Recenze: TRAVIS (Mia Sheridan)

Pokračování úspěšné milostné dilogie Archer

Kdo by neznal a nezbožňoval Archera od Mii Sheridan, viďte. Pokud právě vy patříte mezi fanoušky, tak jistě velmi oceníte volné pokračování s názvem Travis. Týká se totiž jeho bratra, kterého jsme měli možnost poznat v první díle jménem Archer. Americká spisovatelka Mia Sheridan si zakládá na emotivních a poutavých románech pro ženy, které vždy mají silnou dávku romance, a přesto nepůsobí přeslazeně.

Nejspíš už jste měli možnost od ní číst i jiné zajímavé tituly. Představovala jsem vám lovestory Ramsay. Zajímavostí jejích knih je, že jsou vždy pojmenovány po hlavních hrdinech, což usnadní orientaci, a navíc to některým čtenářům připadá nejen atraktivní, ale i originální.

Archer byl skutečně hodně emotivní dramatický román o lásce. Doslova vrchol ledovce, který si svou nápaditostí a citlivostí dokázal získat převážnou část českého i zahraničního publika. Travis v něm byl prezentován jako nepřítel a negativní postava, jenže jak už sami jistě víte, všechno se po odhalení změnilo a dva bratři, Archer a Travis, spolu začali komunikovat a stali se přáteli.

Když se znovu vracíme do stejného maloměsta, tak tentokrát už má Archer tři děti – dva bujaré a rozpustilé chlapce a roztomilou holčičku, která je teprve batoletem. Travis se se svým bratrem a jeho ženou Bree často stýká, a tak máte možnost pozorovat během vypravování i jejich krásný život.

Ovšem Travis na tom není nejlépe. Mimo synovců a neteře, svého bratra a Bree, vlastně nemá žádnou radost a věnuje se převážně práci. Je to náčelník policie a s nikým a ničím se nemaže. Když se vrací z návštěvy bratra za svou přítelkyní, zjistí, že nějaký sukničkář si užívá s jeho partnerkou... Rozhodně z toho nemá radost.

Začátek je účelový. Ve chvíli, kdy do města přijíždí Haven, aby se postarala o svého divokého bratra, který se často řítí do průšvihů, se totiž i Travis rozchází se svou milenkou, a tak jsou oba volní. Naneštěstí autorka nechtěla čtenáře ochudit o komplikovanější romanci, a tak do milostné hry nastrčila sexy soka Gagea, kterému je opravdu velmi těžké odolat. Navíc Haven je do něj celá paf a tak, i když se s Travisem stanou přáteli a mluví spolu o květinách (a s květinami, protože Haven je do nich blázen), tak i přesto ona sní o jiném...

To je neskutečně zábavný a napínavý prvek, jelikož Travisovi postupně dochází, že právě Haven je ta, kterou by pro sebe potřeboval a se kterou si dokáže představit svůj život. Jenže mimo soka v lásce musí řešit i jiná dramata. Do příběhu vstupuje Torri, jeho matka, se kterou to Travis rozhodně nemá jednoduché. A navíc Easton, Havenin bratr, je opravdu průšvihář, a i když se mu Travis chtěl pomstít, není to s ním vůbec jednoduché.

V tomto díle není autorka až tak srdceryvná a dojímavá jako v Archerovi, tam to bylo emocemi silně nabušené z obou stran a pro někoho až přehnané. Travis nabízí přirozenější verzi, i když náročnější čtenář nebude nadšený z účelových scén. Přesto však má kniha mnoho plusů, mezi které patří nejen příjemná komplikovanost a nápaditost děje, ale rovněž i vášnivá milostná linie, která romantické čtenářky víc, než potěší.

Závěr je dramatický a ať už to vypadá všelijak, zřejmě tušíte, jak to dopadne a že budete nadšené. Travis nakonec všechno vyřeší ke spokojenosti všech, a dokonce se plní i dávné proroctví. Navíc potěší dojemný epilog, ve kterém je všechno tak, jak má být.

Travis je román pro všechny čtenářky, které touží po romantice a lásce. Jestli jste si oblíbily tvorbu Mii Sheridan, tak si tento počin určitě nenechte ujít. Jen osobně doporučuju přečíst si Archera, protože teprve poté budete mít kompletní zážitek, a navíc si díky scénám s Archerem a jeho rodinou skutečně užijete krásnou nostalgii.

Travis byl pro mě #musthave, protože jsem si zamilovala Archera. Četla jsem ho několikrát, a i když mi úvod a závěr té knihy připadal místy hodně klišoidní a účelový, prostě se stal srdcovkou. A podobně je na tom i Travis, i když jsem ráda, že spisovatelka upustila od nadbytečných klišé a dojímání a vytvořila přirozenější, ovšem neméně atraktivní příběh. Rozhodně to stálo za to!