Recenze: CHAOS V MÍRU (Amo Jones)

Hot vzrušující drama!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet

Novozélandská spisovatelka Amo Jones (recenze knih této autorky) má na svém kontě pěknou řádku kontroverzních knih, z nichž jich dost vyšlo také u nás díky překladům nakladatelství Baronet. Devět knih plných sexu, zvráceností, závažných témat a neskutečných dramat. Kdo by neznal Elitní klub králů, který nás všechny ohromil svou surovostí a zkažeností? A co takhle série Koruna, čítající už dva romány o Ilse a Bryantovi. Nyní jako hot novinka přichází na řadu Chaos v míru a ten nás připraví zřejmě na tetralogii o bratřích z Kizniče... Jestli se vám tento počin zalíbí, v první polovině tohoto roku si už budete moci přečíst i pokračování s názvem Hněv kejklíře!

Vypravování se odehrává v ich-formě ze dvou úhlů pohledu - Dove a Kinga. To nebude žádné překvapení, většina spisovatelek romantického a erotického žánru se uchyluje k tomuto stylu a proč ne? Je to vyhovující, máte před sebou možnost poznat myšlenky i emoce a dění z úhlu pohledu jedné postavy, ale na druhé kapitole už na děj nahlížíte ze zcela jiné stránky. Co se týče stylu psaní, tak Amo Jones je hodně svá, i co se týče tvorby konceptu. Jak už tušíte, autorka se vyžívá v kontroverzních tématech i zvrácenostech...

Začátek je lehce chaotický, podobně jako celý děj, a o něco zrychlenější, jelikož Dove má za sebou bouřlivé roky a Amo Jones je chtěla stručně představit, tedy alespoň nejpodstatnější milníky. Od ozbrojeného přepadení až po znásilnění. Během čtení narazíte na množství textů v kurzívě, které Dovein trýznivý osud ještě přibližují. Není divu, že se Dove cítí prázdná, zmatená a nemá ráda nikoho a občas ani sebe. Zajímavá, přidrzlá, nebojácná postava mi připomíná svým způsobem všechny ústřední hrdinky, které jsem od Amo Jones měla možnost poznat. Vždy se snaží o to, aby charakter ústřední dámy byl typickou Mary Sue. Je to sice klišé, ale většina z nás právě tohle zbožňuje.

Jsou to tedy charaktery, které si prošly něčím velmi trýznivým až brutálním, jsou uvnitř zlomení, ale pořád bojují a nemají pud sebezáchovy. Stejně vzrušující jsou také postavy čtyř mužů, kteří v tomto případě suplující Elitní klub králů. Jsou drsní, draví a divocí a nedá se jim věřit! Nedá se říct, že by Amo Jones sepsala rebely nebo Bad boey, tohle je ejště o level výš! A prakticky vše, čeho se Jones dotkne je o level výše, jelikož autorka nemá  hranice a rozhodně se nebojí zacházet až do těch nejtajnějších dívčích snů nebo nočních můr.

Toužíte číst o silně toxickém a nebezpečném vztahu, kde vládne muž a žena se nevzdává? Kingston, neboli King, a Dove takový románek zažijí a je to víc než vzrušující se všemi těmi lžemi a podvody, které jim autorka háže pod nohy.

Trošku se můžete ztrácet i v pojmenování, jelikož jména ústředních čtyř postav, jejichž životů se budou zřejmě týkat následující romány, začínají na stejné písmeno. jména jsou lehce podobná a navíc je v počátku autorka označuje podle čísel od jedničky do čtyřky. Dove neodchází z pekla sama, následuje ji Rose a společně kráčí někam, kde to pro ně bude možná ještě horší. Ale postav naštěstí není příliš, takže se brzy zorientujete.

„Holčičko, mě neznáš. Jsem Delilah Patrovová a můžu být tvou nejhorší noční můrou, nebo tvou nejlepší kamarádkou. Rozhodnutí je na tobě. Rozhodnutí je vždycky na tobě.“ (Str. 35)

Prostředí je temné a zlověstné, takový šikovný romantický noir. Všechno působí tak nějak nebezpečně a dramaticky, což někomu může přijít přehnané, ale jiný se do těch kulis snadno zamiluje. Drama na sebe nenechá dlouho čekat. Vlastně, co si budeme povídat. Drama je to od začátku až do konce, kdy máte možnost prožít nezáviděníhodnou Doveinu životní etapu, kterou jí i přesto můžete závidět s ohledem na vášeň a lásku, kterou si tahle mladá žena prožije. A ta se cení o to víc, když do hry vstupuje pot a krev, ne?

Stejně jako u předešlých knih pokulhává promyšlenost, Amo Jones využívá berliček a náročnějšímu čtenáři někdy zůstane rozum stát nad tím, jak na to Jones přišla nebo z daného faktu vycouvala. Je pravda, že se soustředí především na kontroverzní až zvrácené zápletky a snaží se dopřát čtenáři silný zážitek, na který zřejmě nikdy jinde nenarazíte, protože jsem ještě podobný styl romance nikde nečetla.ne,

Četli jste Elitní klub králů a líbil se vám? Tak tuhle show budete milovat! Je to svým způsobem podobné a silně návykové. Na rozdíl od prvního čtení série Elitní klub králů už ale víte, že nikomu nesmíte věřit a všechno může být úplně jinak. Ale i přesto možná autorce naletíte, stejně jako hrdinové. Navíc se v knize objevuje jeden prvek, který není reálný a díky tomu je sice dílo možná zas o něco víc nelogické, ale zatraceně působivé. Zkrátka fantasy element, který zapadl na to správné místo a dokázal mnohé ohromit se, věřím, zalíbí i vám. Mně se tato série bude zřejmě líbit víc než Elitní klub králů právě kvůli tomu šikovnému fantasy elementu a navíc... ty postavy mají prostě hodně, co do sebe, co si budeme namlouvat, autorka moc dobře ví, po čem ženy touží a nebojí se to ztvárnit.

Komu bych dílo doporučila? Rozhodně čtenářkám, které si autorčinu tvorbu zamilovaly nebo těm, které se nebojí riskovat a přečíst si něco, co na knižním trhu vyplňují pouze knihy Amo Jones. Určitě pouze pro čtenářky +18, které se nebojí zažít pořádnou show!

„Vítejte v Půlnočním běsnění. Nejsme cirkus, nejsme lunapark. Nemusíte se však bát ničeho – jen toho, že vás připravíme o rozum.“

Dove už od dětství pronásleduje Stín. Nikdy neviděla jeho obličej, slyšela však jeho šepot, byl jako příšera pod postelí a trápil ji v nočních můrách. Když ovšem nastoupila do Půlnočního běsnění, vytratil se. Proč a na jak dlouho?

Dove netuší, že její únos a účinkování v nevšedním a nebezpečném atraktivním představení zapadá do dávno promyšleného plánu a že vždy patřila k nim, k Bratrstvu z Kizniče.

Kingston, Killian, Keaton a Kyrin, čtyři bratři z Kizniče, nemají zrovna radost z toho, že se Dove stane součástí jejich show a že s nimi má bydlet v karavanu. Nebo to tak není? Jsou mistry lží, triků i kaskadérských kousků, muži s krví na rukou i hříchem v očích a Dove neví, komu může věřit.

Žánr: Romány pro ženy, Erotika

Ze série: Půlnoční běsnění

Počet stran: 388