana si musí za velmi nepříznivých okolností vybojovat své štěstí a místo v životě.

Nakladatelství: Ikar
Žánr: Historické romány, Pro ženy
Počet stran: 544