Recenze: PRAVIDLA SE MAJÍ PORUŠOVAT (Natalie Williamson)

Oddechová young adult pro chvíle pohody!

Pravidla se mají porušovat jsou novým počinem nakladatelství Yoli, které pro nás vždy chystá tvorbu ve stylu young adult. Tentokrát dílo nadchne především cílové čtenářky, takže konečně něco pouze pro vás, co si můžete vychutnat v nesnadné době.

Chybí vám přátelé, protože školy a všechno, co vás těšilo i tak trochu štvalo, je uzavřené a nezbývá, než tvrdnout doma? Tak právě pro vás je knižní novinka, která se týká změn v životě i přátelství a lásky.

Amber je osmnáctiletá dívka, která je právě v posledním ročníku školy a moc se těší na vysokou, kterou jí však matka plně neschvaluje. Se svou matkou Amber ale zrovna nevychází, protože od té doby, co od nich v pěti letech odešel otec, se u nich střídají muži. V prologu zjistíte, že po odchodu strýčka si Amber sepíše seznam pravidel, podle kterých se rozhodně hodlá řídit a také se jimi o dva roky později řídí. To už má Ambeřina maminka nového amanta a tentokrát se stěhují k němu. Amber se do vybalování vůbec nežene. Kdoví, jak dlouho tenhle nový vztah vydrží, že ano. Navíc se nechce upínat na něco, co je vlastně krátkodobé a jen by jí to mohlo zlomit srdce. Bezpečným bodem jejího života se tak stává Buffy, fenka vlčáka, kterou našla přivázanou před zverimexem a od té chvíle vlastní nejen úžasného psa, ale také v daném krámku pracuje a vede výcvik psů. Jste-li pejskomilové, pak vás Ambeřin vztah ke zvířatům rozhodně potěší.

Dalším tématem, o které se autorka opírá, je právě změna partnerů ze strany matky, zvykání na nový domov. Přijetí skutečnosti, že se musí smířit s novým bydlištěm i strýcem Kevinem, který má o rok mladší dceru než je Amber. Najdou si k sobě ty dvě cestu? Navíc Camille má jako nejlepšího kamaráda kluka, který je vážně úžasný.

Shodou náhodou se Jordan a Amber seznámí a nastupuje milé, kýžené přátelství, které je velmi hezky rozepsané a představené. Navíc nebude v tom přátelství přece jen trochu víc? Pokud ano, tak očekávejte hřejivost ve stylu young adult a tudíž nic nevhodného, co by zkazilo příjemnou atmosféru.

Pravidla se mají porušovat je kniha vhodná k relaxaci. Tématy vás příliš nezatěžuje, a přesto vám zobrazuje, jak se to reálně někde může odehrát a že není jednoduché neustále si zvykat na nové členy domácnosti, když se váš rodič nemůže nebo nechce řádně usadit. Knihou vás provází sympatická hrdinka Amber, která působí dospělým dojmem a tak vás nečekají žádné hysterické výstřelky. Ba naopak, Amber se vždy snaží problémům vyvarovat, je to pohodářka, která dokáže být zábavná a milá.

Toužíte-li po něčem hlubším, tohle určitě není titul pro vás. V tomto případě je potřeba se uvolnit a užít si dynamické čtení a odpočinek, který nabízí. Já jsem tuhle jednohubku přečetla za pár hodin. Bavila mě, byla svižná a zábavná. Dokázala v pochmurných časech zahřát i pobavit a věřím, že vám poskytne to samé. Užijte si čtení!

Amber žije jen s mámou, a aby touhle soužití přežila, vytvořila si seznam pravidel, na která nedá dopustit. Její máma totiž často střídá partnery a s každým se po chvíli rozejde. Tím nejdůležitějším z Ambeřiných pravidel tedy je – nikdy si k máminým objevům ani jejich příbuzným nevytvořit žádný vztah. Jenže pak se nastěhují ke Kevinovi, mámině aktuálnímu příteli, a dodržovat nastavená pravidla přestává být tak jednoduché. Kevinova dcera Cammie se s Amber snaží skamarádit a Cammiin nejlepší přítel Jordan – školní basketbalová hvězda – s nimi tráví až příliš času... Amber má pro svá pravidla dobré důvody a držet se jich je jediný zaručený způsob jak neskončit se zlomeným srdcem, až se máma zase rozhodne odstěhovat. Čím déle však tohle soužití trvá, tím častěji si Amber říká, jestli není čas na změnu...

Počet stran: 280