Recenze: TWISTED LOVE: Láska na ostří nože (Ana Huang)

Romantické žhavé drama

Americká spisovatelka Ana Huang je pro české čtenáře zatím neznámá, jelikož u nakladatelství Baronet teprve vydávají její sérii Twisted Love. První díl vyšel nedávno a představuje romanci s tématem láska k bratrově kamarádovi. Druhý se bude týkat romance princezna versus bodyguard. Také často využívané téma, ale jak se autorce povedlo zpracování?

Z větší části někteří čtenáři poznají inspiraci z jiných romantických knížek. I hrdinka je typická pro tento druh literatury, a tak překvapí až svým tajemství z dětství. Jak sluníčko Ava, tak i Alex má taj, který pořádně zahýbe dějem a vlastně obstará ústřední drama – právě díky těmto prvkům si autorka získá pozornost čtenářů a z průměrné četby vyzdvihla román o level výše.

Twisted love začíná docela legračně. Ava sedí sama v dešti a čeká na odvoz. Koná se velká rozlučková párty, protože její o čtyři roky starší bratr Josh odlétá do zahraničí. Aby nic nezmeškala a nebyla chudák na dešti, vyzvedne ji Joshův nejlepší kamarád Alex Volkov. Ti dva se docela dobře pošťuchují. A to dělají i v době, kdy se Alex stane jejím novým spolubydlícím, aby zaplnil prázdné místo ochránce po jejím bratrovi. Ani jeden z nich netuší, že si nezačnou lézt na nervy, ale právě naopak. Ava na něj doráží a on jí nakonec ukáže hodně ze sebe...

Jenže mezi tím máte možnost poznat Avin život. Je to fotografka a studentka, která má kolem sebe spousty dobrých kamarádek, ale také nepříjemného bývalého partnera. Ten jí dělá problémy. A ke všemu se Ava jako malá topila, dosud se bojí vodních ploch a v noci ji trápí noční můry. Právě k tomu se váže její tajemství... To je docela hodně drsné, šokující, možná i méně reálné, ale rozhodně působivé. Vezme dech nejen Avě, ale také čtenářům.

Alex Volkov se netají tím, že žije pro pomstu. Tedy nikomu se nesvěřuje, ale čtenář to záhy pozná ze stránek. Se svým strýcem Ivanem mají svůj plán, zničit toho, kdo zničil Alexe a jeho rodinu. Má za sebou těžká léta, přišel o hodně a stejně tak ho to i poznamenalo. Alex je obdivuhodný, nádherný, a tak trochu chodící klišé, jelikož má vysoké IQ 160 a je velmi bohatý a schopný. Navíc má rád specifický sex. Předpokládám, že takový charakter je opravdu silně výrazný a snadno zaujme.

Milostná linie je z počátku pozvolná. Hrdinové se poznávají, vzájemně získávají svou důvěru a Alexovi nelze odolat. Není divu, že se ho Ava nemůže nabažit. Jejich intimní scény nejsou zrovna typické. Jak už tušíte, tak Alex je drsnější milenec a dává to najevo i slovně, takže ne každému musí vyhovovat tohle zobrazení lásky. Na durhou stranu je to příhodné zpestření a osvěžení. Nejedná se o Padesát odstínů šedi, k tomu to má ještě daleko, ale rozhodně je to o něco drsnější milostná linie, a hlavně ta slova...

Dramata jsou opravdu působivá, i když trochu klišé, a zdvihají úroveň celého příběhu. Sahají hluboko do minulosti a ač jsou poměrně svérázná a šokující, tak i hodně srdceryvná. Možná to v některých čtenářkách vyvolá i silné emoce, ale jelikož je to oddechová tvorba, předpokládám, že se témata stanou jen kvalitním zpestřením. Prakticky hrají prim a zvyšují úroveň milostné zápletky.

První díl série nepostrádá humor, i když zejména dívčí, jelikož s Ava s kamarádkami pobaví. Také zábavnou milostnou hru a ke všemu výbušné rozhřešení, a to dokonce dvakrát za sebou, jelikož každý hrdina má svou noční můru. A pak, když už by čtenář čekal, že bude konec, je ještě závěrečná dramatická třešnička na závěr. Ta sice je takovým účelovým prodloužením, ale ten závěr stojí za to. Navíc ke konci knihy poznáte i Bridget a Rhyse, kteří jsou ústředními postavami druhého románu.

Knihu bych doporučila všem čtenářkám, které chtějí vzrušující četbu se všemi prvky, které jsem popsala. Rozhodně to není průměrné čtení, nabízí mnohem víc a autorka si dala záležet, aby i přes běžné téma své čtenářky nadchla.

Anotace a bližší informace na stránce knihy u Booxy