Recenze: PŘÍSNĚ TAJNÉ (Sarina Bowen, Elle Kennedy)

Kvalitní hot gay romance ve stylu Elle a Sariny!

Americké spisovatelky Elle Kennedy a Sarinu Bowden asi není třeba dlouze představovat. Obě už na svém kontě mají spousty kvalitních románů pro ženy a to nejen společných, ale také samostatných. U Elle Kennedy vám nejspíš nedají spát hokejové série Off-campus a Briar U, zatímco u Sariny Bowen teprve vyšel první díl série The Ivy Years s názvem Když jsme se poznali. Společně už pracovali na tématu lgbt, a to v dilogii Him, kterou si spousta čtenářek právem oblíbilo. A teď přichází s horkou novinkou Přísně tajné, kde také hraje prim právě gay romance. Žánr lgbt se těší velkému rozmachu, tak si užívejme, dokud máme přístup kvalitních děl.

Vypravování se odehrává v ich-formě ze dvou úhlů pohledů, jak tušíte díky anotaci. Máme tedy náhled na život prominentního Keatona, pocházejícího z bohaté rodiny, a Lukea, který je ohledně financí jeho pravý opak. Styl psaní je plný emocí, myšlenek, jistého příjemného nadhledu, který dělá tyto romance okouzlující. Vypravování je dynamické, živé a pěkně jiskrné i zábavné!

Keaton má už několik let vážný vztah se svou přítelkyní Annice. Má do budoucna své plány, vášnivě zbožňuje biologii a rád by se jí také věnoval, což ale nerad slyší jeho otec, který stále věří, že Keaton se bude věnovat rodinné firmě. Keaton je přátelský kluk, který na neznalé může působit jako rozmazlený a arogantní chlapík, pocházející z bohatých poměrů.

Alespoň tak ho vidí Luke, který stejně jako Keaton žije v domě bratrstva. S penězmi je pěkně na štíru. Nemá rodinu, která by ho podporovala, ba naopak mu jeho matka a bratr přidělávají starosti a vrásky na čele. Luke se musí otáčet a to nejen při učení, ale také v práci.

Tyto dva spojuje společná rivalita. Nemají se v oblibě a postaví se proti sobě ve volbě prezidenta spolku. Vítěz bere nejen povinnosti, ale také radosti, které s tím souvisí. Luke má dobrý důvod, aby po místu zatoužil, zatímco Keaton se snaží zavděčit svému otci a být prezidentem stejně jako kdysi on. Ke všemu tito dva ani netuší, s kým si píšou na erotické seznamce...

Všechno to začalo tím, že Annice zatoužila po vzrušení ve vztahu a nadhodila, že by nebylo špatné vyzkoušet si trojku. Keaton nad tím dumá a všechno brzy nabere rychlý spád. Do té doby však musíte tak trochu přetrpět nezáživný začátek, sahající cca po třicet stran. Jakmile však budete za cílovou čarou, rozběhne se velmi dynamický, napínavý a vzrušující dobrodružství, plné nejen vášně, ale dokonce zajímavostí.

Silným lákadlem je humor, který je opravdu skvělý a opravdu pobaví. Ale co náročnější čtenáře zaujme jsou výrazná a často netradiční fakta o biologii. Jsou pravdivá? Upřímně netuším. Google mi na to nedal správnou odpověď, ale jelikož mají autorky na kontě tolik knih a píší kvalitní publikace, předpokládám, že si dělaly rešerše a tím tak knihu okořenily o pravdivé a velmi zajímavé postřehy.

Jako druhé vás čapne a nepustí to správné napětí a vzrušení, jelikož hrdinové vlastně chodí kolem sebe a vy nevíte, kdy ta bomba vybuchne a jaký to všechno bude mít dopad. Ke všemu všechno to sextování a později také intimní scény jsou prostě neskutečně žhavé, takže máte-li s gay romancemi problém nebo je čtete poprvé, asi se budete červenat. Zběhlé čtenářky budou slintat blahem, jelikož si přijdou na své a rozhodně není nic, co by bylo přes čáru. Možná je té erotiky na někoho více či méně, ale to už je na osobním apetitu.

Nebojte se, kniha není jen o sexu. Hodně se k tomu vážou emoce a také, což je potěšující pro náročnější čtenáře, skutečný život a reálné problémy. Třeba u studia, rodiny či touhy po financích a dobré práci. Zkrátka obyčejné věci, se kterými se studenti setkávají dnes a denně. Není to přehnané, román nesklouzává do depresivních vod reálných příběhů, stále má jiskru a nadhled.

Sarina Bowen a Elle Kennedy odvedly opět pořádný kus kvalitní práce a já mám radost, že vám díky nakladatelství Baronet mohu tuhle úžasnou knižní novinku představit. Pro čtenářky lgbt literatury je to skvost, který si nesmí nechat ujít. Je stejně dobrý, pro některé o fous lepší či horší, jako jejich dilogie Him, takže tušíte, že máte před sebou jízdu, kterou přečtete maximálně za dva dny a pořádně si ji užijete na sto procent. Mohu jen doporučit!

Co na titul říká Chensie? Pro mě byl problém těch prvních třicet stran, ty byly rozjezdem, který se za mě moc nepovedl, ale to, co nastalo pak... bavila jsem se neskutečně, těšila se na každou stránku. Zas to stálo za to! Jestli to bylo lepší či horší než Him, nemohu posoudit. Na mě to zapůsobilo prostě jinak, stejně kvalitně a zábavně a navíc jsem si fakt zamilovala ta fakta o biologii. Může mi někdo říct, zda jsou správná? Já doufám, že ano, protože to by u mě autorky rozhodně stouply ještě více v ceně.

HumříKraťasy, 21 let

Sportovec. Potají magor do přírodních věd. Zatraceně sexy.

HumříKraťasy: Tak. Je to tady. K narozeninám by moje přítelkyně ráda trojku.

Hříšník3: Tak to jsi na tý správný seznamce.

HumříKraťasy: Už jsi nad tím někdy přemýšlel? Že by sis užil s jiným klukem?

Hříšník3: Pořád. Jsem za rovný příležitosti. Co ty?

HumříKraťasy: Ehm…

Hříšník3, 21 let

Student oboru finance. Potají striptér. Zatraceně sexy.

Hříšník3: Já bych to bral, jestli i ty. Můj život je teď tak trochu jeden velkej chaos. Škola, práce, stres s rodinou. Jo, a taky bydlím s tím nejotravnějším klukem na světě. Potřebuju rozptýlení. Určitě to tak chceš?

HumříKraťasy: Možná to chci o něco víc, než by se mi chtělo přiznat.

Hříšník3: Hele, posouvat hranice je fajn, na tom není nic špatnýho…

HumříKraťasy:To říkej mýmu fotrovi, co potřebuje mít všechny pod palcem. A navíc co když bude ta trojka trapas?