Recenze: RIVER WILD (Samantha Towle)

Romantická oddechovka se závažnými tématy

Chci zakoupit tento romantický a zábavný titul!

Britská spisovatelka Samantha Towle už nějakou dobu píše, takže má na svém kontě v zahraničí pěknou řádku knih. Na české literární scéně produkuje její tituly nakladatelství Baronet, díky němuž vyšla dilogie Bouřlivák. Román Bouřlivák a Zkrocení bouřliváka se týká rockového námětu. A také samostatný román Trable, který vyšel jako první již v roce 2014. Všechny tituly mám doma a líbily se mi, ale pokud po nich zatoužíte, tak na stránkách nakladatelství už nejsou k dispozici. Nejnovějším počinem je River Wild...

River Wild je vlastně jméno hlavního hrdiny, po kterém je tedy román pojmenován. Ústřední protagonistkou je však Annie, později známá jako Carrie Fordová. Tito hrdinové vám představují své životy v ich-formě. River zejména ze začátku, kdy se autorka zabývá návraty do jeho temné minulosti a tak víte, dříve než Carrie, co ho tolik tíží a proč je vlastně takový, jaký je.

Carrie vám představuje spíše životní etapu poté, co odchází od svého tyranského manžela. Její muž je vážený policista, do kterého by nikdo neřekl, že v soukromí svou manželku znásilňuje a fyzicky napadá. Jakmile Carrie zjistí, že je s tím tyranem těhotná, uteče od něj do Texasu a přistěhuje se do malebného malého domku hned vedle násilnicky vyhlížejícího, potetovaného Rivera.

Problém pro náročnější čtenáře je, že postava týrané ženy absolutně neodpovídá charakteru hrdinky. Carrie, ač by měla být ztrápená, tichá myška bez vlastního názoru, je veselá, nebojí se prakticky ničeho a nikoho, dokáže se prudce ohradit, být drzá, spontánní a upovídaná a děsivého Rivera se nebojí ani trošilinku, což je vážně k zamyšlení. Jediné, co neumí, je hospodařit, jelikož nákupy zřejmě povětšinou zařizoval její tyranský manžel a tak rozhazuje, co může, i když by s ohledem na své těhotenství měla šetřit. Tohle a jistá nedomyšlenost závěru je vlastně jediná vada knihy, která je jinak čtivá, nepřehnaně romantická a zábavná. Možná, kdyby autorka prostě vynechala tu dramatickou část a nechala jen zábavnou Carrie, bylo by to sice prostší, ale o to uvěřitelnější a vábivější.

Největším tahounem je charismatický River, jehož charakter je mnohem uvěřitelnější. Tento vulgární prevít má své kouzlo, dokáže překvapit a hlavně být i takový, aby mu žádná neodolala.

Mezi ústřední témata patří tedy znásilnění, domácí násilí, týrání, zneužívání dětí, atd. Náměty jsou sice závažné, ale autorka je uvádí v rámci romantické oddechové četby a ač některé scény jsou temnější, nejedná se o drama, které by nebylo vhodné jako relax. Na rozdíl od jiných baroenetek, tohle není typický erotický román, což velmi potěší ty, kteří nemají zájem o prvoplánovou romantiku s erotickými scénami hned ze začátku a množstvím intimit. V tomto případě se milostná linie točí kolem poznávání, vřelého života a naděje, kterou Carrie pociťuje. Těšení se na to, až nebo jestli se hrdinové vůbec daji dohromady. To je silnou stránkou příběhu a nadchne.

Titul se čte opravdu lehce a rychle, proto se brzy ocitáte v závěru, který je silně dramatický v mnnoha událostech. Stanou se sice očekávané scény, na které se těšíte po celou dobu čtení, ale autorka je pojala stejně jako předešlý děj. S jistým nadhledem a čtivostí, takže si závěr, ve kterém se přece jen intimní scéna objeví, rozhodně užijete.

River Wild není čtení pro náročnější čtenářky romantických knih, ale rozhodně potěší jako oddechovka, která se hodí pro relax. Nemusíte nad ní příliš přemýšlet, zaujme, pobaví a potěší.

Co na titul říká Chensie? Až na ten neodpovídající charakter hrdinky se mi kniha docela líbila. Takhle to spíš působí, že si autorka myslí, že ženy, které jsou týrané a prožíjí si peklo, jsou hned veselé a odvážné. Tak trochu to téma prakticky znevažuje a podceňuje, což je škoda. Autorčiny knihy mám ráda, ale tohle bylo s ohledem na zpracování témat nejslabší. I když bonusové body si zaslouží za příjemnou atmosféru, čtivost a samozřejmě okouzlujícího darebu.

Nové město. Nová identita. Těhotná a bez pomoci.

Na útěku před minulostí, která mě nikdy nesmí znovu najít.

River Wild.