Recenze: DRZÝ BASTARD (V. Keeland, P. Ward)

Vzrušující road trip a mnohem víc!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet

Ví Keeland a Penelope Ward, americké autorky jsou svými knihami již velmi známé. Nejen v České republice vyšlo několik působivých milostných románů, které si nás snadno získaly. Jako prozatím poslední vydalo nakladatelství Baronet Drzého bastarda, který překvapí svou svůdností, čtivostí a humorem. Více v recenzi... :)

Vypravování se odehrává ze dvou úhlů pohledu v ich-formě. Malý problém by mohl nastat v tom, že kapitoly nejsou označené a tak zprvu není jasné, koho se týkají, ale jelikož je ústřední postavou buď Chase nebo Aubrey, snadno je od sebe rozpoznáte a myslím, že tedy nehrozí, že byste se v textu ztratili. Styl psaní je čtivý, nepostrádá atmosféru a emoce a dokonce šly autorky i hlouběji, což je velmi příjemné překvapení. U některých knih to chybí, v tomto případě se v rámci žánru trochu ponořily, což potěší i náročnější čtenáře.

Začátek je jasný. Hrdiny spojí osud a tak se nadále jejich cesta odvíjí v jakémsi nejistém spojenectví, kdy se příhodně poznávají. Ač jsou tedy první kapitoly možná méně dynamické a samozřejmě o poznání méně dramatické než zbytek knihy, tak působí čtivým dojmem. Aubrey a Chance si totiž přichází na chuť, vyměňují si informace, poznávají se a začínají navazovat přátelství, které očekávaně přeroste v něco víc. Jenže tak jednoduché to nebude!

Chance je muž, který má mnoho překvapení. Ač dokáže být nesnesitelný a vážně drzý bastard, na druhou stranu je to okouzlující sympaťák, jenž dokáže říct i něco rozkošného a sladkého, z čeho se nejen Aubrey podlamují kolena. Tento muž má už něco zažito a to ještě netuší, co ho čeká.

Aubrey uniká tak trochu sama před sebou i povinnostmi. Otec z ní chtěl mít právničku, ale ona by se ráda vydala jiným směrem. A tak se Chanceovi svěřuje se vším... no, se vším úplně ne, ale s mnoha věcmi ano, stejně jako on.

Sympatičtí a uvěřitelní hrdinové mají lehce pohádkový nádech, jak máme u takových románů v oblibě. Během cesty řeší své osobní životy, nejistoty, radosti i strasti a to reálnější a bližší pro čtenáře jsou. Způsob, jakým se sami sobě odevzdávají a poznávají je sice tak trochu ohraný, pokud nemáte v oblibě klišé, ale pro romantické dušičky, které touží po oddechové četbě bez přímočaré erotiky je to prostě naprosto neodolatelné. Ale nebojte, intimní scény si samozřejmě vychutnáte dosyta, i když to není typický erotický román, takže jich není přehršel. Navíc ten humor!

Autorky skutečně ukázaly, jak báječný smysl pro humor mají. Sem tam je to možná přehnané, ale to málokomu přijde. Nemyslím si, že by se jednalo o ten typický americký humor, ba naopak je přirozený a skutečně vtipný takovým neotesaným a přitom přirozeným způsobem. Navíc i některé scény jsou zábavné. Třeba když se setkají s kůzletem, které jim zkříží cestu...

Milostná linie, i když je vám jasné, k čemu směřuje a jakým způsobem to asi skončí, je pěkně svízelná. Nic není jednoduché a postavy čeká opravdu nesnadná cesta, která se netýká jen jejich romantických náhledů či minulosti, ale také třeba násilností, apod. A tak se zábavným a dynamickým způsobem se vzrušujícím dramatickým propletením dostáváte až k samotnému závěru. Co vás čeká? Asi není třeba říkat. Přijdete si na své!

Tuhle krásnou romantickou knihu, která není přeslazená, ale přitom vás čekají chvíle dojetí, bych doporučila všem, které mají rády humor, vzrušení a hrdiny, o kterých je radost číst. Reálný příběh naláká, jak náročné, tak i nenáročnější čtenářky.

Co na titul říká Chensie? Z počátku mi díla těchto autorek tolik nesedla. Někdy to byl přehnaný humor, jindy téma. Ale tohle už je za sebou druhý titul, který si mě opravdu získal. Řekla bych, že spisovatelky šly víc do sebe, zdokonalují se a to, co poslední dobou přináší na literární scénu, je fakt pecka! Já jsem si Drzého bastarda zamilovala. Bylo to čtivé, sice trochu okoukané, ale zábavné a upřímné a Chase byl naprosto k sežrání! A i když většinou hrdinky nemusím, tak Aubrey mi sedla a byla velmi příjemná a sympatická. Radost s nimi prožít jejich životní pouť.

Byl to někdo, kdo patřil do mých nejdivočejších fantazií, a ne na odpočívadlo kdesi uprostřed Nebrasky.

Tento sexy drzý Australan jménem Chance byl posledním člověkem, o kterém bych si myslela, že ho potkám na své cestě z jedné strany země na druhou.

Když se mi porouchalo auto, uzavřeli jsme společnou dohodu. Cestovali jsme spolu, přespávali v hotelech, odolávali sexuálnímu napětí a podnikali neplánované zajížďky.

Původně obyčejná nudná cesta se proměnila v dobrodružství mého života. Celé to bylo zábavné a hravé, dokud to ovšem nezačalo být vážné.

Strašně jsem ho chtěla, Chance se však držel zpátky. Cítila jsem, že i on po mně touží, ale něco ho brzdilo. V žádném případě jsem neměla v úmyslu propadnout tomu drzému bastardovi, zvlášť když jsem věděla, že půjdeme dál každý svou cestou. Všechno dobré jednou končí, že? Až na to, že takový konec jsem v žádném případě nečekala.

NakladAtelství: Baronet

Počet stran: 311