Recenze: ZŮSTAŇ (Elle Kennedy, Sarina Bowen)

Útočník Matt Ericksson boduje!

Baronet na FB

Chci zakoupit titul Zůstaň!

Elle Kennedy je v ČR známá díky sérii Off-campus, která se týkala hokejistů v univerzitním hokejovém týmu a jejich románků - Návrh, Omyl, Plán a Skóre. Ovšem nedávno vyšel u Baronetu první díl série WAGs s názvem Hodnej kluk a tím se rozjela nová sezóna na ledě! S tím rozdílem, že hokejisté už nejsou na vysoké škole,  ale bojují jako o život za tým kanadského Toronta. WAGs je spoluautorské dílo nejen Elle Kennedy, ale i Sariny Bowen. Ta sice v České republice není příliš známá, ale v zahraničí má obsáhlou knihotéku.

Proč byly čtenářky z prvního dílu WAGs zmatené a měly pocit, jako by je autorky hodily do příběhu, který již měl nějaké pokračování? Protože v zahraničí WAGs začíná tzv. předsérií s názvem Him, která spadá do LGBT žánru a zobrazuje, jak vlastně vznikl Wesmie - tedy pár Jamie a Wesley. Právě v Him se seznamujete s vedlejšími postavami, které vévodí románům WAGs... V tuzemsku překlady Him a Us nevyšly a nakladatelství Baronet je vydávat nebude.

Ačkoliv u titulu Hodnej kluk jste tedy byly neznalé, teď už většinu hrdinů znáte. Setkáváte se naštěstí především s těmi postavami, které se objevovaly v sérii Him a knize Hodnej kluk. Nepřijdete tedy o Blakea a jeho pološílený humor, natož snad o jeho zlozvyk dávat všem neobvyklé přezdívky. Pokud se vám Blake líbil, budete rády, jestli vám však jeho humor přišel až příliš americký a kýčovitý, pár takových okamžiků, kde nechápete jeho promýšlení přezdívek se objeví. Z dohledu se vám neztratí ani Wesmie, Jess nebo ostatní Wagsky v čele s Blakeovou maminkou.

Hlavní hvězdou je však tentokrát útočník Torontského týmu, Matthew Ericksson. Třicetiletý rozvedený hokejista už na tom konečně začíná být trochu lépe. Nechal si zařídit krásný  byt a snaží se žít... Bez jeho holčiček to nejde snadno. Jeho žena Kara mu dává pořádně zabrat i po rozvodu. Ale naštěstí se mu do cesty připlete jedna vášnivá fanynka!

Hailey Emersonová (neboli Hottie, jak jí přezdívá Matt) je už rok a půl rozvedená. Je spolumajitelkou firmy Aport, kterou vlastní s bývalým manželem a žije v jejich kdysi společném bytě. Život je tvrdý, naštěstí má svou práci. Tam se potkává s mužem, vystupujícím pod přezdívkou Sniper. Tuší, že jím je právě Matt Ericksson...

V ich-formě minulého času se střídá vyprávění ze dvou úhlů pohledů - Hottie a Matta. Kapitoly je snadné rozeznat, v obou panuje rozdílná atmosféra se čtivými a oddechovými pasážemi. Těm vévodí uvěřitelní hrdinové v rámci eroticko-romantického románu pro ženy.

S ohledem na to, že Matt není takový šašek jako byl Blake, působí tento příběh více přirozeně a na úrovni. Pokud se vám Hodnej kluk zdál jako parodie, tak ze Zůstaň takový pocit mít rozhodně nebudete!

Žerty stranou, oba hrdinové si prošli rozvodem a bojí se znovu věřit a bezhlavě se zamilovat. Váže je k sobě přátelství, láska i společná vášeň k hokeji, ale to ještě neznamená, že se do všeho vrhnou po hlavě. Přemýšlejí a postupují pomalu, což je největším plusem knihy. Jiskřivé svádění a dobývání je opravdu sladké a působivé. Zvraty jsou uvěřitelné a vhodné, snadno manipulují hrdiny tak, aby vás vyprávění bavilo, aniž byste měli pocit účelnosti. Je to přirozeně a skvěle zamotané, ale ne příliš, aby to pokazilo atmosféru. Erotické pasáže jsou vhodně sepsané, nevulgární, ale romantické a vášnivé.

Zůstaň skrývá skvělý humor. Nejen ten hokejový a drsný nebo šílený ve stylu Blakea Rileyho, ale také dívčí. Holčičí rozhovory, podpora a přátelství jsou velmi vřelým a zábavným prvkem knihy. Ani nemusíte fandit hokeji, abyste si román užily, drahé čtenářky. Ačkoliv se děj točí kolem hokejisty, autorka vás nezahlcuje hokejovými termíny.

Závěrečný happyend si vychutnáte. Je vám jasné, jak to asi skončí a přesto se na konec budete neuvěřitelně těšit. Tahle krásná a romantická oddechová četbu se čte jedna báseň. Rozhodně doporučuji všem romantickým dušičkám. Pokud se vám líbil Off-campus a Hodnej kluk, Matta Erickssona budete zbožňovat!

Co na román Zůstaň říká Chensie? Hodnej kluk byla podle mého spíše romantická komedie, která mi tolik nesedla. Blake nebyl hrdina, který mě uchvátil, ale Matt... to je opravdu jiný materiál k psaní a autorka jej skvěle využila! Hottie a Matt dostali do vínku krásný románek, který potěší, pobaví a zaujme. Přečetla jsem jej na jeden zátah. Autorka některé prvky více rozpracovala a jiné vynechala, což je rozhodně plusem příběhu. Velký podíl na mém nadšení má také fakt, že jsem si přečetla předsérii Him v anglické verzi (už mám pro vás připravené i recenze!) a ta mi toho spousty ozřejmila. I díky tomu se mi první díl tolik nelíbil, protože jsem se cítila, jako by mě spisovatelky hodily do vody a nutily plavat. Teď už jsem se bez problému orientovala a fakt si to užila. Nemějte obavu a užijete si příjemnou romantiku také!

Typická ilustrace pro tento druh erotického románu. Je to sice prostoduché, ale přitáhne to oko čtenářek, no ne? Podle mého si takové pěkné ilustrace zasloužíme, takže proč ne? Hezky se na knihy dívá a skvěle se čtou.

Může se člověk zamilovat do někoho, koho nikdy nepotkal?

Hailey Taylorová Emeryová tuší, že její oblíbený klient v Aportu – anonymní virtuální asistenční službě – je ve skutečnosti hokejová hvězda Matt Eriksson. Nahlédnout do složek klientů je sice proti pravidlům, je si však téměř jistá, že si každý den píše se svým celoživotním idolem a plní mu každé jeho přání. Hailey si stále léčí srdce po nedávném rozchodu, stačí jí proto jen nezávazné flirtování… Jenže pak se se svým klientem musí setkat tváří v tvář a zpanikaří.

Matt Eriksson ví moc dobře, co je to zlomené srdce. Ještě stále se nevzpamatoval z krachu svého manželství, navíc je v týmu jediný, kdo zná strašlivou pravdu: že hokej a dlouhodobé vztahy k sobě nejdou. Sotva se vidí se svými dětmi a jakékoli setkání s bývalou manželkou ho přivádí k šílenství. Jediný člověk, který ho zřejmě chápe, mu navíc nechce ukázat svou tvář.

Naštěstí to není nic, co by lístky na hokejové utkání nevyřešily. Hailey té nabídce nemůže odolat a Matt nemůže odolat Hailey.

Žánr: Romány pro ženy, New Adult Erotic
Ze série: WAGs (2)