Recenze: CALDER (Mia Sheridan)

Silné romantické drama

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet

Když se začtete do díla americké spisovatelky Mii Sheridan, můžete si být jisté, že vás nečeká žádný jednoduchý a běžný příběh, ba naopak se dočkáte emocionálního dramatu v podobném duchu jako u baronetské autorky Brittainy C. Cherry. Ta sepsala tetralogii Elementy a vtiskla se svými příběhy do srdcí čtenářek. Mia Sheridan k tomu má ještě poutavý podtext a zajímavá témata. Jestli znáte dilogii Archera, víte přesně, kam mířím, a představte si, že Calder je opět stejně působivý, ale zcela jiný... Ráda vám ho představím!

Calder, tak se jmenuje nejen kniha, ale také jeden z protagonistů, o kterých Mia Sheridan píše. Calder se narodil a vyrůstá v sektě s názvem Acadie, která se nachází v Arizoně. Horké prostředí, drsné pracovní podmínky a pravidla, opravdu velmi dobře popsaný koncept sekty, ze kterého až mrazí, přestože se autorka nesnažila o surové představení a vše je díky stylu psaní a emocím zaoblenější a snesitelnější.

Vypravování se odehrává ze dvou úhlů pohledů v ich-formě. Nejprve v úvodu ze strany Eden, která je na útěku a sotva se drží na nohou. Je zoufalá a nešťastná, nedokáže jen tak přežít v běžném lidském světě, a poté se autorka spíše orientuje na Caldera a popisuje během několika let jeho život v sektě. Začíná v jeho deseti, kdy se poprvé seznámil s Eden, a poté dvanácti a sedmnácti letech, kdy už začalo jít do tuhého hlavně s ohledem na city a také dění... Eden totiž byla v sektě zaslíbená tomu nejvyššímu a je jen dobře, že i její život v sektě je z jejího úhlu představen. Máte možnost pozorovat její růst, ale i to, jak se zamilovává.

Jak tušíte, tak tím je celé drama jen podtržené a milenci nemají mnoho možností, jak žít. Život je pro ně opravdu spíše loupením společných chvil a předstíráním, že jim Acadie vyhovuje. Dá se říct, že pokud je pro vás téma sekty citlivé, čeká vás nelítostné drama a M. Sheridan vás rozhodně nijak nešetří. Hrdinové mají před sebou těžkou pouť, která je okořeněné o drsné okamžiky, násilné činy, nebezpečí, skutečně silné emotivní drama, ale i spoustu něhy, lásky, ale rovněž i intimní chvíle.

Autorka šikovně zapracovala do svého sektářského vypravování také mytologii, na kterou odkazuje, jak v úvodu, tak především na závěr, kdy se skutečně blíží děsivé poselství. Zajímavé je, že počáteční část s Eden navazuje na samotný závěr tak, že je vlastně jeho předvojem a pokračování daného příběhu není v knize samotné, ale naopak ve druhém díle s názvem Eden... Tuhle boudu, kterou na nás Sheridan ušila, jí jistojistě stejně jako já s nadšením odpustíte, protože je to originální a kreativní tah, ke všemu opravdu působivý, i když se nebudete moci dočkat pokračování.

Mia Sheridan je spisovatelka, kterou vždy rozhodně mohu jen a jen doporučit. Stejně tak je to i s její novou sérii Calder Duet, která odkrývá netušené drama. První díl vás dostane a ten druhý? Však si počkejme. Přeju vám krásné čtení!

Calder není můj šálek kávy. Ne proto, jak byl napsaný, ale s ohledem na téma. Z anotace jsem přímo nepochopila, že se jedná o sektu. To nemám ráda, přijde mi nepěkné a opravdu to drsné bylo. Autorce však nemůžu vytknout nic, protože se jí povedlo vše báječně popsat, bylo to dramatické, děsivé a vlastně úžasné. Nezanechalo to ve mně dobré pocity, ale přesto se mi čtení líbilo a nelíbilo. Znáte knihy, které se vám líbí a přesto vás traumatizují? :D Mia Sheridan prostě psát umí a znovu to dokázala!

Anotace a bližší informace na stránce knihy u Booxy