Recenze: SEXY SRÁŽKA (Helena Hunting)

Romantické oddechové drama

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet

Kanadská spisovatelka Helena Hunting u nakladatelství Baronet vydala svůj druhý titul. V České republice debutovala románem Talisman pro štěstí (recenze), který se týkal hokejového námětu. Nyní na řadu přichází o vážnější téma v jednoduché oddechové četbě, kterou si čtenáři velmi chválí. S radostí vám knihu přiblížím.

Vypravování se odehrává v ich-formě převážně z úhlu pohledu Kailyn, ale také titul obsahuje spousty částí z úhlu pohledu Daxtona. Jedná se oddechovou četbu, takže autorka nijak zvlášť styl psaní nezamotávala. Píše přirozeně, čtivě a atmosféra dokáže pěkně jiskřit.

Kailyn Flowersová je první den na vysoké škole. Ráda by se stala právničkou a ví, že na to bude muset dřít, a tak poslouchá motivační podcasty. Jenže při tom se natolik soustředí na sebe, že vběhne do zápasu s frisbee a srazí ji k zemi jeden vysoký, pěkně udělaný chlapík. Ten je shodou náhod dětskou hereckou hvězdou, kterou Kailyn po léta obdivovala a zbožňovala a ještě pořád je z něj naprosto paf. Je tedy jasné, že ústřední protagonistka začne z neplánovaného setkání doslova šílet a trapas je na světě. Naštěstí se z nich později stanou přátelé i soupeři a ve třetí oba chtějí být těmi nejlepšími. To se dozvíme v úvodní kapitole, která ovšem new adult zápletku více nezmiňuje.

Po pěti letech se tito dva hrdinové setkávají znovu a tentokrát u Kailyn v kanceláři, přičemž Dax se svými rodiči chce vyřídit opatrovnický účet pro svou třináctiletou sestru. Daxton ani netuší, že je na něj Kailyn naštvaná, vlastně ji v první chvíli ani nepozná a to je tedy šok. Třetí setkání těchto dvou hrdinů se odehraje za smutných událostí...

Oba hrdinové jsou zajímaví a mají kolem sebe i poměrně uvěřitelné vedlejší postavy, které jsou však spíše doplňkem. Kailyn se snaží nevázat na minulost a Daxton se snaží vymanit ze spárů minulosti, kdy byl dětskou hvězdou. Mají své vlastní problémy a ke všemu řeší něco, co je nezáviděníhodné a nesnadné...

Ústředním tématem, jak vyplývá z anotace, je právě opatrovnictví, protože Daxton se bude snažit získat do opatrovnictví svou milovanou sestru. Ovšem život mu hází klacky pod nohy a právě Kailyn může být tou, která ho za chrání.

Od toho se také odvíjí milostná zápletka, která je založená na přátelství, humoru i emocích, týkajících se nejen ústředních hrdinů, ale také třináctiletého dítěte, které se těžko vyrovnává s náhlou tragickou situací.

Příběh je opravdu odpočinkovým a jednoduchým čtením, které vás netáhne nikam do hloubky a ačkoliv se týká závažných témat, nijak vás nestresuje. Mnozí mohou autorce vytknout jistou povrchnost, ale v rámci žánru prostě nemůžete očekávat thriller či psychologickou sondu do duše. Tak, jak to autorka napsala, aspiruje na skvělou oddechovku, která se líbí nejen mně, ale i vám, jak je vidět dle hodnocení.

Knihu bych doporučila všem, kteří chtějí něco nenásilného a přesto se závažnějším námětem. Jako oddechovka a milostná romance je čtení lákavé.

Co na titul říká Chensie? Já bych raději tu new adult zápletku, která nebyla v knize více rozepsaná, než ten dospělý svět. Ani s ohledem na téma autorka nepřichází s ničím novým, což je škoda, protože psát umí a její hrdinové jsou zábavní. Ačkoliv jsem si početla, vidím titul jako průměr. Mnohem víc si mě získala knihou Talisman pro štěstí, který mi přišel vážně vhod a který už jsem četla víc než jednou.

Kailyn Flowersová byla vždycky klidná, racionální a měla všechno pod kontrolou – dokud neskončí rozplácnutá na Daxtonu Hughesovi, bývalém herci, do něhož byla jako puberťačka poblázněná. A pak udělá nemyslitelné: během pěti vteřin se z ní stane fanynka tělem i duší, což může a nemusí zahrnovat vyznání nehynoucí lásky. A co je ještě zvláštnější, Daxton nevezme nohy na ramena. Jejich sexy srážka ve skutečnosti vede k přátelství, o němž se jí nikdy ani nesnilo. Samozřejmě ani nečekala, že ji zradí...

A teď Dax potřebuje její pomoc. Jako opatrovník své třináctileté sestry toho má až nad hlavu. A i když Kailyn Daxovi neodpustila, není ani tak bezcitná, aby ho v tom nechala samotného. Jejich přátelská setkání se brzy promění v rande u večeře a Kailyn cítí, že chemie mezi nimi je stejně výbušná jako dřív. Jak by však mohla ukončit obranu před chlapíkem, který láme srdce na počkání?

Počet stran: 328