Recenze: ŠÍLENĚ BOHATÝ (Kylie Scott)

Romantická oddechovka

Australská spisovatelka Kylie Scott si nás získala svou romantickou tetralogií Stage Dive z rockového prostředí. Následovala samostatná kniha Věř mi a nyní přichází na českou scénu Šíleně bohatý! Pokud si však chcete dokoupit tituly této autorky, tak u nakladatelství jsou v tištěné podobě již vyprodané, ale možná ještě někde objevíte zatoulané kousky. ,)

Vypravování se odehrává v ich-formě pouze z úhlu pohledu ústřední hrdinky Alice. Řekla bych, že v tomto případě by byly opravdu vhodné i kapitoly ze strany Becka, jelikož takhle může mít čtenář pocit, že ne vše je dostatečně vysvětleno. Styl psaní je jednoduchý, svižný a opravdu čtivý. Atmosféra působivá, ať už na začátku v běžném prostředí nebo později, kdy nás autorka obklopí luxusem a pletichařením.

Slibný začátek je zábavný. Alice pracuje jako servírka v putice, kde to opravdu nesnáší. Muži jsou tam sexističtí a majitel je jeden z nich. Alice to tam nesnáší. Jediné světlé chvíle jsou ty, ve kterých si povídá s myčem nádobí, Beckem. Beck je záhadný muž, který na ni nespěchá, dokáže si s ní hodiny povídat a jen ji objímat, zatímco ji však oslovuje manželko nebo nejdražší. Pohádkový úvod nadchne především romantické čtenářky, stejně jako zbytek díla, jelikož v podobném duchu se i pokračuje.

Milostná linie je vážně okouzlující, možná až naivní, jelikož přináší romantickou pohádku s odkazy na titul Jane Austenové, tedy Pýchu a předsudek. Dočtete se tak pořádné dávky citátů, což ozvláštní vypravování. Samotná dějová linie se tedy odehrává v zámožném prostředí, v rodině, která má mezi sebou své vlastní problémy, ale neustále se snaží držet při sobě. Alice netuší, komu má věřit, protože nikdo z nich není zrovna důvěryhodný a všechno, co dělají, činí pro vyšší kapitál. Peníze jsou pro ně tím nejpodstatnějším, co je zajímá a jsou díky tomu někteří opravdu chladní. Zajímavé postavy se autorce povedly, ovšem v některých případech působí až příliš nevyzrále. Nejvíc je takové jednání asi vidět na ústředních hrdinech, kteří mohou vyznívat, že jsou mladší než ve skutečnosti jsou.

Ačkoliv počin skrývá dramatické scény a je jich poměrně dost, žádná nepůsobí napínavě a je poměrně rychle vyřešená. Nevadí, tohle není akční romantické čtení, ale spíše odlehčená verze romanticky ve stylu boje o moc v rodině. Důraz je dán na mezilidské vztahy, ale také začínající vztah mezi ústředními protagonisty. Jestli se těšíte na erotiku, budete si muset počkat, protože je vše pozvolné a Beck na tom trvá. Onen muž je otazníkem a bude chtít nějaký čas, než jej Alice skutečně pozná. Navíc ustojí tolik peněz, aniž by ji to změnilo směrem, kterým by se sama vydat nikdy nechtěla?

Šíleně bohatý je pohádka, která má své klady i zápory. Někteří si od příběhu slibovali více, jiní jsou spokojení. Celkem vzato to jako romantická jednohubka není špatné, jen na mě bylo něco až příliš neuvěřitelné a chybělo mi sem tam dovysvětlení. Líbilo se mi rodinné drama, což bylo vlastně jediným zdrojem vzrušení. Kniha je vhodná spíše pro nenáročné romantičky, pro které je podle mého přímo napsána.

Na pohádky jsem už dávno přestala věřit, takže když se mnou začal v práci flirtovat nový uklízeč nádobí Beck, nedělala jsem si naděje. Obyčejní lidé si na lásku jako trám můžou nechat zajít chuť. Vím, o čem mluvím.

Jak bych ale mohla odolat muži, který cituje Jane Austenovou, umí mě rozesmát a je vážně sexy? Skrývá se toho v něm však mnohem víc. Beck je playboy a miliardář s utrápenou duší, který mi chce položit k nohám celý svět. Tohle však není mnohokrát vyprávěný příběh o Popelce a princi na bílém koni, jenž zachrání dívku před chudobou. V tomhle příběhu se toho skrývá mnohem víc.

Žánr: romance

Počet stran: 359