Recenze: ŠÉF, CO TĚ NADZVEDNE (Winter Renshaw)

Kvalitní romance ve společenském stylu

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Beta

U nakladatelství Beta vydává kvalitní romance ve společenském stylu americká spisovatelka Winter Renshaw (recenze autorčiných knih na webu). Už jste od ní mohli číst sérii PS, samostatné romány Válka s láskou, Láska a kerosin, Sliby chyby a právě nejnovějším přírůstkem je Šéf, co tě nadzvedne!

Autorka se zaměřuje na aktuální, závažná i nezávažná témata, vždy se snaží jít do hloubky a vytvořit hodnotné charaktery. Daří se jí to, proto jsou její tituly vhodné i pro náročnější čtenáře a knižní novinka není výjimkou. Tentokrát se jedná o na první pohled arogantního, samolibého šéfa, který si na svých zaměstnancích honí ego. Ovšem to by nebyla Renshaw, kdyby její hrdina byl tak jednoduchý a průhledný. Můžete očekávat, že za tím drsným zevnějškem se skrývá mnohem víc. Stejně tak i Elle skrývá své vlastní obavy z něčeho, co prožila a co jí silně ovlivnilo život. Tihle dva jsou jako oheň a voda, ale vraťme se hezky na začátek.

Vypravování v ich-formě představuje úhel pohledu Elle i Westa. Je snadné se v kapitolách vyznat, jejich styl psaní se o něco odlišuje, jak je třeba. Autenticky působí hlavně rozhovory. Za mě velké plus dodal i český překlad, který zobrazil Scarlet dnešním českým čtenářům, a tak se dočkáte třeba i anglického slůvka cringle. Starší čtenář bude trochu překvapen, ale mohu říct, že k dnešní generaci (bohužel) patří a právě ty detaily skvěle dolaďují nejen překlad, ale i celý příběh. Řekla bych, že český překlad obsah ještě vyzdvihl.

Anotace vám prakticky předříkává cca prvních šedesát stran, kdy se Elle naštve, protože její článek nebude vydán – důvod se dozvíte až mnohem později. Ke všemu tedy dá výpověď a napíše zcela jiný, poměrně drsný text, ve kterém si vezme na paškál Westa. Článek sice v aktuálním čísle nevyjde, ale... však dočkejte, každopádně hne s jejím šéfem natolik, že jak už víte dle anotace, si ji najme jako mentorku své neteře Scarlet.

Scarlet má svá trápení. Mladá dívka potřebuje dozor, správné vedení a jelikož na ni West kvůli vedení Made Mane nemá tolik času, najme mentorku Elle. Upřímnou, svéráznou a osobitou ženu, která se nebála mu říct pravdu a nadzvednout ho ze židle, i když to bývalo naopak. Scarlet má těžké období, protože její matka se nemůže (nebo spíše dává přednost sobě) věnovat. Pro Westa je Scarlet opravdu důležitá a touží, aby byla šťastná. Chce se o ni postarat, jak nejlépe umí. Podaří se mu to?

Právě díky tomu se Elle a West začínají poznávat. Zjišťují, že každý z nich měl nějaké důvody pro své jednání a že jsou oba vysoce charakterní a zajímavé osobnosti. Zatímco se mezi nimi začíná rozprostírat zcela nový vztah, řeší se i různorodá témata. Od bývalých partnerů až přes zdravotní problémy, obtíže dospívajících, rodinné vztahy i důležitosti zaměstnání. Zkrátka šikovně ztvárněné menší existenciální krize. Renshaw umí velmi dobře pracovat s psychologií, takže i ohledně témat lehce zabrousí do dané disciplíny.

Ovšem mezi hrdiny to správně jiskří. Víc a víc je přitahuje nejen tajemství, které před sebou skrývají, ale i porozumění a vzhled. Můžete se těšit na vášnivé a žhavé okamžiky, které jsou vhodně sepsané a nedělají z příběhu erotický román. Ba naopak jej velmi šikovně dotříbí a doladí pro všechny romanticky naladěné čtenářky.

Závěr je očekávaně nejen dramatický, ale také dojímavý. Nejedná se o nadbytečnou srdceryvnost, ale o skutečně dojemné informace a situace, které prohloubí prožitek ze čtení. Nechybí ani epilog, taková třešnička na závěr.

Šéf, co tě nadzvedne je knížka, která se vám tématy může velmi přiblížit. Navíc krásně rozvinutý romantický příběh, který není obyčejný, má svou hloubku i hodnoty skutečně potěší i náročnější čtenáře. Zkrátka romantická oddechovka s kvalitními prvky navíc. Je to chytré, zábavné a nápadité. Užijte si čtení.

Velmi příjemně mě čtení překvapilo. Očekávala jsem, že se autorka rozhodne opět pro příhodně komplikované drama se zajímavými náměty a hlubším náhledem. Potěšilo a hodně. Četlo se skvěle a já mohu jen doporučit. Myslím, že tohle téma mi bylo bližší než Láska a kerosin. Navíc mě některé náměty hodně zaujaly a líbil se mi způsob prezentace. Navíc ty postavy... Sice jsem Elle přímo nechápala a nedokázala s ní soucítit, ale byla mi sympatická. Westův rozvinutý charakter mě hodně potěšil. Nic černobílého, všechno má svůj rub a líc. Věřím, že stejně jako mně i Vám se bude čtení moc líbit.