Recenze: VÝZVA (Elle Kennedy)

Působivý příběh Taylor a Conora!

Kanadská spisovatelka Elle Kennedy má opravdu talent na psaní románů pro dívky a ženy. Její hrdinové jsou středoškoláci nebo vysokoškoláci, kteří zažívají svá denní dramata, ale také žhavé lásky. Mezi nejoblíbenější u nás zřejmě spadají série Off-Campus a Briar U, které právě vyšel již čtvrtý díl s názvem Výzva!

Já už jsem vám od této autorky představovala tyto tituly:

Na svém kontě má autorka množství knih, v ČR jich vyšlo prozatím jen čtrnáct a na tom má zásluhu právě nakladatelství Baronet, které pro nás tyhle kvalitní romance překládá. Někdy je Elle Kennedy i v tandemu s americkou autorkou Sarinou Bowen, s niž napsala například WAGs! Což je také hokejová série s předvojem gay romantické dilogie Him. Obě se báječně doplňují, takže po jejich titulech s klidným srdcem sáhněte, však ono se vám nadšením rozbuší.

Vypravování se odehrává ze dvou úhlu pohledů - Taylor a Conora. Každé je osobité. Zatímco Tayin příběh je zkrátka dívčí a ukazuje nám jinou stranu úhlu pohledu, tak Con zas oplývá mužnějším přístupem stejně jako slovníkem. Musím uznat, že překlad je báječný a snadno se čte. Nepostrádá atmosféru, emoce či myšlenky a rozhodně nás neustále udržuje u čtení napětím a vzrušením, které probíjí celým dějem.

Tay se musí podrobit výzvě, jak nás o tom informuje anotace. Nezbývá nic jiného než svést Conora a zatáhnout ho do pokoje. A ona to udělá tedy požádá Conora, aby šel s ní a on ji jako rytíř zachrání. Ukazuje se, že Con je zábavný společník, umí být kreativní a fakt je to pohodář, se kterým se cítí každá dobře, i když nejde o sex. :)) Není divu, že se tihle dva prostře zpřátelí a navíc je to k sobě vážně táhne, ale není to to hlavní! I když nás čeká erotika, nemění se Výzva na obyčejný erotický román a zaměřuje se spíše na budování přátelství, vztahu a život mezi žraloky...

Taylor na rozdíl od předešlých hrdinek, které se v Briar U objevili, není dokonalá. Má snížené sebevědomí, jelikož není vysoká a štíhlá, ale naopak je trochu při těle. Taková normální holka, která má prostě sexy křivky. Což je super, dost bylo vychrtlin. Holka s normální postavou, které chybí sebedůvěra je mnohem větší výzva. Navíc Tay je obětavá, skvělá kamarádka a rozhodně je zábavná. Studuje pedagogiku a s dětmi to umí, ale s klukama je to pro ni kříž...

Conor je šikovný hokejista a vášnivý svůdník, jenže už ho to s holkama na jednu noc přestává bavit. Žádná nevidí víc než jeho tělo a společenský post. Chtělo by to něco osvěžujícího! Což mu vlastně spadne samo do klína. Jenže Conor má i svou minulost, která nebyla zrovna poklidná a když se znovu přihlásí o slovo, možná je na čase jí čelit...

Mimo těchto upřímných, věrohodných a kvalitních charakterů se setkáváme i se svými oblíbenými či méně oblíbenými postavami. Například s trenérem Jensenem, Hunterem a dalšími hokejovými paky, či s Brennou. Ale poznáváme i nové. Například Sashu, Tayinu kamarádku, která na ni nedá dopustit nebo Abighail, ta se jí naopak snaží udělat ze života peklo. Co se skrývá za tou nevraživostí? Líbí se mi, že autorka šla hlouběji, než by se na první pohled mohlo zdát! Knize tak nechybí ani psychologie a ukázka toho, jak drsné to může mezi parto děvčat být.

Romantika začíná pozvolna. Sice se hrdinové přitahují, ale to není zkrátka to hlavní a to se na tom bude čtenářkám líbit. Je čas na rozvoj vztahu, na přátelství, na zážitky i vzrušení! Na postupné poznávání a první doteky. Samozřejmě nás autorka neochudila o intimní scény, kterých pár je a jsou vhodným doplňkem. Bez nich by to zkrátka nešlo, ale pořád má román mnohem víc než milostnou linii.

Opravdu se mi líbí ukázka rivality v sesterstvu, která ukazuje, jak těžké to někdy ženy mají.  Jak se na někoho kladou až příliš vysoké nároky. Zobrazuje se šikana, ponižování, které vyústí v něco mnohem problematičtějšího. Řešení je nakonec věrohodné, ale přijde mi, že se neřešilo jednání Kappy, které tohle všechno zapříčinilo.

Hokej! Další téma, které je sice doplňkem, ale pěkně vzrušujícím. Dočkáme se tréninků, pobytů ve sprchách s bandou chlapů. Pošťuchování, dobírání a prostě hlášky ryze mužské. Je vidět, že Elle Kennedy nejspíš hodně pozoruje mužské osazenstvo a sbírá jejich vtípky, jelikož to působí opravdu věrohodně a čtenář se rozhodně nenudí. Právě především díky Conorovi a hokejové sebrance je humor vážně parádní! Co se týče jeho minulosti, tak tam také narazíme na několik témat, ale ty nemohu zmiňovat, aniž bych vám prozradila víc, takže si to budete muset během čtení zjistit samy. :)

Výzva je podle mého nejpovedenější díl celé série Briar U. Romantika, psychologie, drama, vzrušení i romantika. To a mnohem víc. Přátelství i láska. Různorodá rodinná zázemí. Myslím, že Elle Kennedy tomuto titulu věnovala hodně a opravdu se vyplatilo, protože i náročnější čtenář jako oddechovku Výzvu ocení pěti hvězdami a pořádně si na ní smlsne!

Knihu bych doporučila všem, kteří četli Briar U. Určitě je lepší, pokud máte načtenou celou sérii, ale myslím, že se to dá číst i jednotlivě. Jen zkrátka na vás nebudou tolik působit vedlejší postavy a některé střípky nepochotíte. Takže pokud můžete, přečtěte si to celé od Off-Campus až po Výzvu, protože tyhle hokejové série u nás nejspíš nemají konkurenci!

Vysoká měla být moje šance, jak bych se mohla zbavit komplexu ošklivého káčátka a roztáhnout křídla. Místo toho jsem skončila v domě sesterstva plném nepříjemných holek. Nedokážu mezi ně zapadnout, proto nemůžu výzvu sester z Kappa Chí odmítnout.

Výzva zní: Sveď toho nového rajcovního hokejistu ze třeťáku.

Conor Edwards vymetá každou párty v univerzitní Řecké čtvrti stejně jako postele holek ze sesterstev. Zamilujete se do něj dřív, než pochopíte, že kluci jako on nevěnují holkám jako já jediný pohled. Pan Oblíbený mě však zachrání – místo aby se mi vysmál, souhlasí s tím, že se mnou půjde do ložnice a bude předstírat, že jsme na to spolu vlítli.

A pak mě naprosto dorazí, když oznámí, že v tom předstírání chce pokračovat. Jak se ukázalo, Conor se rád baví a dál to hrát na holky ze sesterstva mu připadá jako hodně velká zábava.

Odolat jeho pohodářské povaze a sexy vzhledu je však skoro nemožné. A navíc si začínám myslet, že v Conorovi se toho možná skrývá víc, než dává sám najevo.

Ze série: Briar U 4.