Recenze: KOUZLO PODZIMU (Lisa Kleypas)

Úspěšné pokračování historické romance Čekanky!

Za recenzní výtisk děkuju nakladatelství Baronet

Lisa Kleypas, americká spisovatelka historických románů pro ženy, má na svém kontě opravdu neskutečnou sbírku knih, která se zamlouvá mnoha a mnoha čtenářkám, ať už náročným či nenáročným. Všechny jsme spokojené a je jen dobře, že se nakladatelství Baronet rozhodlo pro vydání série Čekanky

Ta původně v prvním vydání vyšla u nakladatelství Domino, překlad je stejný ovšem knižní obálky se dalece liší. Jsou naprosto nadřené, posuďte sami. Nicméně v prvním díle jsem vás informovala o čtveřici debutantek, čekajících na žádost o ruku, kterým se příliš nedařilo. A tak ukuly pakt a rozhodly se pomáhat si v honu za manželem.

První díl s názvem Tajemství letní noci představil příběh Annabell a Simona Hunta, kteří měli vzrušující námluvy. Během čtení čtenář poznal vlastně všechny postavy, které hrají prim v pokračování. A pokud si nepamatujete podstatné milníky, autorka je velmi šikovně krátce připomíná.

Vypravování se stejně jako v předešlém dílu odehrává v er-formě, přičemž Lisa Kleypas dává možnost nahlédnout na myšlenky i dění ze dvou úhlů pohledů – tedy ze strany Lilian i Marka.

Protagonisty tentokrát jsou tedy Lilian Bowmanová, dravá dívka, která se nezastaví před ničím a má trochu kontroverznější styl života. Nebojí se jednat sama za sebe, hrát v nedbalkách hru Pasáka (doporučuji vygooglit, pokud si nebudete jistí, ale vlastně je to velmi podobné baseballu). Zkrátka je opravdu svá, což se šlechtě vůbec nelíbí, a tak na ni občas hledí z patra.

Stejně tak se na nepřehlédnutelnou mladou ženu díval i Markus Westcliffe. Ten je sešněrovaný pravidly a patří k nejvlivnějším anglickým gentlemanům. I když mu temperamentní dívka dělá vrásky na čele, přesto je jí okouzlen. Během čtení získáte větší náhled na jeho dětství a výchovu, pochopíte, proč je takový, jak jej máte možnost poznat.

Tito dva jsou jako oheň a led. Skutečná výzva, jelikož jsou si podobní a přec jiní. Každopádně se k sobě opravdu hodí a postačí jen, když to pochopí. Chemie mezi nimi funguje úžasně, a tak se můžete dočkat intimních romantických scén, které jsou vzrušující. Někoho mohou však zaskočit výrazy, které jsou v tomto překladu použité. V Ravenelech na nic takového nenarazíte, ale pokud na to nejste zvyklí, je to asi to jediné, co vás zaskočí a může vám vadit.

Děj se odehrává mimo Londýn na Westcliffově venkovském sídle, určitě potěší vhodně zvolené prostředí, a přesto nechybí známá anglická smetánka. Mezi nimi samozřejmě i Annabella a Simon, stejně tak jako ostatní čekanky. Nejvíce se Lilien samozřejmě setkává se svou sestrou, ale i Evie se dostává do popředí spolu s Sebastianem St. Vincentem. Autorka si vhodně připravila půdu na další pokračování, takže už v závěru se setkáváte prakticky s úvodem příběhu Zimní naděje.

Jediné, co by mohl náročnější čtenář vytknout, je opět umělé protahování závěru, než si řeknou ta správná slova, na která všechny čekáme. Zvrat, který v poslední třetině nastane, je už víceméně očekávaný, a ačkoliv je zajímavý, ne každý bude nadšený. Nutno ale podotknout, že tento nešvar činí nejen Kleypas, ale třeba i Elle Kennedy a další populární spisovatelky.

Kouzlo podzimu je ovšem opravdu krásné romantické čtení historického žánru, které mohu doporučit. Lisa Kleypas patří mezi nejlepší spisovatelky historického žánru a její díla jsou opravdu kvalitní. I když tohle není přesně ten překlad, na který jsme zvyklé z Ravenelových, tak i přesto je čtivý a příjemný a věřím, že se vám i touto formou druhé pokračování Čekanek zalíbí. První stálo za to a druhé jakbysmet. ,)

Já jsem si čtení rozhodně užila. Lilian byla sympatická hrdinka, jejíž vyvádění mě bavilo. Byla sice trochu lehkomyslná a občas dělala hlouposti, ale byla svá a stala se velmi osvěžujícím prvkem anglické smetánky. Stejně tak mě těšil i Westcliffe, jehož hradby postupně bořila. Zábavné, milé, romantické a čtivé. I když ten závěr bych brala spíše bez protahování, a to intimní výrazivo je už v téhle době out, přesto jsem si knihu moc užila.

Stejně jako u prvního dílu, i tady musím vyzdvihnout opravdu nádhernou obálku, která nově vydané sérii dodává neskutečnou jiskru. Předešlé obálky série, která vyšla u Domina kdysi, byly ryze Harlequinské, ale tohle... to jsou ilustrace silně atmosférické, lehce záhadné a skutečně zajímavé. Rozhodně věřím, že právě ony přilákají oko čtenáře ze všech Baronetských novinek nejvíce. Musím uznat, že všechny romány Lisy Kleypas, které Baronet vydal, mají působivé knižní obálky a velkolepě se vymykají mezi těmi tvářemi a mužskými torzy.

Lillian Bowmanová je mladá, krásná, kurážná a nepředstavitelně bohatá americká dáma. Zdánlivě má všechno jen se jí pozoruhodně nedostává ctitelů. Na vině je bezesporu neurozený původ, a tak se společně s matkou vypraví do Londýna, aby se tam poohlédly po ženichovi s modrou krví, který by výměnou za peníze poskytl rodině chybějící společenské postavení.

Plán je to hezký, ale Lillian prosedí celou společenskou sezonu potupně v koutě a je okázale přehlížena. Zdá se, že temperamentní dívky probouzejí v anglických gentlemanech místo touhy spíše hrůzu či opovržení. Lillian si navíc nechtěně znepřátelí nejvlivnějšího z aristokratů, sebevědomého hraběte Westcliffa.

Její přesně nalinkovaná cesta k oltáři se začíná nečekaně zamotávat. Je vůbec možné, aby na jejím konci našla skutečnou lásku i vytoužený šlechtický titul?

Žánr: Historická romance

Ze série: Čekanky 2.