Recenze: CARTER REED - VRAŽEDNÉ POUTO (Tijan)

Nebezpečná mafiánská pohádka!

Pod pseudonymem Tijan se skrývá americká spisovatelka, která má na svém kontě již množství knih, ty se umístily na předních žebříčcích a stejně tak i ona patří mezi opěvované autory New York Times. V České republice debutovala románem Bennett Mafia: Zakázaná láska, která si mnohé čtenářky vážně získala. Není divu, že jsme se na díly Cartera díla třásly!

Vypravování se odehrává v ich-formě z úhlu pohledu Emmy, ale také jsou k dispozici kapitoly v er-formě s náhledem na počínání samotného Cartera Reeda. Styl psaní je dynamický a čtivý, takže po krátkém začátku se brzy dostáváte do středu dění a vzrušení. Pravda, tohle dílo je možná o něco pohádkovější a o trochu účelovější, ale příběh zůstává dramatický, někdy až na dřeň, jak nás Tijan vyškolila v Zakázané lásce.

Začátek je krušnější, jelikož Emma ve společném bytě narazí na svou kamarádku a jejího přítele, kterak ji on znásilňuje. Neváhá a zastřelí ho. Tím se rozjedou kola osudu a ona utíká pro pomoc k vyhlášenému a všemi obávanému Carteru Reedovi. Jenže když na něj narazí, zjistí, že se od dob, kdy se znali a on se kamarádil s jejím bratrem, hodně změnil. Stojí za to požádat ho o pomoc nebo by raději měla utéct?

Nuže, co Carter Reed uchvátí, už nenavrátí a tak se rozjíždí vášnivá romantická linie, která k sobě táhne dva lidi, kteří se znali ještě před tím, než se stal tím výrazným pojmem na poli mafie. A Emma vystrašenou ženou, která k tomu má své důvody. Aby ji Reed ochránil, přiklání se k čemukoliv, dokonce i ke lhaní samotné Emmě...

Nesetkáváte se jen s Emmou a Carterem, ale jsou šikovně zobrazené i jiné charaktery, například si vás třeba získá její nová kamarádka Theresa či Reedův blízký příbtel Noah, dokonce i jeho bodyguardi mají šmrnc. Nic není ponecháno náhodě a tak se zamíchá více než dvěma osudy. Téma mafie je v rámci žánru moc pěkně předvedené a v rámci žánru také příjemně spletité, takže se můžete těšit na úskoky, lži a nebezpečí, kterému se Carter a Emma musí postavit.

Autorka má napětí šikovně dávkované, takže tušíte, že po první polovině přichází ten nejsilnější zvrat a drží vás takřka až do samotného závěru, kde vody trochu utichají. Mafie v jejím podání je surová a drsná, Tijan si nebere servítky a i v rámci žánru lehce překračuje hranice, takže se z mafiánského příběhu stává chvílemi i dramatický thriller.

Jelikož vyšel hned na to i navazující druhý díl s názvem Návrat do minulosti, tak tušíte, že se máte nač těšit a nejlepší bude zhltnout je chvíli po sobě nebo hned naráz, máte-li možnost, protože tak bude zážitek nejsilnější.

Jestli máte v oblibě mafiánské romantické příběhy, tak si rozhodně nenechte díla spisovatelky Tijan uniknout! Navíc se strefila do tématu, které není tolik omílané jako například jiné, takže je knih s ním spíše poskrovnu. A pokud se na literární scéně objeví něco tak lákavého, stojí to za přečtení! :)

Co na titul říká Chensie? Na rozdíl od Bennett Mafia to bylo pohádkovější, autorka neměla tak pevné základy a téma bylo sice zajímavé, ale ne tolik propracované jako u předešlého dílu. Tam to bylo takové napínavé i detektivní, tohle je v běžnějším tématu mafie, kdy soupeří znepřátelené rodiny a sálá kolem nich nebezpečí. Jde jim opravdu o život a Reed neponechává nic náhodě. Na jednu stranu chladnokrevný, na druhou stranu silně emotivní, co se týče Emmy... To, že je poutá společná minulost, nebylo tolik zmíněno, ale posloužilo svému účelu. Tohle je ryzí oddechovka plná vzrušení a nebezpečí, lásky i romantiky, ale není tak kreativní a surová jako Bennett Mafia, takže jsem byla trochu zklamaná nebo spíše měla od přečtení Zakázané lásky vyšší očekávání, než bych měla mít. Získala si mě spíše průměrně, i když nepostrádá čtivost.

Když se Emma v ten osudný den rozhodla, že vynechá posilovnu, netušila ještě, že jí to navždy změní život. Najde doma spolubydlící, znásilňovanou přítelem. Přítelem, jehož rodina je napojena na místní mafii. Musí se proto rozhodnout, zda zavolá zkorumpovanou policii, která s mafií spolupracuje, nebo vezme zákon do vlastních rukou. Když zmáčkne kohoutek, ví, že je jen jediný člověk, který jí může pomoct – nejlepší přítel jejího zavražděného bratra a také chladnokrevný zabiják Carter Reed, který má pro Emmu slabost a udělal by cokoliv, aby ji ochránil.

Ze série: Carter Reed 1.

Počet stran: 376