Recenze: AFTER - POUTO (Anna Todd)

Čtvrtý díl série After boduje!

Nebo chcete rovnou zakoupit celou sérii v Knižním Klubu?

Americká spisovatelka Anna Todd své dílo nejprve vydávala na wattpadu, kde čtenáře natolik zaujala, že se sérii dostalo také tištěné podoby a stal se z ní takový fenomén, že se práva na překlady knih prodala do mnoha zemí. Mezi nimi je díky bohu i Česká republika. U nás sérii After vydává nakladatelství Yoli - EuromediaGroup.

První dva díly už jste měly možnost zakoupit v novém vydání s filmovou obálkou a bonusovými kapitolami! Třetí a čtvrtý díl je sice také v novém letošním vydáním, ale prozatím si zachoval stávající knižní šedou obálku s černými doplňky. Já jsem vám všechny romány již představovala a bylo pro mě opravdu neskutečné s Hardinem a Tessou jejich dobrodružství prožít, proto jsem se o to více těšila na závěr...

Na rozdíl od předešlých děl autorka nesepisuje den po dni, okamžik po okamžiku, ale zobrazuje spíše podstatné životní události, které na sebe nenavazují v některých případech přímo, ale mají určitý časový odstup. To je možná pro někoho velká změna, ale faktem je, že kniha tak působí ještě dynamičtěji a pro mnohé i zajímavěji, protože pokrývá větší část života postav. Stále se čtivo odehrává v ich-formě ze dvou úhlů pohledů, tedy vám svou životní etapu představuje Tessa i Hardin, jak jsme zvyklí.

Od prvního dílu, kdy Tessa byla v prvním ročníku na vysoké škole a Hardin byl ten problematický, pokérovaný mladík, který ji sváděl a měl z ní legraci, uplynulo už moře času a hrdinové dospěli. Dostalo se jim určitého vývoje a prošli mnoha změnami. Jejich příběh byl obohacený o různá překvapení, ať už o ta, která se týkala přímo jich, či jejich vztahu až po ta, která se týkala jejich rodiny či zázemí. Zkrátka spousta změn, se kterými se museli popasovat, protože někdy šlo o opravdu dramatické scény, které nebyly pro jejich dobro.

Je velmi těžké hodnotit takhle sérii, která toho spousty odkrývá během čtení a zejména se zaměřuje na emotivní toxický vztah. Milostná vášnivá linie je pro čtenářky samozřejmě největším tahounem, proč After čtou. Ale není to jen o rozkošeplných chvílích, duševní intimitě a lásce, která je silně vzrušující. I ta velká či malá dramata a překvapení, o která není nouze, jsou tím pravým, co nás po celou dobu drželo u čtení. Šikovné je, že pokud nemáte předešlý díl v paměti, tak autorka většinu připomíná a šikovně na témata navazuje. Takže se vlastně neztrácíte, čtete-li Pouto už po nějaké době, kdy předešlé díly ve vaší mysli možná trochu vybledly.

Kam asi tak mohl tento vztah, tento bouřlivý, toxický, neobyčejný a vášnivý vztah směřovat? Nebudu nic naznačovat, ale někomu se závěr nebude líbit a jiný to přijme jako jasnou věc. Za mě je závěrečný román nejreálnější, nejvíce poukazuje na skutečný život a vztahy a myslím, že mě díky tomu i nejvíce nadchnul.

Sérii After bych jako oddechovou romantickou tvorbu doporučila všem, kteří touží zažít emocionální tornádo. Je to jedna z nejbouřlivějších a nejdivočejších sérii, kterou jsem měla možnost číst. Má ten správný spodní proud, který vás donutí si tituly užít až do posledního slova a nadchne především ty, kteří chtějí číst o opravdu silném toxickém vztahu, ve kterém o emoce a vášeň není nouze! Užijte si čtení.

Pro mě čtení celé série byl trochu křest ohněm, jelikož jsem nechápala, co přesně mě na tak triviálním slohu baví, jelikož některé ty scény se opravdu brutálně opakovaly a svým způsobem mě i štvaly, ale přesto jsem nedokázala přestat číst. To ten spodní proud. Knihy jsou zkrátka silně návykové a ačkoliv Tesse vztah s Hardinem zřejmě nebudete závidět, nenecháte si jej ujít stejně jako já!

Život Tessy a Hardina je plný překvapení. Jejich vztah je osudový, přestože neustále zkoušený další a další překážkou, které se jim staví do cesty. Šokující pravdy o obou rodinách, které vyplavaly na povrch, nasvědčují, že mezi milenci není velký rozdíl. Tessa už dávno není milá, naivní a poslušná dívka, kterou byla, když poznala Hardina, právě tak jako on už není nemilosrdný, mrzutý potížista, do kterého se bezhlavě zamilovala. Tessa má pro jeho výbušnou povahu pochopení a jako jediná dokáže utišit jeho rozbouřené emoce. Hardin Tessu potřebuje. Čím víc pravdy o jeho minulosti však vychází na světlo, tím víc se poddává démonům svojí minulosti a Tessu i ostatní blízké od sebe odhání. Tessa se už vzdává naděje, že ho dokáže zachránit. Jedině že by obětovala samu sebe. Stojí jí však láska za tak vysokou cenu? Tessa se odmítá vzdát bez boje. Za koho však ve skutečnosti bojuje? Za Hardina, anebo za sebe samu?

Čtvrtá kniha z úspěšné série AFTER, která se stala literárním fenoménem všech dob a dočkala se více než miliardy přečtení online.

Rok vydání: 2016

Žánr: New adult