Recenze: PROCITLÝ MILENEC (J. R. Ward)

Úspěšné pokračování to paranormální romantické série

Bratrstvo černé dýky má již 20. díl a všichni jeho skalní fanoušci jej netrpělivě očekávali. Americká spisovatelka J. R. Ward patří opravdu mezi top autory, kteří píší romány pro ženy, ať už real či fantasy. A právě BCD, tedy Bratrstvo černé dýky, patří mezi nejlepší paranormální romance svého druhu. Jestli vás láká upíří svět, který je vhodně zakomponovaný v tom lidském, chcete vášeň, drama i silnou dávku vzrušení s hororovými i thrillerovými prvky, pak není nad čím přemýšlet a od prvního dílu začít prožívat tuhle neskutečně osobitou jízdu.

Procitlý milenec je tedy dvacátý díl a autorčin styl je pořád tak bravurní. Může za to samozřejmě velmi povedený český překlad, který dodal celé sérii šmrnc a čtivost. Wardová má svůj vlastní druh vyprávění, kdy dokáže vtipně zveličovat, klít a přitom nepoužívat vulgarit, umí vykreslit květnatě a přesto úderně, jak popisy, tak i atmosféru a zkrátka potěší od náročných až po nenáročné čtenáře. Je to Paní spisovatelka, co se týče vypravování, protože se mi ještě nepodařilo narazit na žádnou publikaci, která by byla psána obdobnou, propracovanou formou.

Vítejte ve svém oblíbeném Caldwellu. Tentokrát hraje prim zlodějíček Baltazar, který patří ke skupině Bastardů. Ti se nedávno přidali k Bratrstvu, a tak je jen dobře, že se Wardová začala zajímat i o jejich osudy. Baltazar je, jak již víte z předešlého dílu, spojován s Devlin, tedy otravnou démonkou, která je náhradou za bezduché. Upřímně, bezduší mi vadili méně, tahle ženská je fakticky potvora, Baltazarovi dává do těla a dělá pořádné zle. Baltazar se pere se svým prokletím, a přitom se dosti zamíchá do lidského světa. Není tedy divu, že narazí na detektiva z mordparty, Erin Saundersovou.

Erin je velmi houževnatá žena, která se ničeho nezalekne, ale přesto dokáže emoce silně prožívat. Má za sebou drastické trauma, které ji mučí a není tedy divu, že její myšlenky jsou převážně chmurné a věnuje se zejména svému zaměstnání a ničemu jinému. Když jí do cesty vstoupí Baltazar, nenechá se jen tak obelstít a chce odpovědi.

Hlavní linie se tedy týká páru Erin a Baltazar. Tušíte, že Wardová se je pokusí dát dohromady. Schéma je podobné jako u všech předchozích knih, takže tohle prostě opravdu není překvapením. Podstatné je, jakým způsobem se ti dva dostanou k sobě a jak se jim bude dařit se sblížit. Samozřejmě můžete očekávat vzrušující vášeň a ke všemu si samozřejmě začnou odhalovat i bolístky ze svého života, což je v rámci psychologie bašta zejména pro ty, kteří chtějí oduševnělé čtení a nejen erotiku.

Druhá linka se dotýká Natea, který projde ohromnou změnou. Ale to bych předbíhala. Není tajemstvím, že tenhle mladý upír se zakoukal do tajemné Rhavyn, jenže jak to s nimi nakonec dopadne? Moc dobře si asi pamatujete, že se ocitla i v hledáčku někoho jiného... Rozhodně se nebudete nudit.

Třetí dějová linie se dotýká Devin, která zkrátka něco chce a jde si za tím stůj, co stůj. Není to zrovna nejsympatičtější postava, což je logické. Má být potvorou a tou také je, ale přesto čtenář získává větší náhled na její touhy. To, co se Devině povede, je neskutečné a na scénu přichází opět nepřítel, který už měl být dávno zatracen... Předpokládám, že časy budou opět ještě mnohem temnější, než bratři, kdy čekali.

Škoda jen, že není více možností, aby nám autorka ukázala, jak se daří ostatním členům domácnosti a zaměřuje se jen na některé. Je pochopitelné, že nelze všechny hrdiny znovu a znovu vypisovat a zajímat se o jejich životy. Momentálně se děj obracel také trochu i na Vishouse, který se stal určitým vypravěčem mezi děním a doplňoval mezery. Že by s ním Wardová něco plánovala?

Procitlý milenec je #musthave pro všechny, kteří jsou fanoušky BCD a v případě, že jste přečetli, byť jen jeden díl ze série, chtělo by to prostě všechny. Pravda, autorka má podobná schémata a občas se opakuje v některých případech i co se týče charakterů, ale stále má skvělou fantazii, má svůj svět promyšlený a jak jednou navštívíte Caldwell, budete se chtít vždycky vracet. Mimo hlavní linie BCD doporučuji také novely a spin-off Odkaz černé dýky a prostě nejlépe všechny publikace J. R. Ward, které u Baronetu vyšly. Naleznete výběr v tomto odkazu a co už bohužel není ke koupi, tak shánět všude možně, protože to za to opravdu stojí. ,)

BCD je moje nejoblíbenější paranormální série, na kterou i přes pár vad nedám dopustit. Každý díl má něco do sebe a nabízí cosi nového. Zatímco v prvních dílech nebyl svět upírů pevně ukotvený, teď už je to opravdu radost číst a ke všemu je snadné navázat s postavami pouto, takže mě skutečně zajímá, jak to s nimi dopadne a co se děje. Já za sebe BCD jen doporučuju a doufám, že vás bude bavit stejně jako mně.