Recenze: ŠAŠEK (Devney Perry)

Poutavé pokračování úspěšné série

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Beta

Clifton Forge, městečko, kde nejsou lidé jen dobří a motorkáři se to tam jen hemží. Dochází k vraždám, násilí i bitkám a přestřelkám v nejrůznějších podobách. Stejně tak se obyvatelé mohou stát cílem únosu, jako se to kdysi stalo Cassandře... Ta byla spolu s Presley unesená a setkali jste se s ní tedy už v předchozím díle s názvem Princ.

Na závěr knížky došlo k mnoha dramatickým událostem a právě několik se jich týkalo Cass. Jak již víte, byla tedy zachráněná a vyvázla bez škrábnutí, i když psychické trauma si sebou nese. Ale udála se i hádka s Leem a mnoho prozradil závěrečný epilog, což je na jednu stranu škoda. Jako by autorka nepočítala s tím, že tento román napíše nebo spíš hledala ten správný způsob, jak nás navnadit.

Po přečtení Prince tedy už čtenářky vědí, že Leo bude mít s Cassandrou rozkošnou dcerku, ovšem jak k tomu všemu došlo? Cesta bude hodně trnitá, protože Leo skutečně není ten správný rodinný materiál a sám se potýká s mnohými osobními problémy. Jelikož nevyrůstal v kompletní rodině a spíše ho vychoval motorkářský klub, nemá spoustu zdravých návyků a bude potřeba hodně času a šlápnutí vedle, aby našel sám sebe i odhodlání být správným mužem i otcem. Jeho vnitřní boje, prohry i výhry budou pro mnohé velmi atraktivní.

Cassandra je hrdinka, na kterou nedá žádný z jejích přátel dopustit. Má takřka srdce na dlani a ke všemu je velice hodná a myslí zejména na druhé. Sice nemá příliš přátel, ale díky Leovi se její blízcí rozrůstají. Ona sama se snaží Lea velice chápat a i když má svoje vlastní problémy, nikdy je nedává nad jeho. Možná je až příliš chápavá, ale s ohledem na její zakoukání do Lea se její bodrost dá pochopit.

Vypravování ze dvou úhlů pohledů je tedy už víceméně zaměřené na milostnou linii. Zatímco první díly série byly hodně thrillerové a zacházeli až do krimi žánru, tak postupně tyto prvky uvadají. I přesto je však spousta dramatických scén, které postavy prožívají. Styl psaní je čtivý, nepostrádá atmosféru a zmiňuje nejen dění, ale samozřejmě i myšlenky a emoce.

Je znát, že autorka už trochu vaří z vody a některé situace jsou záměrnější. Na druhou stranu dokázala natolik zaujmout charakterem Lea, který se potýká se spoustou problémů, že jí vlastně snadno tyhle hříšky odpouštíte. Leo je skutečně povedená osobnost, která zapůsobí i svým psychologickým profilem. Jeho cesta k otcovství a lásce je sama o sobě obtížná. I tak se D. Perry nevyhýbá závažnějším tématům, jakými jsou například drogy. Hrdinové jsou vlastně pořád v ohrožení, takže i přesto, že se snaží žít běžným životem, není nic jednoduché.

Šašek se tedy zaměřuje na rodinný život, protože nejen Cass je v očekávání. Těhotných žen je více a jiné zas mají děti, takže se náhled na hrdiny a celou sérii trochu mění a zdomácňuje. Kdo si tuhle partu zamiloval, bude nadšený z různorodých setkání, která společně zažívají.

Samozřejmě se můžete těšit i na milostné scény, ale nehrají prim. Není jich tolik, jak byste si možná přáli, ale každopádně o nic ochuzení nebudete. Mezi hrdiny chemie funguje a Leo je prostě neodolatelný, takže se Cass ani nelze divit.

Thrillerových prvků není příliš, ale na závěr se na ně můžete těšit. Nic nezůstane bez odplaty, takže i naši oblíbení hrdinové budou muset opět riskovat a půjde jim o život. Konec je, co se týče akce, nejsilnější, ale mnozí si budou knihu užívat od začátku Leového marastu až na samý konec. Jelikož je toho ještě spousta k řešení, co se týče nepřátel, tak se určitě můžeme těšit na pokračování.

Já bych upustila od pojmenování Temná romantická série, protože vás to může zbytečně zklamat. Temná není, ale za to napínavá, romantická, žhavá a s působivými thrillerovými prvky, takže si určitě přijdete na své. Je potřeba číst sérii postupně, díly na sebe navazují a odkrývají tak celistvou mozaiku života několika blízkých přátel, kteří zažívají vzrušující situace. Mohu doporučit a co se týče tohoto prozatím posledního dílu, tak věřím, že si Leovu duševní pouť a Cassino těžké období vychutnáte dosyta.

Překvapilo mě, jak šikovně se autorce podařilo vykreslit charakter hlavního hrdiny. Cass jsem držela pěsti, i když mi přišla méně reálná, protože až neskutečně dbala na Leovy potřeby, zatímco měla své vlastní problémy a čekala jeho dítě. Příběh byl příjemný. Sice ne tak akční, ale autorka dala prostor vývoji hrdinů a závěr byl rozhodně zpestřením. Jak se to bude vyvíjet s nepřáteli? Osobně mi to přijde už trochu protahované, pořád se někdo chce mstít, ale zase na druhou stranu... vzrušení ve stylu D. Perry je návykové.