Recenze: FAKE (Kylie Scott)

Romantická oddechovka

Australská spisovatelka Kylie Scott je na české scéně už známá. Zejména si čtenáře získala rockovou tetralogií Stage Dive. Nakladatelství Baronet vydalo celkem sedm knih a další dvě už má v edičním plánu! Mezi samostatné romány této autorky patří Šíleně bohatý a Věř mi, které jsem vám rovněž představovala.

Fake je už podle počtu stránek jednoduchá oddechovka, jelikož autorka neměla prostor na větší rozvoj příběhu. Vypravování v ich-formě z úhlu pohledu protagonistky Norah Peersové. Styl psaní je jednoduchý, svižný a dynamický, ale s ohledem na nízký obsah stránek představuje urychlené dění, což může některým čtenářům vadit. Stejně tak je oddechovka cílená na nenáročné čtenáře, tomu odpovídá i jazyk.

Dějová linie je přímočará, dotýká se především milostné zápletky. Téma není nejoriginálnější a ani zpracování nepotěší nápaditostí. Fake, dá se říct, je spíše obdobou námětu chudá dívka a bohatá celebrita, někdo to přímo přirovnává k Popelce. Škoda, že autorka nepřidala trochu víc důmyslnosti, aby tento námět obměnila a víc zaujala, protože jinak vlastně nabízí minimum nového.

Potěší sympatická hrdinka Norah Peersová, která se živí jako číšnice. Je to žena, která stojí nohama na zemi, žádná rozmazlená dívka, která by se o sebe nedokázala postarat. K její povaze patří být hodná a milá, cenit si na ní můžete i její spolehlivosti.

Oproti tomu hvězda knihy tolik nezazáří, jelikož Patrick Walshe je sice okouzlující ve filmech, ale jinak působí trochu vágním dojmem. Charakterově tolik nezaujme, je to spíše bručoun, a ačkoliv byste čekali, že bude intenzivní, tak není. Myslím, že ne každá čtenářka z něj bude paf a že už se Kylie Scott podařily povedenější a povahově atraktivnější postavy.

Začátek je vážně urychlený. Prostě jen jedno sezení v restauraci a najednou se už Norah stěhuje k celebritě domů. Tam na ní zapracují stylistky a podstoupí okrašlovací procesy a už je po všem. Oficiálně s Patrickem bydlí a začínají se seznamovat, tedy nejprve jen proto, aby udělali dobrý dojem na novináře a uhráli vztah. Jenže jak už tušíte, tak postupem času si začnou být blíž a blíž. Do děje vstupují malé či větší komplikace a lehká dramata, ale ve výsledku je čtení vážně hlavně o relaxu.

Milostná linie je založená převážně na poznávání protagonistů, také jejich vzájemné důvěře, jelikož pro Patricka je spolehlivost na prvním místě. A na Norah se rozhodně spolehnout může kdykoliv. Jelikož on sám je docela bručoun, tak pro Norah je o trochu složitější se mu přiblížit, i když společnou řeč nachází docela brzy.

Knížka je okořeněná o humor, který především zprostředkovává Norah. Ta je sympatickou hrdinkou a není divu, že hvězdného herce tak snadno zaujme. Má charisma. Navíc všechny ty luxusní večeře a zkrátka ukazování se na veřejnosti jsou příjemnou složkou lehkého dramatu, kdy i v těch chvílích si postavy k sobě nalézají cestu. K tomu, aby se ještě víc spojili dopomáhá i Mei, která má za úkol Norah podporovat i ve chvílích, kdy na ni naléhají novináři. Je za to vlastně placená. S Mei a Norah je však o to větší sranda a rozhodně dokážou uvolnit atmosféru, když je těžká. Třeba ve chvílích, kdy se do falešného vztahu začnou míchat blízké osoby...

Jelikož titul vychází u Baronetu, můžete se rozhodně těšit na čtení pro dospělé. Tahle červená knihovna nepatří ryze do erotického žánru, ale žhavých chvilek se rozhodně dočkáte. Víc než vášeň však mnohé potěší, jak blízko k sobě začnou hrdinové mít i co se týče emocí a jak si postupně poskytují podporu.

Na závěr je takové už očekávané drama, dá se říct, všeobecně využívané klišé, ale proč ne. Sám příběh vlastně příliš nepřekvapí a jde přesně podle plánu a očekávání čtenářek. Není tedy divu, že ani konec se nijak nevymyká, i když je takovou příhodnou třešinkou, jak má být.

Fake bych doporučila čtenářkám, které chtějí romantickou oddechovou jednohubku. Fake je spíše průměrnější román, kde autorka neměla příliš prostoru ukázat svůj literární um, ale potěší. V případě, že máte téma načteno, nepřekvapí, ale jestli nemáte, o to víc má šanci si vás získat. Navíc je to první díl série West Hollywood, takže je možné, že skokanský můstek se sice Kylie Scott přílie nevyvedl, ale o to lepší mohou být další romance.

Kylie Scott psát rozhodně umí, o tom není pochyb. Tady se jí to ale nepovedlo ukázat. Běžné téma a stejně tak obvyklé ztvárnění mi přišlo trochu nudné, protože knize chyběla nápaditost. Paddy nebyl vůbec špatný hrdina, ale už jsem od ní četla o charakterově vybarvenějších a zajímavějších mužích. Norah s Mei celý počin velmi dobře vyzdvihovaly, ale samy na to zkrátka nestačily. Hodnotím Fake jako průměrný titul, nezaujme, ale ani přímo nezklame. Podle hodnocení na databázích to mnoho čtenářů vidí podobně jako já, ale uvidíme, jak na tom bude pokračování.

Anotace a bližší informace na stránce knihy u Booxy