Recenze: BUDE NÁS O JEDNOHO VÍC (Amandine Notaert, Genevieve Djenati)

Kreativní omalovánky pro nadšené děti a rodiče

Za recenzní výtisk děkuji Presco Group.

Ella & Max (FB)

Tohle rozhodně není klasická kniha. Bude nás o jednoho víc je titul, ve kterém se můžete se svým dítětem vyřádit a připravit ho na to, že vám pod srdcem roste nový život. Není nic krásnějšího, než připravovat půdu pro sourozeneckou lásku. Rodinná psychoterapeutka, která tuto knihu vytvořila, se snažila dát důraz na lásku. Pomáhá dítěti těšit se na nového člena rodiny a připravovat se na to, co všechno ho jako staršího bratříčka či sestřičku čeká.

Všechny malé i velké potěší, že do této knihy mohou beztrestně kreslit a psát, popřípadě vlepovat jako bonus přiložené samolepky, které naleznete na zadní straně.

Podle anotace je kniha určena pro děti od tří do pěti let, což je trochu nevyvážené. Já jsem toho názoru, že více zaujme a rozdá se starším dětem, které už umí číst a psát. Určitě budou více zainteresovaní, když samy budou zapisovat a zaškrtávat, vlepovat a vypisovat. Děti, které ještě nemají základy čtení a psaní, si titul plně nevychutnají a při všem jim musí prakticky asistovat rodič. Což je samozřejmé, ale dítě se cítí méně zapojené, než když se na vyplňování podílí převážně samo.

Samozřejmě titul obsahuje neuvěřitelné množství ilustrací od malých a velkých postaviček až po dětské bryndáčky. Zkrátka vykresluje vše krásné a milé, co se těhotenství a narození miminka týká. Nemusíte mít obavy z obrázků, které by vaše dítko nějak polekaly. Tato kniha opravdu poukazuje na narození miminka z té nejkrásnější stránky a také se to tak ilustrátorce podařilo vykreslit.

První část se týká těhotenství, tedy především vývoje vašeho nenarozeného dítěte. Vaše ratolest je nenásilným a nenáročným způsobem připravována na to, že se miminko vyvíjí a roste. A to vše až do porodu, kdy má dítko nakreslit, kdo ho v den D bude hlídat apod.

Druhá část se týká sžívání s novým členem rodiny, aby se prvorozené dítko necítilo utlačované, ale naopak jako starší sourozenec, který je pro miminko velmi důležitý.

Poslední část se jmenuje Vzpomínky a fotoalbum, což mluví za vše. Kniha tak je i kreativním deníčkem, do kterého můžete zapisovat vše, co se vašich dětí týká a vkládat fotografie.

Někdo může být překvapený, že kniha je především pomocníkem v realizaci daného cíle - tedy přípravy na přijetí nového sourozence. Moc textu vás neobtěžuje, pouze navádí správným směrem a jak toho využijete a jak si se vším poradíte je čistě na vás, což je podle mého největší plus, protože každý má v rodině svůj vlastní přístup a způsob, jak svůj poklad připravovat na dobré i špatné situace.

Pokud toužíte po tom, aby se vaše dítě těšilo na nového sourozence, není k tomu zapotřebí knihy. Stačí ten správný přístup, věřte mi. Ale v případě, že si nevíte rady nebo chcete sobě i svému dítěti to čekání zpříjemnit, tak Bude nás o jednoho víc je rozhodně ten správný způsob, jak kreativně a zábavně vyplnit těch devět měsíců.

Knížka napsaná ve spolupráci s rodinnou psychoterapeutkou a doplněná více než stovkou samolepek je určena především dětem ve věku od tří do pěti let, kterým se rodiče chystají sdělit, že budou mít sourozence. Prostřednictvím zábavných činností dítě přivyká představě, že se narodí miminko, uvědomuje si své místo v rodině a ujišťuje se o vlastní důležitosti. Aktivity v této knize jsou rovněž bohatým zdrojem informací pro rodiče, kteří se dozvědí, co dělá starosti jejich ratolestem. Knížka dotvořená dětmi může být hezkým dárkem pro miminko.

Vydavatelství: Presco Group
Rok vydání: 2016
Žánr: Výtvarná díla, Omalovánky