Recenze: JAK SE VYZNAT V KLIMATU (K. Scharmacher-Schreiber, S. Marian)

Encyklopedie pro školáky

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Portál.

Německá překladatelka a spisovatelka populárně naučných knih pro děti Kristina Scharmacher-Schreiber má na svém kontě už pěknou řádku knih, z nichž teprve Jak se vyznat v klimatu se objevuje v České republice prostřednictvím nakladatelství Portál

Jak zmiňuje anotace, tak publikace je opravdu bohatě ilustrovaná. Jedná se o počítačem vytvořené kresby, které navrhovala ilustrátorka Stephanie Marian. Každá stránka je skutečně pokrytá kresbami, takže kamkoliv dětské oko pohlédne, spatří vždy něco zajímavého. V případě, že nemáte v oblibě ilustrace tvořené počítačem, se pro jistotu podívejte, zda by vám a vašim dětem tyto kresby vyhovovaly. Jsou autentické, plně ukazují na danou problematiku a snadno z nich malý čtenář vše pozná, ale jak už to u takových kreseb bývá, tak pro někoho mohou ztrácet přirozenost, známou z ilustrací kreslených lidskou rukou.

Dospělému samozřejmě bude obsah připadat triviální, jenže děti přesně takový jednoduchý styl a náhled na námět děti potřebují. Autorka schopně a jednoduše vysvětluje vše, co se klimatu týká. Dokonce zabrousila i dále, představuje také politiku s ohledem na ekologii. Jelikož je téma obšírné, stejně tak k tomu autorka přistupuje. Děti se tedy během čtení seznámí s prvky jako jsou dinosauři, skleníkové efekty, vesmír, podnebí, roční období, klima, vliv lidských faktorů, doba ledová, atd.

Jak se vyznat v klimatu: Encyklopedie pro školáky bych určitě doporučila cílovým čtenářům, kterým chtějí rodiče rozšířit obzory. Děti se pobaví, ale i poučí! Informace o knize se můžete dočíst i na stránkách nakladatelství Portál v poutavém článku. :)

Je opravdu stále tepleji? Pocítí vůbec člověk rozdíl jednoho stupně?

Bohatě ilustrovaná encyklopedie pro děti mladšího školního věku popisuje všechno důležité kolem klimatu: jeho rozdíl s počasím, proč existují klimatická pásma či roční období, podle čeho poznáme, jaké počasí bylo v minulosti, i rozmanité ekologické problémy: co jsou skleníkové plyny a jak vznikají, jak můžeme šetřit přírodu a přírodní zdroje, jak vyrábět obnovitelnou energii, jaký důsledek mají klimatické změny i k jakým rozhodnutím v této oblasti v poslední době došlo.

Děti si prostřednictvím knihy osvojí základní poznatky o klimatu i způsoby, jakými chránit své životní prostředí.

Žánr: Populárně naučná lit., encyklopedie

Počet stran: 96