Recenze: ZNOVU OD ZAČÁTKU (Kylie Scott)

Ztráta paměti, přitažlivost a silná láska

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet

Populární australská spisovatelka Kylie Scott se rozhodla rozjet to v nové romantické sérii Larsen Bros, přičemž prvním dílem Znovu od začátku nastavila laťku v rámci romantické oddechovky pěkně vysoko.

Nakladatelství Baronet již od naší oblíbené Kylie vydalo několik působivých romantických děl. Je jich celkem devět a můžeme se těšit i na další. Spisovatelka se u nás proslavila sérii Stage Dive, která byla rozhodně úžasná a stojí za to ji mít ve své knihovně. Následovaly samostatné romány Fake, Šíleně bohatý, Věř mi, které byly také povedené, ale jestli máte jako já v oblibě série, konečně nám svítá na skvělé časy.

Znovu od začátku je prozřetelně psáno jen z jednoho úhlu pohledu protagonistky Clementine Johnsové, která vám svou životní etapu převypráví v ich-formě. Jednoduchý, svižný styl, jak jsme u autorky zvyklé, je okořeněný (a na někoho možná i trochu příliš) vulgarismy. Jelikož k ději je to vhodné, potěšilo mě to, jen mi to připadalo méně autentické s ohledem na spisovnou češtinu v přímé řeči. Kdo vážně sprostě kleje a mluví spisovně zároveň? Ale to je spíš taková maličkost, která zaujme náročnější čtenáře, při čtení vám forma přímé řeči nijak vadit nebude.

Hlavním tématem je vlastně všemi známé, někým milované a jiným naopak nenáviděné, klišé – ztráta paměti. A na to se váže celá dějová linie. Jelikož já tohle klišé úplně zbožňuju, hned od začátku mě čtení chytilo a nepustilo.

Hrdinka Clementine, zkráceně jí říkají Clem, je pětadvacetiletá, klidná a vtipná mladá žena, která si absolutně nepamatuje svůj život. Ví, jak řídit, jíst, chodit a podobné návyky, ale netuší, jaký vztah má se svou sestrou, jaké jsou její kamarádky, a dokonce ani neví, že měla přítele a zažila s ním opravdu ošklivý rozchod...

Vše začíná ve chvíli, kdy se ocitá v tetovacím salónu Larsen a synové. Majitel salónu ji hned chce vyprovodit ze dveří, ale když zjistí, že má Clem amnézii a nepamatuje si vůbec nic včetně jeho, zarazí se. Je to totiž její bývalý přítel Ed, se kterým se nerozešla zrovna v dobrém, a to si přitom byli hodně blízcí.

Alespoň Ed měl Clementine hodně pod kůží a bylo pro něj těžké se z rozchodu dostat. Takže když se u něj zastaví, že ztratila paměť, a hledá střípky své minulosti, nedokáže ji nechat být... Nejspíš tušíte, jak to s tímhle (ne)párem dopadne. Samozřejmě vás čeká romantické drama s objevováním sebe sama, silnou přitažlivostí a zajímavou zápletkou. Nechybí ani erotické, hodně vášnivé scény, vhodně popsané. Jelikož jich není tolik, nespadá kniha přímo do erotického žánru.

To, co se Clementine stalo, má však nějaký důvod. Autorka by se mohla věnovat nějakému pátrání, určitě by to zpestřilo děj, ale prakticky se spíše na závěr dozvíte rozuzlení, ale nějaké větší drama ohledně tématu během čtení se nedočkáte. Což je na jednu stranu škoda. Pokud by si s tím Kylie Scott dala více práce, mohla by to být opravdu působivá romance s detektivní linkou, ale i jako romantická jednohubka se jí knížka dost povedla.

Eda i Clem si rozhodně zamilujete a ke všemu je to série, takže setkání s Edovými bratry je stejně zářné a jelikož jsou to osobnosti a fešáci, máme se nač těšit v dalším pokračování. To jsem zatím v edičním plánu Baronetu nenašla, ale doufejme, že se objeví. Znovu od začátku totiž mohu rozhodně doporučit všem romantickým čtenářkám a fanouškům této spisovatelky.

Já sama jsem si oblíbila, jak Clementine, tak i Eda. Romantické drama bylo moc příjemné, dobře se četlo, i když ta linka navíc s ohledem na drama kolem pátrání, by mi vůbec nevadila. Nějaké to nebezpečí v ději nikdy neuškodí. Erotické scény nebyly sice psané přesně podle mého vkusu, některé ty výrazy se mi nelíbily nebo mi to přišlo trochu přehnané, ale to jsou jen osobní aspekty, které každá čtenářka uvidí jinak. Kolem a kolem jsem si čtení fakt moc užila a vážně hodně doufám, že vyjdou i ostatní díly, protože tohle si mě od Kylie získalo stejně (a možná díky klišé i více) jako kdysi Stage Dive.

Anotace a bližší informace na stránce knihy u Booxy