Recenze: SEDM ROZCHODŮ AMY A CRAIGA (Don Zolidis)

Netradiční young adult romance!

Za recenzní výtisk děkuji Knihy Dobrovský

U Knihy Dobrovský - Naše nakladatelství pod značkou King Cool vyšla netradičně uchopená romance, kterou má na svědomí americký spisovatel Don Zolidis. V Čechách se jedná o jeho první titul, skrze který máme možnost nahlédnout do života ústředního hrdiny Craiga...

Očekávala jsem, že kniha bude psána ve dvou dějových liniích, jak je poslední dobou zvykem a zobrazí náhledy života obou hrdinů, ale namísto toho mě čekalo překvapení. Autor se rozhodl pro autentické vypravování v ich-formě z úhlu pohledu ústředního protagonisty Craiga, který je sám o sobě zajímavý, ale originální ztvárnění, které však nemusí nadchnout každého, jej udělalo ještě lákavější. Vše tkví v tom, že autor na přeskáčku líčí podstatné i méně podstatné scény z Craigova života, které se týkají nejen jeho, ale také jeho vztahu s Amy, jeho rodiny přátel i směru, kterým se tímto chlapec vydává...

Jako první nás autor seznamuje s prvním rozchodem Amy a Craiga. Nutno podotknout, že šikovně zobrazuje nejen myšlenkové pochody, ale i emoce a tak se čtivo stává poutavou a čtivou horskou dráhou, při které se odehrávají hezké chvíle plné lásky i přátelství, ale i dramata.

Musím uznat, že ačkoliv někomu může vrstvení scén připadat chaotické, skrývá se v něm jistá dávka originality a napětí, což je svým způsobem u romance velmi osvěžující. Nejedná se totiž o typické romantické čtivo, ale prakticky zobrazení života ústředního hrdiny tvůrčím způsobem. Snadno tak Craiga poznáte, pochopíte a co víc, budete s ním prožívat jeho útrapy i radosti a soucítit. Jaký měl Craig vztah se sestrou? Kdy nastalo sblížení s otcem? Dokonce se dočtete i dopisu pro Amy, do které Craig vážně blázen.

Máte chuť na reálnější a nápaditou romanci z pohledu kluka? Něco, co je nepřeslazené a přesto si vás dokáže získat svou dojemností a životní poutí? Pak určitě Sedm rozchodů Amy a Craiga doporučuju.

Co na titul říká Chensie? Jelikož tohle bylo takové osvěžující a příjemné vybočení z klasických love story, byla jsem nadšená a Craig, ačkoliv bych to nečekala, si mě získal. Kniha se četla skvěle a to i přesto, že jsem si ze začátku musela chvíli zvykat na přeskakování a měla jsem pocit, že mi román bude připadat necelistvý, ale nakonec ne. Nic mi nechybělo, odpadla nadbytečná vata a já se skvěle bavila. Don Zolidis zariskoval a podle mého se to rozhodně vyplatilo!

To nejhorší v Craigově životě je zároveň tím nejlepším: Amy. Amy a Craig jsou tím nejméně pravděpodobným párem, jaký si dokázali představit. Samotářský Craig se s kamarády stýká pouze při hraní Dračího doupěte, zatímco krásná a inteligentní Amy je všemi oblíbenou předsedkyní hned několika studentských útvarů. Přesto však tito dva skončí spolu. Dokud se ovšem Amy s Craigem nerozejde. Potom se k sobě vrátí a rozejdou se znovu. A tak stále dokola a dokola – dohromady sedmkrát… Amy a Craiga čeká poslední rok na střední škole a zatímco zodpovědnost dospělého života se neodvratně blíží, jejich životy rozvíří bouřlivý vztah plný rozcházení a scházení připomínající kaleidoskop radosti, bolesti i smíchu. Z podobně rozmanitých dojmů se skládá i samotný příběh, hořkosladké a tragikomické vyprávění, ve kterém autor s cynicky vtipným nadhledem barvitě líčí strasti i slasti zážitku první lásky a poutá jím čtenáře až do poslední strany.

Nakladatelství: King Cool
Počet stran: 288