Recenze: POLÍBIT NEBE (Krista Ritchie, Becca Ritchie)

Originální romantické drama!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet.

Chci zakoupit tento titul.

Americké spisovatelské duo Krista a Becca Ritchie jsou v zahraničí známé svými mnoha díly, které jsou čtenáři velmi dobře přijímané. Jedná se, pokud jsem správně sledovala Goodreads, o romány pro ženy. V České republice tyto autorky debutovaly titulem Políbit nebe, který vyšel u nakladatelství Baronet a komentáře se v jeho hodnocení mnohdy rozcházejí. Někteří dílo hodnotí jako průměrné, někteří podprůměrné a já se rozhodla pro pět hvězd. Jako náročnější čtenářku se mi líbila netradičnost, propracované charaktery a dynamický děj. Jestli toužíte po něčem novém, po nápadu, který je minimálně omílaný, určitě doporučuju nehledět na komentáře, nenechat se odradit a fakt si čtení užít!

Já jsem příběh začala číst skeptická, navnaděná nepříznivými komentáři a ejhle, byla jsem velmi mile překvapená a to překvapení se měnilo v nadšení, čím víc jsem četla. Příběh se odehrává ze dvou úhlů pohledů v ich-formě, tedy poznáte myšlenky Connora a Rose. Styl psaní je příjemný, čtivý, ač pomalejší.

Zajímavé a propracované charaktery mají své klady i zápory a snadno je z děje vyčtete. Některé jsou skryté, jiné naopak poznáváte hned. Postav příliš není, jsou dvě hlavní a poté čtyři podstatné vedlejší. Dále se to dělí na hrdiny, kteří už jsou vlastně v závěru, ale mají poměrně ucelené, ač možná černobílé povahy.

Ústřední hrdinkou je hrdá Rose, která vám nemusí být sympatická. Ona tak ani nepůsobí a záměrem autorek bylo vykreslit zřejmě silnou ženu, workoholičku, která chce dosáhnout svých cílů a tvrdě si za nimi jde. Soutěživá osobnost má svého rivala, Connora.

Connor, přemýšlivý a chladný mužský, který ve svém životě sází spíše na kalkul a na emoce nevěří. Connor chce být nejlepší a svůj život má stejně jako jeho přítelkyně Rose naplánovaný. Ovšem jsou jejich plány stejné? Oba dávají přednost kariéře a touží po tom být těmi nejlepšími. Co všechno jsou tomu schopní obětovat? Své zdraví nebo názor ostatních na ně samé? Tady to autorce trochu hapruje s jménem Richard, tuhle "záhadu" čtenář snadno rozšifruje spíše až v poslední třetině, pokud si dobře vzpomínám.

Mezi další podstatné hrdiny patří Roseiny dvě sestry.

Šestnáctiletá modelka Daisy zná chuť života lépe, než její sestry tuší. Je ovládána svou matkou, ta jí plně organizuje život, takže už nyní je celebritou a má plně nabitý program od rána do noci. Hvězdička je pohodářka, na rozdíl od hysterické a upjaté Rose či prostřední Lily.

Lily je případ sama o sobě. Matka jí také vydláždila cestu životem a zřejmě právě kvůli tomu dívka sklouzla k závislosti na sexu. Už dlouhou dobu chodí se svým kamarádem Lorenem, se kterým se báječně doplňují a oba mají slabost nejen pro sebe samotné a své závislosti, ale také komiksy.

Mezi mužské osazenstvo, které vás okouzlí, a stmelí tak trio zachránců těchto dívek, patří i Ryko a Loren. Ryko je starší Lorenův bratr, který pro vulgarismy nechodí daleko, je velmi lidový a upřímný a v partě intelektuálů vyčnívá trochu jako neadrtálec. Loren je alkoholik, který miluje Lily stejně upřímně jako ona jeho a vzájemně se povzbuzují, aby se uzdravili. Loren dokáže mít ostrý jazyk, ale oproti svému nevlastnímu bratrovi Rykovi, není takový drsňák.

Všechny tyto hrdiny k sobě něco váže. Kupříkladu účast v reality show, která by měla pozvednou zisky Roseiny módní firmy a udělat dobrý náhled na Lorena a Lily. Lily totiž svou závislostí na sexu přitížila rodinné pověsti a samozřejmě díky tomu celá rodina ztrácí svůj glanc a firma výdělky. Reality show je nejspíš jediná možnost, jak si získat respekt a zvítězit, ale co když se stane spíš jejich zkázou?

Tito lidé spolu tedy začnou pod dohledem kamer bydlet a aby tomu nebylo málo, přidá se k nim i dravý producent Scott, který se snaží rozvířit vody. Do toho řeší všichni své osobní problémy a vztahové drama. Pár Connor a Rose, která je vykreslovaná jako nebetyčná mrcha, propírají kvůli jejímu panenství, zatímco Loren a Lily jsou v popředí díky svým závislostem. A možná stejně jako publikum reality show a já budete i vy shipovat Daisy a Ryka. Ti jsou na tom vlastně jak?

Příběh obsahuje intimní scény a to takové, že vychází z Connorova nitra a on si potrpí na méně tradiční sexuální praktiky, takže už tak netradiční děj je pěkně okořeněný. Sice se nejedná o typickou romantiku, ale zatímco si ji slovy nevyznávají, tak tady mluví činy a je působivé sledovat, jak se k sobě členové party chovají a co všechno je může stmelit či rozehnat.

Takový závěr jsem očekávala (a stejně tak si ho i přála), i když je to takové trochu klišé, tak jsem za něj ráda. Drama na konec rozhodně bylo působivé, a váže se k chybě, která je sice malá, ale dokáže pořádně zamíchat kartami v budoucnosti.

Promyšlené a emotivní drama s námětem reality show, mezilidských vztahů a milostné linie bych doporučila jako čtení pro náročnější čtenářky, které už nechtějí běžné romance a touží po tom, aby je něco silně oslovilo a překvapilo.

Pravda, kniha není taková, abyste ji hltali jedním dechem. Četla jsem ji několik dní, protože mě podněcovala k zamyšlení a líbilo se mi, co ve mně vyvolává a jak se snažím posuzovat vše z více stran. Konečně po dlouhé době milostná romance, která znamenala nějakou výzvu a dala mi důvod se nad ní zamýšlet. Doufám, že nakladatelství Baronet se přikloní k vydání i dalších knih od těchto autorek, protože neotřelé oddechové čtení pro náročnější čtenářky určitě vždy potěší!

Lidé se touží dotknout nebe. Já ho chci políbit. – Connor Cobalt

Rose Callowayová dosud věřila, že má vše pod kontrolou. Ve třiadvaceti letech je absolventkou Princetonu, šampionkou soutěže Academic Bowl, módní návrhářkou a dcerou bohatého majitele nadnárodní společnosti. Když ale bydlíte se sestrou, která je závislá na sexu, není to zrovna hračka.

Rose kývne na kamarádovu nabídku a propůjčí svůj život reality show. Hollywoodský producent je její poslední šancí na záchranu krachující módní značky, avšak když je nucena vycházet s mužem, který chce mít všechno po svém, hranice se začnou stírat.

Čtyřiadvacetiletý Connor Cobalt převálcuje každého slabocha. Je sebejistý, zatraceně chytrý a žije se svou stejně ambiciózní přítelkyní Rose Callowayovou. A teď musí vymyslet, jak Rose ochránit, aniž by zničil televizní pořad. Jinak producent reality show získá to, po čem Connor odjakživa toužil – Roseino panenství.

Ze série: Calloway Sisters 1.

Počet stran: 472