Recenze: MĚSTEČKO PINES 3 (Blake Crouch)

Závěr napínavé sci-fi trilogie!

Za recenzní výtisk děkuji Euromedia

Chci zakoupit titul Knižním klubu

U nakladatelství Laser - Euromedia Group vyšel závěrečný díl trilogie Městečko Pines. První díl (recenze) v roce 2013 vydalo nakladatelství Jota a od té doby čtenáři marně toužili po pokračování. Až do chvíle, kdy se trilogie ujalo nakladatelství Laser. V roce 2018 vyšlo nové vydání prvního dílu, následoval druhý díl Městečko Pines 2 (recenze) a letos jsme se konečně dočkali vytouženého závěru.

Musím podotknout, že celá trilogie je silně napínavá a pohlcující. Čekání na závěr rozhodně stálo za to, protože celá série Městečko Pines je absolutně úžasná!

Vypravování se stejně jako v předchozích dílech očekávaně odehrává v er-formě a obsahuje různé úhly náhledu. Vévodí jim samozřejmě postava Ethana Burkea, následují však i další úhly pohledů, převážně z řad občan městečka, ale setkáte se i Davidem, který má celý tento krutý experiment na svědomí.

Kniha začíná tam, kde skončila předchozí. Vraťme se tedy do děje. Brány města jsou otevřené, elektronický plot vypnutý a mutanti na dosah. Ve městě se lidé cítí, jako by se probouzeli ze stoletého spánku, protože až Burke jim sdělil pravdu. Skutečnost je děsivá a není snadné se s ní popasovat. Rozhodně potřebují čas, aby se s tím srovnali, jenže ten nemají. Ethan zjišťuje, že se na ně valí vlna monster, kteří mají obrovský hlad a městečko Wayward Pines je jejich hostina.

Závěr byl napínavý, ale to, co se na vás žene teď je absolutně návykové. Lidé se touží zachránit. Snaží se přežít, ale podaří se jim to? Nuže, tuhle brutální smršť, která je však popsána na úrovni a nepropadá se k béčkovým hororům, autor pojal velmi uvěřitelně. Zaměřil se nikoliv převážně na venkovní hrůzy, ale na děs, číhající uvnitř člověka. Na strach o sebe i své milované. Na pud sebezáchovy. Na budoucnost, kterou lidé z městečka již nemají...

Velmi reálně a prakticky až na dřeň zobrazené emoce, mezilidské vztahy a psychologie jsou tím nejúžasnějším, co závěrečný díl (a prakticky celá trilogie) nabízí. Blake Crouch splnil svou výzvu na jedničku a svět, ve kterém jste se prostřednictvím jeho vypravování ocitli, vyšperkoval do nejmenších detailů. Může být až děsivé, jak má vše promyšlené a jak se mu podařilo zobrazit charaktery - dokonce mezi nimi naleznete také psychopaty, kteří mají tedy náramný potenciál.

Samozřejmě ani v tomto akcí napěchovaném díle neopomíjí na milostnou linii, která se drží napříč městem a sbližuje lidi. Každý člověk má svůj vlastní příběh a ty nejzajímavější vám autor představil krátkými kapitolami. Vře to i mezi Ethanem a Teresou, jelikož v dohlednu je i její milenec, o kterém jste měli možnost číst v předešlém díle. Stihne se vrátit a zamíchat kartami? Bude se konat další drama?

Nostalgický závěr plný rozhodování, bojů a touhy o přežití, která se táhla celým příběhem, má jedno obrovské plus. A to epilog, ve kterém autor naznačuje... nuže, o tom se nemůžu zmiňovat, ale pevně doufám, že to tak bude!

Máte v oblibě sci-fi a toužíte po něčem, co vás zvedne ze židle a nedá vám spát? Trilogii Městečko Pines jen tak neodložíte a věřím, že jste schopní ji najednou přečíst jako nic. Je naprosto návyková, doporučuji!

Co na titul říká Chensie? Já netuším, který díl byl lepší. Já ji beru jako celek a naprosto si mě získala. Už se těším, až si ji někdy přečtu celou, protože ti lidé, jejich osudy a celý šílený svět v rukách samozvaného boha mi bude chybět.

Agent tajné služby Ethan Burke dorazil do Wayward Pines v Idahu před třemi týdny. V tomto městě se lidem říká, koho si mají vzít, kde mají žít, kde mají pracovat. Jejich děti se učí, že David Pilcher, tvůrce města, je bůh. Nikdo nesmí odejít; a i kladení otázek vás může zabít. Ethan však objevil podivuhodné tajemství toho, co leží za elektrifikovaným plotem, který obklopuje Wayward Pines a chrání ho před děsivým světem za ním. Tajemství, že celé obyvatelstvo má zcela pod kontrolou šílenec a jeho armáda nohsledů. Tajemství, že venkovní svět se chystá vtrhnout skrz plot, aby vyhladil tento poslední, křehký pozůstatek lidstva. Závěrečný díl světového bestselleru Městečko Pines.

Nakladatelství: Laser
Žánr: Sci-fi
Ze série: Městečko Pines 3.