Recenze: JEN MEZI NÁMI (T. L. Swan)

Pohádková romance s cestováním po světě

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Grada

Australská spisovatelka T. L. Swan zabodovala na českém trhu sérii Milesův klub, která čítá již čtyři díly. Jednou za život vyšlo jako první a představuje nepřístupného Jamese, ředitele, který finančně rozhodně nestrádá. Na druhý pokus je zkrátka druhý díl, kde narazíte na Tristana Milese. Opět ambiciózní muž, stejně jako Elliot z třetího pokračování s názvem Bez zábran. Casanovu střídá dobrodruh Christopher.

Autorka sáhla po osvědčeném, i když poněkud klišé námětu, který je však momentálně v kurzu. Bohatí a nepřístupní muži Milesovi jsou prostě neodolatelní a pokud jste četli předešlé díly, tak víte, že získají vše, oč začnou usilovat.

Vypravování v ich-formě ze dvou úhlů pohledů. Texty nejsou oddělené pouze nadpisem jména, ale Christopherův příběh je vytučněný. Mně osobně se to četlo hůře, protože je to nezvyk, jiný čtenář naopak může být spokojený, že i kdyby přehlédl jméno, neztratí se. Záleží na každém. Atmosféra je velmi příjemná. Je poznat, že autorka umí psát, a navíc se český překlad povedl.

Dílo začíná opravdu příhodně. Christopher je v obležení dvou dívek, se kterými prožil vášnivou noc. Na poradě se s Jamesem, Elliotem a Tristanem zívá a nejraději by byl ještě v posteli. Je to prostě nezkrocený muž, který si užívá života všemi doušky. Jenže ti tři se do něj během diskuze pustí tak, že ho to namíchne a on se průběžně odhodlá k tomu, aby opustil svůj pohodlný život a vydá se hledat své pravé já, jak informuje anotace. Rok putování s batohem změní nejednoho bohéma...

Hayden je oproti rozmazlenému bohatému Christopherovi úplně jiná. Její rodiče mají farmu, kde je práce až nad hlavu a maminka ji skoro musí vyhodit, aby se vydala na zasloužený zájezd, protože má obavy zanechat ji na farmě samotnou. Hayden tedy také vyráží na popud svých rodičů do světa a ledacos ji čeká.

Úvod je poměrně zrychlený, takže ze svého běžného života vystřelí ti dva raketovým startem do toho nového. Je znát, že autorka umí pracovat s textem a nechce, aby se čtenářky musely prokousávat nadbytečnou vatou. Začátek je tedy zrychlený, ale to vůbec nevadí. Všechno se však uklidní, jakmile dorazí na první dobrodružství. Christopher poznává, že normální život není procházka růžovým sadem, jak předpokládal a záhy se jeho dobrodružství promění. Pro něj se změní v noční můru, pro čtenáře v humorný zážitek, který vás snadno přinutí číst dál. Napětí totiž stoupá!

V Barceloně to mezi Christopherem a Hayden pořádně zajiskří. Zatímco ona se drží při zemi a velmi dobře ví, co chce, tak Christopher se pořád nechává unášet a tentokrát je středem jeho zájmu právě Hayden. Netuší, proč mu ta holka nedá spát, ale i když ho Hayden odmítá z logických důvodů, on se s tím ne a ne smířit.

Romantická linie je hravá, zábavná a krásná. Autorka umí být kreativní a přesto vám předloží reálnou milostnou linii, ve kterém to nemá Christopher jednoduché. Jelikož se jedná o román pro dospělé, tak si přečtete i intimní chvíle, bez kterých by Jen mezi námi nebylo rozhodně ono. Tak, jak kniha je, má správný šmrnc a náboj, takže si ji užije věřím, že každý. Zalíbí se nenáročným i náročnějším čtenářkám, které se prostě chtějí nechat unést chytlavou romancí.

Pro romantičky má totiž kniha krásný motiv. Hayden nechce jen tak někoho, chce si počkat na prince. Autorka jí takový příběh dopřeje, i když to bude obnášet nesnáze, stojí to za to. Téma není zrovna originální, obsahuje pár klišé, ale to zpracování se spisovatelce tak povedlo, že budete mít pocit, že před sebou máte velmi osvěžující a opravdu působivou romanci. Prakticky máte.

První část knihy je spíše o tom, jak se hrdinové poznávají a navazují vztahy. Další se týká romance, kterou si během cestován po světě užívají. Jakmile se autorka rozhodne pro krátké texty s odskoky třeba několika týdnů, které se odehrávají v různých částech země,, tušíte že se blíží závěrečná třetina. Ta je nejvíce dramatická a pro mnohé také možná nejpřitažlivější, jelikož se týká neshod ve vztahu, seznamování s rodinou a zkrátka ukotvení jejich společného života.

Věřím, že tuhle publikaci, i když je na román pro ženy poměrně obsáhlá, si vychutná každá romantická čtenářka. Rozhodně má, co nabídnout. Užijte si čtení!