Recenze: ĎÁBEL V PŘESTROJENÍ (Lisa Kleypas)

Kvalitní historická romance

Americká spisovatelka, specializující se na kvalitní historické romány pro ženy, si v poslední době získala české čtenáře sérii Ravenelovi. Ta vychází u nakladatelství Baronet a vyzdvihují ji báječné a čtivé překlady. Jestli jste si oblíbili Ravenelovce, určitě byste se měli poohlédnout i po tomto sedmém díle. Nebudete litovat, Lisa Kleypas má precizní romantickou tvorbu.

Děj se odehrává v er-formě a představuje především úhly pohledů ústředních postav. Styl psaní je velmi čtivý a velkou jiskru mu dodává šikovný překlad překladatelky Jany Pacnerové. Je poznat, že autorka umí pracovat s textem, má slovní zásobu, řádné rešerše, takže můžete věřit, že vám hodnotněn představí historickou dobu i románek, aniž by jej vyplnila nadbytečnými pasážemi. Přesně ví, kde může zvolnit či naopak ubrat dění, aby vše mělo správný šmrnc a dynamiku.

Tímto románem vás provází Merrit. Vdova, která přebrala manželův přepravní obchod. Je to žena, která se nebojí jednat s ostatními muži a velet jim. Jako pomocníka přibrala svého mladšího bratra Lukea, sympatického mladíka, se kterým se doufám ještě setkáme. Jak vlastně Merrit spadá do série Ravenelovi? Zná se s doktorkou Garret Gipsonovou a jejím manželem (Setkání s cizincem), mají velmi dobré vztahy, a navíc je přítelkyní Phoebe (Ďáblova dcera).

Keir MacRae je nám představený jako hrubián a neotesanec ze Skotska, alespoň tak nějak o něm Luke mluví. Ovšem záhy Merrit zjistí, že se jedná o velmi slušného muže, který má sice v žilách oheň díky té své pálence, ale jinak je pozorný a velmi sympatický. Úplný miláček, který má srdce na správném místě. Ovšem ani on netuší, jaká smyčka se kolem něj stahuje a že mu začíná hrozit smrtelné nebezpečí...

Dějová linie nás opět přenáší do Londýna 19. století, přičemž autorka tentokrát přibližuje lodní přepravu a také pálení prvotřídní jednosladové skotské whisky. Příběh se odehrává z části v Londýně, v Sussexu i skotské krajině, kde má Keir své obydlí. Autorka sice nehovoří o nějakých velkých zvratech té doby, ale za to se zaměřila na maličkosti a kupříkladu překvapí speciálním šálkem, který byl v dané době upraven tak, aby si o horký nápoj pánové nerozpustili vosk z kníru do šálku. Takových zajímavostí se dozvíte více a rozhodně je díky nim čtení velmi osvěžující a o to více autentičtější.

Jak to všechno začalo? Keir MacRae připlul do Londýna, aby zde bez proclení prodával whisky. Po smrti otce našel celých dvě stě devadesát devět lahví jeho božského moku, díky kterému jsou schopní mu utrhat údy. Má v plánu najít kupce a vše prodat, aby měl finance na vedení podniku, ale když dorazí, děje se jedna pohroma za druhou! Merrit mu pomáhá vše vyřešit a stará se o jeho pohodlí, i když on se tedy hodně zdráhá. Naneštěstí se Merrit nedá odolat a ona se jen tak nevzdává, takže si brzy začnou rozumět a vzplane mezi nimi neochvějná touha. Ta zamíchá kartami spolu s tím, že se někdo pokusí ohrozit Keira. Začíná nejen vzrušující pátrání, ale také odhalování Keirovi minulosti, která je víc než překvapující!

Kniha má pro některé čtenáře jedinou vadu a tou je, že se dotýká nejen série Ravenelovi, ale také Čekanky. Ona se jí dotkla už kdysi, pokud se nepletu, ale v tomto díle je to zřejmě nejzásadnější. Četli-li jste Čekanky, pak se setkáváte se starými známými, znáte vztahy mezi nimi a o to zajímavějším se celé dílo stává. Bohužel já jsem Čekanky nečetla, ale s ohledem na skvělé postavy mám v plánu se po nich poohlédnout a dočíst.

Charaktery jsou opět precizně vytvořené a působivé. Mají své dobré i špatné stránky a dokážou vás snadno zaujmout. Ke všemu i staří známý jako třeba Garret Gipsonová a její muž působí pořád stejným dojmem, takže je vidět, že si spisovatelka opravdu dává pozor, aby její postavy byly silně uvěřitelné a daří se jí to. Setkání s těmi známými protagonisty je velmi příjemné a stojí za to. Naláká k tomu, aby si čtenář přečetl celou sérii znova. Mít více času, rozhodně to s nadšením udělám.

Nemusíte se obávat, že by vás Lisa Kleypas ošidila o romantické i erotické scény. Jsou vhodně sepsané a šikovně rozmístěné tak, aby čtenářky navnadily k pokračování ve čtení. Navíc jsou okouzlující a příjemně dotříbí celý příběh. Mezi Merrit a Keirem se můžete těšit na sladké dobývání, přičemž se ukáže příjemný smysl pro romantiku.

Sedmý díl Ravenelovi s názvem Ďábel v přestrojení je #musthave pro všechny čtenářky historických romancí. Lisa Kleypas je naprosto úžasná a s jejími knihami nemůžete šlápnout vedle, tedy pokud se povede i překlad. V tomto případě je překlad báječný, stejně jako příběh a mohu s radostí doporučit.

Ďábel nikdy lidi nezastrašuje, aby dělali špatné věci. Uvádí je v pokušení.“

Lady Merritt Sterlingová, tvrdohlavá kráska, která řídí dopravní společnost, dobře ví, že londýnská společnost umírá touhou přistihnout ji při skandálu. Zatím byla příliš chytrá, než aby jí vyhověla. Jenže pak pozná Keira MacRae, drsného a ošlehaného skotského výrobce whisky, a všechny její praktické plány se rozplynou jako dým. Nemohli by být odlišnější, než jsou, ale vznikne mezi nimi mocná, syrová a nepřekonatelná přitažlivost

Od chvíle, kdy Keir MacRae přijede do Londýna, má jen dva cíle. Za prvé: nezamilovat se do oslnivé lady Merritt Sterlingové. Za druhé: nenechat se zabít.

Zatím se mu ani jedno z toho moc nedaří.

Keir neví, proč ho chce někdo usmrtit, dokud osud neodhalí tajemství jeho záhadné minulosti. Jeho svět se otočí vzhůru nohama a jediný, komu věří, je Merritt.

Jejich vášeň vzplane s prudkostí, jakou Merritt ještě nikdy nepoznala, a přiměje ji toužit po tom jediném, co od Keira MacRae nemůže získat: věčnost. Nebezpečí se blíží a Merritt udělá vše, co je třeba, aby zachránila muže, kterého miluje… i když ví, že je to možná ďábel v přestrojení.

Žánr: Historické romance

Ze série: Ravenels 7.

Počet stran: 342