Recenze: MSTITELÉ (Tijan)

Velké romantické drama plné překvapení

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet

Americká spisovatelka Tijan Meyer, píšící pod pseudonymem Tijan, se zaměřuje na vzrušující témata: únosy, mafie, rodinná tajemství a ztvárňuje je velmi osobitě. Mezi její poslední počin, který u Baronetu vyšel, patří Mstitelé, což je závěr působivé trilogie milostného dramatu Kashe a Bailey.

První díl Zasvěcení se jmenuje stejně jako celá série. Zobrazil nám počátky rodinného dramatu, kdy se Bailey náhle dozvěděla, kdo je její skutečný otec a musela se sžít s novou rodinou. Vytvořila si silné pouto s tajemným Kashem a jejich láska je provází až do posledního dílu. Už pokračování Poškození bylo takové zacyklené a chaotické, hodně velké drama, které končilo až soudem. Ten se však řeší až v této poslední knize...

Vypravování se stejně jako v předešlých dílech odehrává ze dvou úhlů pohledů v ich-formě. Je takové poměrně uhrančivé a dramatické i ve chvílích klidu, jelikož velmi dobře působí silné až toxické zamilování mladičké Bailey. Styl psaní je čtivý a opravdu dynamický, takže je snadné i přes jistý chaos knihu přečíst, ale je zhoršená orientace.

Kniha nás uvádí do děje ve chvíli, kdy po Kashovi někdo je a skončí to tajemstvím. Jenže to se účelově vysvětluje až v samotném závěru a do té doby se vlastně příběh zaměřuje spíše na rodinné drama a hlavně na toxickou romanci, ve které je Kash onen zachránce, zatímco Bailey...

Ta se po dvou únosech samozřejmě potýká s psychickými problémy. Tak nějak je vláčená sem a tam. Přežívá především pro chvíle, kdy je s Kashem. Charakter je zvláštně pokroucen tím, jak s hrdinkou mnohdy až účelově autorka pracuje. Působí to zajímavě toxicky, ale jelikož Tijan přeskakuje některé časové úseky a pak chaoticky líčí některé zápletky, už se čtenář může snadno ztratit. Ke všemu už druhý díl byl takový zvláštní a pokulhávalo zpracování, že to tomu třetímu nemusí dodat zrovna kvalit.

Ovšem pokud jste čtenáři Tijan a Zasvěcené jste si zamilovali a četli je nejlépe hned za sebou, budete mít s orientací snadnější práci a můžete si tak užívat emotivního dramatu, riskantních chvil, kdy jde o život a hlavně také romantických scén. Ty jsou opravdu příjemným hnacím motorem a ohromným plusem celé trilogie, jelikož milostné románky autorka opravdu psát umí.

V závěru tedy nadejde čas nejen pro finální ohromné drama, kdy jde o život, ale také pro rozuzlení. Vychází najevo taje, které se dotýkaly Baileyiny nové rodiny, konání soudu i samotného Kashe. A že je to pořádné překvapení! Zejména se tak vysvětluje úvodní část, která do té doby byla ponechána a čtenáře po celou dobu trápila nevědomostí. Samozřejmě nechybí ani závěrečný happyend s náhledem do budoucnosti, kdy nejedna čtenářka bude nadšená tím, co si Tijan pro Kashe a Bailey vymyslela.

Trilogie Zasvěcení je zvláštní, trochu psychotická, trochu toxická a hodně romantická a dramatická, plná nebezpečí a silných nebezpečných mužů. Pravda, zpracování je trochu chaotické a občas pokulhává, náročnější čtenář může mít pocit, že autorka chvílemi nevěděla kudy kam, ale i přesto mají všechny tři díly, co nabídnout. Stejně jako čtenáři, kteří na databázi hodnotí závěrečný díl nejlépe, se mně Mstitelé líbili nejvíce a věřím, že si získají i vás. Jestli vás téma láká či máte přečtené předešlé dva díly, nesmíte si je nechat ujít.

Líbila se mi ta toxicita vztahu a to, jak Bailey byla vlastně víceméně hadrová a opečovávaná. Kash byl vykreslen jako obrovský zachránce, a to překvapení na konec. Fakt se mi to líbilo, i když k tomu mám určité výhrady. Jako závěr to bylo parádní. Jen mě mrzí, že to bylo takové chaotičtější a občas jsem se musela vracet, nakukovat do předešlých dílů a řešit, co a jak, protože to nebylo podáno nejvhodněji. Mám pocit, že Tijan nasadila laťku hodně vysoko dílem, které tu vyšlo jako první a od té doby se jí nedaří dosáhnout oněch kvalit, ale přesto má pořád ta témata tak strašně úžasná, že se jich nedá nabažit. :D

Anotace a bližší informace na stránce knihy u Booxy