Recenze: ELEANOR & GREY (Brittainy C. Cherry)

Niterný příběh o lásce

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet.

Americká spisovatelka Brittainy C. Cherry už má na svém kontě množství knih, z toho i několik sérií, ale v České republice debutovala románem Eleanor & Grey, který spadá do dilogie Šance. Zda-li nám nakladatelství Baronet vydá i volné pokračování o milostném dramatu Landona a Shay se nechme překvapit. Nyní se zaměřme na emotivní romanci pro ženy, která zahrnuje nejen vzrušující milostnou zápletku, ale také závažná témata. Více v recenzi!

Vypravování v ich-formě zahrnuje dva úhly pohledů ústředních postav, tedy samotářské Eleanor a společenského a populárního Greysona. Styl psaní je příhodný, nepostrádá atmosféru. Překlad je povedený, procítěný a snadno vtáhne do děje. Z textu vnímáme nejen emoce, ale také myšlenky hlavních postav a dokážeme se do nich vcítit, jelikož nezažívají jen příjemné časy...

Nejprve vás autorka provede úsekem dospívání, kdy Eleanor a Greysona spojí první láska. Zatímco Grey je všemi oblíbený extrovert, dokáže si s každým popovídat a lehce zapadne mezi vrstevníky, tak Eleanor by jako introvertka chtěla být spíš neviditelná. Je ráda sama, chce si číst (má v oblibě Harryho Pottera) a nerada mluví s ostatními. Oni ji nemají v oblibě, vůbec ji neznají a říkají jí Brace Face (což je dle nějaké animované postavičky s rovnátky) nebo o ní mluví jako o Shayině sestřenici. Právě na večírku u Shay se tito dva střetnou a tak začne jejich přátelství i první láska...

Autorce se podařilo emotivně a působivě ztvárnit první lásku a sílu emocí v daném věku, ale také řeší závažnější témata. Eleanor má báječnou rodinu, ale její maminka bohužel onemocněla rakovinou a to Eleanor s jejím otcem silně  zasáhne. Boj s rakovinou není jednoduchý. Grey má své vlastní nesnáze. Na rozdíl od Eleanor on nemá láskyplnou rodinu. O svém otci mluví jako o lháři, podvodníkovi a podlém člověku, který psychicky a citově vydírá a manipuluje s lidmi. Nechápe svou maminku, že se do něj zamilovala a především, že s ním zůstává! Děj tedy pojí dva hrdiny, kteří mají trápení a čeká je těžká rozhodnutí, když se rozchází, jsou jejich životy už změněny a ještě víc se mění...

Zatímco vše začalo v roce 2003, tak se jejich cesty opět setkávají až v roce 2009. Tentokrát už jsou dospělí a zatímco Eleanor se živí jako chůva, tak Grayson se změnil z hravého společenského chlapce na truchlícího vdovce, který odmítá veškerou pomoc a nikoho k sobě nechce pustit. Život se mu zhroutil a zanechal mu dvě dcery, s nimiž mu pomáhá tchýně a právě také Eleanor jako nová chůva...

Milostná linie je sladkobolná. Poukazuje na bolest ze ztráty, na zoufalství a rozhořčení nad událostmi, které tak hořce mění lidské životy. Na pocit opuštění a bezmoci, protože ať se snaží Greyson bojovat, pomalu kolísá... Nechce podlehnout, ale co když city k Eleanor, jeho první lásce, ještě tak docela nevyhasly? Na druhou stranu, sotva pohřbil svou ženu, už má její památku pošlapat? Není to snadné a autorka s tímto tématem zachází velmi šikovně, zobrazuje opravdu emotivní dějství.

Eleanor & Greyson není obyčejná romance pro ženy. Snad právě proto nemusí okouzlit každého, ale jestli je to titul pro vás, tak rozhodně budete spokojení. Závažná témata, láska, přátelství i pochopení a nová naděje a ještě mnohem víc... To vše se před vámi rozehraje a ukáže některé velmi silné okamžiky. Určitě doporučuji čtenářkám, které chtějí emotivní drama!

Co na titul říká Chensie? Kniha spojuje velmi šikovně dva různorodé žánry, young adult a romanci pro dospělé. Ani jedna část není jednoduchá a ryze okouzlující, protože život prostě není jen procházka růžovým sadem. Autorce se věrohodně podařilo ztvárnit velmi silný a emotivní příběh, který však není přehnaný a ukázat na několik závažných témat. Kvalitní čtení mě zaujalo, ale jak tušíte, nečetlo se mi snadno, přesto to za to stálo! Na příběh Landona a Shay bych byla zvědavá, jelikož se Shay se potkáváme po celé dějství a je to sympatická hrdinka.

Greyson East ve mně zanechal svoji trvalou stopu.

Když jsem se do něho jako mladá dívka poprvé zamilovala, o životě jsem toho moc nevěděla. Ale již brzy jsem věděla vše o jeho úsměvu, hlasitém smíchu i motýlech v břiše, které jsem cítila pokaždé, když mi byl nablízku.

Život byl dokonalý… jenže pak se to všechno pokazilo, a každý z nás byl nucen jít dál svojí vlastní cestou. Nechala jsem svou první lásku jít, držela jsem se vzpomínek a žila jen pro ten den, kdy se znovu shledáme.

Když se mé přání konečně splnilo, vůbec to nebylo tak, jak jsem si představovala.

Když jsem se rozhodla přijmout práci chůvy, nemohla jsem tušit, že to budou jeho děti, o které se budu muset starat, a že mým novým šéfem bude právě ten kluk, kterého jsem kdysi znala. Ten kluk, z něhož byl nyní muž – chladný, osamělý, odtažitý muž. Jeho sladký úsměv i nakažlivý smích, který jsem kdysi tolik milovala, zůstal už jen vzdálenou vzpomínkou. Potýkal se se silnými pocity smutku a bolesti ze ztráty.

Když si uvědomil, kdo jsem, donutil mě ke slibu, že budu dělat jenom svou práci a nic jiného než svou práci. Přinutil mě, abych mu slíbila, že se ho nebudu snažit znovu poznat, že se nepokusím znovu oživit vzpomínky, které jsem si celou tu dobu hýčkala. Ale občas jsem v jeho divokých očích zahlédla toho chlapce, kterého jsem kdysi znávala. Viděla jsem toho Greysona, který se usmíval a hlasitě smál, který ukradl srdce mladé dívce. A ani v nejmenším jsem nepochybovala o tom, že za toho chlapce stojí bojovat.

Dostala jsem druhou šanci bojovat o někoho, kdo hluboce poznamenal můj život. Mohla jsem jen doufat, že i já jsem dokázala zanechat stopy na jeho duši.

Žánr: romány pro ženy

Ze série: Chances 1.