Recenze: MRAZIVÝ POLIBEK (Richelle Mead)

Pokračování úspěšné série o upírech!

Známá americká spisovatelka Richelle Mead má v České republice na svém kontě již pětadvacet knih. Momentálně nakladatelství Slovart - #Booklab začalo vydávat populární sérii Vampýrská akademie znovu a v novém, velmi líbivém knižním pojetí. Jsem ráda, že vám mohu představit druhý díl, který má stejně jako první naprosto parádní ořízku! Jestli tyhle originalitky navíc zbožňujete, budete nadšení.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Slovart - #Booklab

Vypravování v ich-formě se opět odehrává z úhlu pohledu Rose, která je nejlepší přítelkyní Lissy. Tyto dvě mezi sebou mají neobyčejné pouto a ke všemu se Rose rozšiřují schopnosti a také znalosti. Získává v tomto díle větší možnosti ovlivnit děj a stát se jeho středem. Styl psaní je stále čtivý, nápaditý a příjemný. Připomíná kvalitní young adult ve stylu Stmívání, Školy noci či Upíří deníky.

Zatímco v předešlém díle to bylo trochu tunelově zaměřené, a především se to dotýkalo života na škole, tak tentokrát se autorka rozhodla o rozšíření svého světa a představuje blíže i Strigoje. Upíry, kteří v této sérii představují temný a nebezpečný prvek, snad trochu prvoplánový, ale stále poutavý.

A to hlavně proto, že v tomto příběhu se jich jednoduchá dějová linie dotýká už od začátku. Dobrodružství začíná totiž útokem Strigojů a následnou smrtí. Ta zasáhne Dimitrije natolik, že ho to změní. Rose má pocit, že se jí její učitel, ke kterému vzhlíží, vzdaluje.

Nechybí ani silné přátelství Rose a Masona, které působí, že by mohlo zacházet někam mnohem dál... I když většina očekává dění mezi Rose a Dimitrijem. A někteří si nenechají ujít linku Lissy a jejího objektu.  Milostná linie je v rámci young adult, takže se nemusíte obávat, že by vám nevhodné scény kazily čtení, ale i přesto je jejich vztah zajímavý zejména proto, jak je to k sobě táhne a zároveň jsou oba silně soutěživí.

Do Roseina života se vrací ti, které po mnoho let neviděla a které takřka nezná. Je to další odkrytí jejího života a doplnění velmi povedeného charakteru. Hrdiny znáte z předešlého dílu, přestože jich pár přibude, nebudete se nijak ztrácet. Na závěr vás čeká zřejmě nejvíce dramat a také, pokud jste fanoušci této série a prožíváte dění spolu s aktéry, tak vás něco skutečně silně zaskočí... dost emotivní a většina nebude nadšená z vývoje událostí.

Dívčí román s upíry v hlavní roli je pěkně vzrušující a skrývá také dost napínavých scén, při kterých půjde hrdinům o život. Přesto bych však řekla, že je tato young adultka spíše pro cílové čtenáře, i když nepochybuju, že na své si přijde i starší milovník romancí a dramat s upíry.

Já osobně k této sérii spíš hledám cestu. Nevím proč, pořád se do ní nemůžu pořádně začíst, i když je to spíš subjektivní pocit. Objektivně vnímám tohle ya velmi dobře. Možná je to tím, že už kdysi jsem Vampýrskou akademii zkoušela číst a prostě mě nějak neoslovila.

Rose Hathawayová se topí v problémech. Její úžasný učitel Dimitrij jako by ji přehlížel, Mason ji naopak zavaluje milostnými návrhy, které ona nechce přijmout, a navíc na akademii zaútočili smrtonosní Strigojové! Škola je plná strážců, přijíždí dokonce i Rosina matka Janine. Nic z toho však nestačí, a tak se studenti i profesoři vydávají na vánoční prázdniny do Idaha, kde snad budou v bezpečí. V luxusním horském středisku mají všechno, na co si vzpomenou. Chybí jen to nejdůležitější jistota, že je Strigojové nenajdou a nezničí. Tři studenti se proto vydávají zpět do akademie, aby se Strigoji svedli konečný a vítězný souboj. Když se to dozví Rose, vyrazí za nimi, aby jim pomohla. Nemá ale nejmenší tušení, že se ocitla v takovém nebezpečí, jaké si do té doby ani neuměla představit. A jediným jejím ochráncem je Christian...

Žánr: Fantasy, Young adult

Ze série: Vampýrská akademie 2.

Počet stran: 261