Recenze: RYTÍŘ (Devney Perry)

Dramatická minulost, nebezpečí a silná láska!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Beta

Série Clifton Forge se v zahraničí blýská celkem šesti díly. Vše tedy začalo Dashem, jehož příběh nám Devney Perry odhalila v románu Král (v originálním znění Steel King). S ním i jeho družkou se ve vedlejších rolích setkáváme rovněž i v tomto počinu Rytíř (v originálním znění Riven King), kde hraje prim Genevieve a Isaiah. I následující romance jsou ve stejném duchu a obsahují nějaké přiřazení ke královskému dvoru, takže pokud nám nakladatelství Beta i zbývající díly, můžeme se dočkat kupříkladu třetího příběhu Stone Princess, který jak tušíte se bude týkat právě Presley...

Americká spisovatelka nenáročných romancí s thrillerovými krimi prvky a lehkým detektivním konceptem se u nás teprve stává známou, zatímco v zahraničí má již na svém kontě několik sérií, z nichž jedna se jmenuje Lark Cove... Kdo si přečte tuto knihu, bude tušit, o jaké místo se jedná. A dokonce třetí díl této série obsahuje dokonce příběh postavy Kaina Reynoldse, se kterým se v tomto díle seznámíte! Sice nepříliš, ale už budete tušit, k čemu se tragická romance vztahuje a upřímně... mně by jeho životní vyprávění velmi zajímalo. Má nakladatelství v plánu vydávat i tuto sérii? Doufejme, že ano!

Nicméně zaměřme se momentálně na tuto romantickou knížku, která nahlíží na příběh ze dvou úhlů pohledů v ich-formě a tak máme možnost pochopit jednání a myšlenky obou hrdinů, zatímco oni se ve vlastních pocitech a nejistotách ztrácí. Na kvalitě lehce ubírá překlad, který je v některých případech kostrbatější a spisovnější, než by se hodilo. Upadá tak určitá uvěřitelnost příběhu, což je velká škoda.

Jak už tušíte z předešlého dílu Král, tak Isaiah a Genevieve mají společné hrůzné tajemství, které je dohnalo až k svatbě. Snaží se touto cestou zachránit sami sebe, přestože se nemilují a jsou vlastně cizími lidmi. Jenže co když sdílené tajemství a prostor mezi nimi začne vytvářet něco, v co ani jeden nedoufal?

Zatímco předešlý román byl už od začátku poměrně peprný a vášnivý, tak u Rytíře autorka sází na větší přirozenost, a tak erotické napětí smyslně stoupá pozvolna a nebije tolik do očí, což pro mě bylo třeba mnohem příjemnější. Příběh tak příznačně utíká díky očekávání mnohem intimnějších okamžiků, kterých se samozřejmě dočkáte, ale cesta k nim je příjemně sladká a nebezpečná.

Genevieve stále truchlí za svou maminkou. Rodina jejího otce ji nepřijímá a ani s nově objeveným otcem nemá žádný vztah. Je v novém prostředí a spoléhat se může pouze na sebe, tak trochu i svého manžela... Netuší, že ji čeká ještě spletitá a těžká cesta k cíli.

Tichý Isaiah je jedno velké tajemství a jeho životní příběh má rozhodně velký potenciál. Obávám se však, že se D. Perry nepodařilo jej plně využít a ani vykreslit charakter uvěřitelně. Některé jeho myšlenkové pochody mohou na náročnější čtenáře působit spíše ženským dojmem, protože předpokládám, že by muž nesoudit oblečení a neřešil jej tolik. Nevšímal si takových maličkostí. Pokud už je tam tedy možnost rozepsat psychologický profil na základě pobytu ve vězení a traumatické minulosti, ani to nebylo vykresleno natolik kvalitně, ovšem tohle není psychologický thriller... Určitě by neuškodilo, kdyby se do toho spisovatelka více opřela, ale chápu, že v rámci žánru bude její přístup nenáročným čtenářkám vyhovovat a Isaiah tak splní předpoklady okouzlujícího rytíře, čímž také rozhodně je.

Jestli jste si zamilovali vedlejší postavy, určitě se můžete opět těšit na Dravena a jeho nejvěrnější včetně právníka Jima. Dash a Bryce jsou tedy na vedlejší koleji, ale i přesto se dozvídáme o jejich vztahu něco nového. Máte možnost sledovat také chvíle, kdy se Dash vyrovnává s otcovým tajemstvím, které po léta střežil...

I já jsem byla nadšená a okouzlená, jen bych byla nadšenější, kdyby se autorka ponořila více do hloubky. A to i v případě detektivní linie, která byla mnohem výraznější v prvním díle. Nyní se jedná spíše o milostnou linii a pátrání ustupuje do pozadí, přestože Genevieve svým způsobem hledá různé informace. Snad proto některé čtenáře nemusí tolik zasáhnout rozhřešení případu, který se klikatí už od Krále. Nyní budete mít možnost odhalit totožnost vraha, ale ne na každého to zřejmě natolik zapůsobí, jako kdyby bylo hledání akčnější.

Ovšem na druhou stranu, pokud toužíte po romantickém, pozvolném příběhu, odhalujícím v nenáročné míře nesnadné osudy, tak si určitě přijdete na své. Ačkoliv jsou odhalení dojemná, nic není sepsáno srdceryvným stylem, který by čtenářky donutil si vybrečet oči. Závažných témat se autorka dotýká opatrně a zajímavě je vkládá do děje.

Vzrušující náměty Devney Perry mají ohromný potenciál, který však není vhodně využitý. Pokud by byl, určitě bych její milostné romance doporučila nejen nenáročným, ale i náročnějším čtenářkám. Takhle máte před sebou příjemnou jednohubku, která dokáže okouzlit, a přečtete ji možná jako já takřka za jeden den, ale nesmíte očekávat něco víc, jelikož byste byli zklamaní. Co se týče té temnoty, která se pro mnohé může stát velkým lákadlem... nejsem si tím jistá. Zřejmě si temnější romanci představuju zcela jinak, ale mně to nepřišlo temné, spíše příjemně okořeněné nebezpečím a dramatem.

Jestli se vám zalíbila milostná romance Dashe a Bryce, oblíbily jste si vášeň a thrillerové prvky, pak si určitě nenechte ujít Rytíře. Má rovněž sílu vás okouzlit!

Já jsem se na Isaiahův příběh hodně těšila. Doufala jsem, že se dočkám něčeho víc, ale ani přesto to nebylo špatné čtení. Některé pasáže se mi líbily více a je fakt, že odhalování jeho tajemství i těšení se na vztah bylo velkým hnacím motorem. Jelikož je román čtivý, tak i přes menší akčnost působí dynamicky a já jej skutečně přečetla za krátkou chvíli, jak moc jsem se těšila, co si pro mě autorka připravila. Musím uznat, že se mi Rytíř líbil mnohem víc než Král. Vyhovovala mi absence erotické přímočarosti, která se týkala Krále. Tam byla erotika až příliš účelová a hrdinové se na sebe vášnivě vrhali skoro hned, ale u Rytíře šlo o pozvolný, přirozenější průběh a občasné lehké pikantnosti byly velkým kladem. Jelikož jsem už díky prvnímu dílu tušila, co očekávat, tak jsem vlastně nebyla zklamaná. Sice mě mrzí ten nevyužitý potenciál... ale jinak to bylo fajn. :)

Druhý díl temné romantické série Clifton Forge bestsellerové autorky Genevieve Daylee nečekala, že bude stát před soudcem v den svých sedmadvacátých narozenin. Od té doby, co se zapletla s bývalým motocyklovým gangem, se naučila neočekávat nic jiného než potíže. Její matka, žena, kterou kdysi obdivovala a zbožňovala, je pryč a zanechala po sobě stopu tajemství a lží. Žije v malém bytě nad garáží, kterou vlastní její bratr, muž, který nenávidí její vlastní existenci. A otec, kterého potkala vedle hrobu své matky, je stejně cizí jako Isaiah Reynolds, zlomený muž s bezduchýma očima, který stál vedle ní před soudcem. Isaiah je její ochránce před vrahem. Ačkoli je spíš jako rozzlobený rytíř v promáčknuté zbroji než princ na bílém koni. Neví o něm téměř nic, kromě toho, že pracuje jako mechanik. Od dnešního večera bude sdílet její koupelnu. A podle soudce je nyní jejím manželem.

Nakladatelství: Beta

Žánr: Romace

Ze série: Clifton Forge