Recenze: CARTER REED 2. - NÁVRAT DO MINULOSTI (Tijan)

Pokračování mafiánského dramatu plného lásky a vášně!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet.

Chci zakoupit tento titul.

Americká spisovatelka, vystupující pod pseudonymem Tijan, je v zahraničí již vyhlášená a její díla populární. Nakladatelství Baronet vydalo již její mafiánský román Bennet Mafia: Zakázaná láska a nyní nás potěšilo dilogií Carter Reed! Už jsem vám představila první díl s názvem Vražedné pouto a nyní přistupujeme Návratu do minulosti, což je šikovný název, když zjistíte, čeho se vlastně dílo týká...

Varování: Recenze může obsahovat spoilery, týkající se prvního dílu Vražedné pouto.

Vypravování v ich-formě se tentokrát týká obou hrdinů Cartera i Emmy, i když v předešlé knize byly pasáže Reeda poskrovnu a v er-formě. Vypravování je dynamické, působí odlehčeným dojmem, jelikož se jedná o romanticko dramatickou oddechovku a nepostrádá atmosféru a napětí. Ústředním tématem je mafie...

Ačkoliv se Carter Reed vykoupil a zachránil i svou Emmu, přece jen ho vtahují pavučiny mafie zpátky do nebezpečné hry. Nemůže odolat, vrátí se a vrhne se opět do nebezpečí? Jak víte, událo se toho opravdu hodně. Ti, se kterými jste se seznámili na začátku, už jsou mimo hru nebo jsou tři metry pod zemí. Ale stále jsou aktéři, jeijchž životy se rozhodla autorka proplést spolu s Reedovým. Například prim hraje také Theresa a její vztah s Noahem. Theresa a Emma jsou dobré přítelkyně, ale stále se okolo nich vznáší nebezpečí, stejně jako kolem Amandy či Mellody. Do děje vstupují i noví hrdinové, kteří pořádně zamíchají kartami a to především s ohledem na minulost, jak napovídá název.

Vztah Cartera a Emmy je pořád napínavý, jiskrný a žhavý, přestože ti dva už jsou spolu. Láska je opravdu silná a možná jim pomůže překonat všechny ty obtíže, které si pro ně autorka připravila! Nebudou to mít snadné.

Drama a napětí v hodně spletitém románu potěší každou čtenářku, která chce nebezpečí, ale také představení vztahů v rodině či mafii. Pravda, jelikož autorka si tolik nepřipravovala půdu, tak náročnější čtenářky může napadnout, že je dílo trochu účelovější než třeba Bennett Mafia. Na druhou stranu je mnohem propletenější a rozsáhlejší, než by se na první pohled mohlo zdát a dokáže být šokující. Lehce mi to připomnělo Amo Jones a její kontroverzní díla.

Stejně jako předešlý díl, i v tomto je téma mafie zobrazeno spíše běžnějším dojmem, kdy se jedná o vztahy mafiánských rodin, o pomstu a propletenost. Pravda, možná to Tijan uchopila jako větší oddechovku, protože spletitost pro náročnějšího čtenáře může pokulhávat, ale stále má, co nabídnout jako nenáročná vzrušující oddechovka, skoro jako mafiánská pohádka.

Nejvhodnější je číst obě knihy hned za sebou, ale nezoufejte, pokud na to nemáte čas. Tijan ty nejpodstatnější milníky představuje v řádu pár stránek, takže si je snadno připomenete a nic vám neunikne. Co se týče napínavé druhé poloviny, kdy se děj mění a objevuje se spousta překvapení, tak je také hodně emocionální. Stejně jako epilog, který ukazuje, jaké časy Emmu čekají...

Chcete romanticko-dramatickou oddechovku, která vás uvrhne do spárů mafie, nebezpečí a propletených rodinných vztahů? Toužíte po hrdinovi, který o svou milovanou pečuje a dal by za ni cokoliv, i svůj život? Pak si rozhodně musíte přečíst love story Cartera a Emmy!

Co na titul říká Chensie? Je těžké prozradit něco více, protože autorka se zaměřuje na šokující zvraty a o ty bych vás nerada připravila. Dilogie se četla lehce, byla napínavá a vášnivá, ale možná pohádkovější než jsem čekala. Nejvíc si mě z autorčiných děl získala právě Bennett Mafia a tak nějak jsem doufala, že se bude jednat o pokračování ve stylu Bennettových mužů. Carter Reed byl rytíř k pohledání, ale na Bennetovic hochy za mě neměl. :D

Carter se vykoupil z řad mafie, aby ochránil Emmu, ale když se do Mauriciovy rodiny vrátí starý přízrak z minula, spustí se řetězec událostí, které mohou ublížit všem. Zatímco se Carter musí rozhodnout, jestli se do řad Mauriciovy rodiny vrátí, nebo ne, vstoupí do Emmina života tvář, která je jí podivně povědomá. Dostane možnost dozvědět se víc o své vlastní rodině, zatímco napětí mezi konkurenčními mafiánskými rodinami Mauriciů a Bertalů dramaticky vrcholí. Příměří je oficiálně zrušeno, a když se oba světy střetnou, je pro Cartera rozhodnuto.

Ze série: Carter Reed

Počet stran: 280