Recenze: KDYŽ JSME SE SKRÝVALI (Sarina Bowen)

Volné pokračování skvělé série od Sariny Bowen!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet.

Chci zakoupit tento titul.

Americká spisovatelka Sarina Bowen už je v žánru romancí známý pojem a věřím, že spousta čtenářek ví, že v tandemu s Elle Kennedy sepsala hodně kvalitních knih pro ženy. Vydává však i své příběhy. V České republice prostřednictvím nakladatelství Baronet debutovala titulem Když jsme se poznali...

Což je báječná oddechovka s námětem hokeje i handicapu. Hrdinkou je Corey Callahanová, která získá bydlení na vysoké hned naproti pokoji Adama Hartleye. Jejich románek je spíše o poznávání a přátelství, o překonávání překážek a romantika je vážně skvělá. Sice byla kniha účelovější, než jsem čekala, ale stejně jsem si ji užila na sto procent, jak si můžete přečíst v recenzi

Na Callahanovou a Hartleye narazíme i v tomto románu, jelikož příběh se týká Bridgera Macaulleye. Ten byl v prvním díle série The Ivy Years, kde na sebe romány volně navazují, jako utržený ze řetězu a s každou si užíval. Jenže to mu skončilo. Hokej i dívky musí stranou, protože jak prozrazuje anotace, se musí postarat o svou osmiletou sestřičku Lucy, kterou ukrývá u sebe na koleji. Důvod se samozřejmě dočtete a Bridger dělá všechno proto, aby se o Lucy postaral.

Ústřední hrdinka, která si říká Scarlet, má také své tajemství. To její je o něco temnější a mimo rozhřešení ji čeká také velké překvapení, se kterým se popere možná až příliš snadno, ale v rámci daného žánru chápu. Sice by autorka mohla jít do hloubky, co se témat narkomanie, zneužívání děti, psychický nátlak, ale i tak je četba velmi poutavá.

Scarlet a Bridger jsou v jednom kole a starají se o svá tajemství, takže pro sebe nemají tolik času, kolik by na sebe mít chtěli. Je to opět krásný příběh o přátelství, ale i romantice a překonávání překážek v podobném duchu jako to bylo u prvního dílu. Samozřejmě nechybí humor, ani hokej, to by u Sariny Bowen prostě nešlo.

Já osobně strhávám hvězdu dolů za intimní chvíle, které autorka trochu vyšponovala až do klišé, hodných erotické četby. Jelikož se takových scén dočtete asi třikrát za knihu, nespadá přímo do žánru erotiky a není to ani v zaměření témat, ale autorka se trochu víc odvázala a sáhla po kýči jako oslovování přirození, až mi to přišlo trapné a nikoliv zábavné. Či některá použitá slova u vášnivé scény bych u Sariny neočekávala. Nemůžu hodnotit, jak je to v originálním znění, ale v českém znění mi tohle nepřišlo vhod. Může, avšak nemusí, to zaskočit i vás.

To je prakticky jediná výtka, protože příběh stojí za to a závěr byl pěkně dramatický a překvapivý. Nezlobila bych se za hlubší náhled, ale jak říkám, tak v rámci žánru naprosto chápu, a je vše dostačující. Bridgera jsem si v minulém díle příliš neoblíbila, ale v tomto jsem mu držela pěsti. Stejně tak i Scarlet, která to neměla lehké a musela odolávat silnému nátlaku.

Sarina Bowen je talentovaná spisovatelka a věřím, že si při čtení jejích románů přijdete na své stejně jako já. Mohu doporučit již oba díly série a rozhodně se moc a moc těším na třetí Když jsme to tajili (zakoupit v předprodeji), který by se měl dotýkat námětu lgbt, tedy přímo gay romance. Jestli jste fanoušci gay romancí, se kterými se v poslední době roztrhl pytel (lgbt už není jen součástí různých románů jen jako prvek), tak věřím, že nás čeká skvělý literární zážitek!

Ona skrývá něco velkého. On skrývá někoho malého.

Bridger Macaulley býval hráčem na ledě i mimo něj. Teď, když se jeho spoluhráči ženou za dalším hokejovým vítězstvím, dělá Bridgerovi největší starosti, že děkan zjistí, že ve svém pokoji na koleji skrývá svou osmiletou sestru. Vzhledem k plnému rozvrhu a obrovskému tajemství je jen otázkou času, kdy se všechno provalí.

Scarlet Crowleyová je jediná prvačka na Harknesské univerzitě, která se musela proplížit kolem televizních štábů stanujících na předzahrádce jejího domu, jenom aby mohla odjet z města. Její jméno je stejně nové jako ten naleštěný studentský průkaz, na němž je vyraženo. Studium na vysoké škole zvládne, jen pokud zatají svou pravou totožnost, přestože kvůli tomu musí lhát zelenookému klukovi, do kterého se zamilovala.

Bridgera a Scarlet pojí přátelství založené na tom, že oba vědí, jak důležité je občas něco zatajit. Když se však na obzoru objeví nebezpečná hrozba, sami ji nepokoří. A pokud si nebudou věřit, jejich rodiny, které je tolik zklamaly, jim vezmou vše, co si chtěli udržet…

Žánr: romány pro ženy

Ze série: The Ivy Years 2.

Počet stran: 288