Recenze: POLÁMANÁ LOUTKA (Amo Jones)

Kontroverzní román plný tajemství!

„Proč mě tak rád ničíš?“Malinko se ušklíbne, jen tak, abych zahlédla dolíček na jeho tváři. „Protože mě rajcuje, když tě dává zpátky dohromady.“Jeho odpověď mě nepřekvapuje, ani v nejmenším. „Ale,“ dodám a přistoupím blíž, „nikdy mě nedáš dohromady správně. Ukradneš nějaký moje součásti, takže když mě poskládáš dohromady, jsem celá nakřivo, polámaná a pořád očividně zlomená.“ (Str. 74)

Baronet na FB

Chci zakoupit titul Polámaná loutka

Nakladatelství Baronet zariskovalo a rozhodlo se vydat kontroverzní trilogii Elitní klub králů, která je plná tajemství. Prozatím se jedná o nejzáhadnější dvě knihy, které jsem kdy četla, jelikož autorka silně mlží a tím zvyšuje už tak okázalé napětí. Pravdou je, že si nejsem jistá, jak se ke Stříbrné labuti a Polámané loutce postavit. Jak ji správně hodnotit, jelikož u takových sérii hodně závisí na závěrečném dílu, jež v tomto případě vychází letos v listopadu pod názvem Šepot mrtvých. Teprve tehdy nám autorka nejspíš zcela vyrazí dech.

Madison se od prvního dílu příliš nezměnila. Snad jen, že se jí zhoršila zapomnětlivost a nulový pud sebezáchovy klesl do mínus sta. Důvěřuje nesprávným lidem, i když ji upozorní, že jim věřit nemá a chtějí ji zabít, ona je přesto přesvědčená, že se jí nic nemůže stát. Její naivita je vykreslená úžasným způsobem, stejně tak i touha po mužích. Ačkoliv nepadá do postele každému, nějaké ty polibky a hříšné lísání nejednomu hrdinovi zvedne ... krevní tlak.

Madisoniny kamarádky už nepůsobí natolik zřetelně jako ve Stříbrné labuti. Tatum se oddává radovánkám s muži, alkoholem a jointy, ale přátelství mezi děvčaty je výrazné spíše na začátku, než začne osamělý kolotoč nenávisti, tajemství a hrůzy. Tilli se nám na chvíli ztratí z obzoru. Hlavní hrdinka ji nejenže nehledá, ale vlastně na svou přítelkyni doslova zapomíná a vzpomene si jen ve chvílích, kdy se jí to hodí.

Ostatní charaktery jsou zahaleny ve tmě. Neustálé mlžení a tajnosti takřka hatí možnost někoho z Elitních králů poznat blíže, protože s určitostí víte jediné... Nikdy jim nemůžete věřit!

„Využili mě jako svou loutku. Teď jsem polámaná.“ (Str. 33)

Pro náročnější čtenáře zřejmě chování hrdinů i údajná spletitost nebude dávat nejspíš smysl. Opakující se zvraty, kdy se nechá hrdinka ukonejšit falešnou nadějí a přátelstvím a pak se opět ocitá v nebezpečí, ze kterého nechápavě utíká a nadává si do všech nehezkých  jmen, se opakují častěji, než je zdrávo, protože... Hra začala a pro Elitní krále je víc než snadné si s Madison hrát. Není žádnou výzvou a ráda zvědavě vleze kamkoliv, aniž by si uvědomila, že se může jednat o past. Ovšem takové jednání je nejen omílání, které některým čtenářkám nemusí přijít vhod, ale někdy je až přímo nelogické.

Pokud byste u sebe měli přes měsíc a půl knihu, která skrývá obludné tajemství, jež se vás dotýká, přečetli byste si ji? Zřejmě ano. Madison nemá nic na práci a přesto se k ní vrací až v době, kdy si pokládá otázku, zda ji o tajemný příběh králové nepřipraví. A tak se účelově začte, aby se děj mohl proplétat s druhým, o něco temnějším a surovějším příběhem z oné Knihy, která časem získává i název. Informace přichází postupně a pomalu, někdy jsou zmatené a jindy odhalují něco, co vám zcela vyrazí dech, i když to přesně nemusíte pochopit.

Tajemství se v knize skrývá opravdu hodně. Což je možná i naškodu, protože se vším tím mlžením příběh může působit jako překombinovaná změť jednotlivých částí, které dal někdo neumně dohromady zkrátka jen proto, aby vytvořil kontroverzní vyprávění plné zvráceností toho nejšílenějšího kalibru.

Dynamický děj plný tabuizovaných témat se tentokrát neprolíná pouze s příběhem knihy, ale také s Madisoninými vzpomínkami, které jsou rovněž temné. Nenáročné čtenářky budou pohlcené, náročnější čtenářky si všimnou, že působí jako by je někdo sešil horkou jehlou a k charakteru Madison z prvního dílu se vlastně nehodí. Proč o nich nebyla v jedničce zmínka? Napadla snad tato možnost autorku až dodatečně a proto ji použila až ve druhém díle? Bohužel se takové vysvětlení nabízí samo, ale možná nás Amo Jones ještě překvapí!

Účelové zvraty jsou někdy až k nepochopení. Madison se rve za svou věc ze všech sil, prosadí si svou a druhý den už jí na tom nezáleží, přestože den před tím kvůli tomu udělala hysterickou scénu a téměř vyhodila dům do povětří. Proč takovým způsobem jedná a to nejen jednou? To je správná otázka. Samozřejmě tento způsob prezentace není nejlepší a ne každému přijde vhod, ale pokud máte v oblibě výbušnější, neočekávané a neodhadnutelné zvraty, jste na správném místě.

V tomto případě se nedá mluvit o lásce, protože takové slovo by Bishop určitě nikdy nepoužil. Copak člověk, který má na rukou krev, by dokázal Madison milovat tak, jak si ona přeje? Je však pravda, že doslova hmatatelné pouto vášně a sexu, které je k sobě táhne, nevymizí ani na okamžik! Neustále tepe a to nejen mezi nimi. Elitní králové jsou velmi přitažliví a tak není divu, když se Madi občas spustí. Neodolatelní mladíci ji ani nemusí povzbuzovat, protože sexappeal, nebezpečí a brutalita z nich přímo sálá. Dámy, která z vás by si nedala říct, že ano?

V závěru Amo Jones zodpoví některé otázky, ale spolu s odpověďmi vyvstanou nové otazníky. Odtajní autorka všechna esa v rukávu v Šepotu mrtvých? Třetí díl bude určitě výzvou pro nás všechny a já se na něj hrozně těším, protože teprve poté budu moci celou sérii zhodnotit a říct, ano, stálo to za to nebo naopak...

„Jde o všechno, Nate. Nic z tohohle svinstva mi nedává smysl. Mám pocit, jako bych pomalu přicházela o rozum.“ (Str. 121)

Podle hodnocení jsou čtenářky opravdu nadšené. Ne všechny ovšem nadšení sdílejí. Zdá se, že Elitní klub králů rozdělí čtenářky na dva tábory - ty, které nebezpečné hry zbožňují a ty, které si nechtějí hrát. Polámaná loutka je určitě výzva. Není snadné se v ní vyznat a opravdu nedokážu určit, komu se bude líbit a komu ne. Chcete-li však něco ryze nenáročného a neobvyklého, jdoucí téměř až na dřeň a ničeho se nezaleknete, přečtěte si příběh a zkuste si prostřednictvím Madison být polámané.

Co na titul říká Chensie? Upřímně... Druhý díl je prozatím dle mého ještě méně propracovaný než první. Jako náročnější čtenářce mi přijde, že zkrátka postrádá smysl, ačkoliv námět je víc než působivý! Amo Jones se rozhodla pro nesnadné ztvárnění příběhu, které díky neobratnému umu spíš téma potápí. Pořád doufám, že se v závěrečném románu ukáže pravda a autorka mě zcela ohromí, protože ano. Ještě pořád tam ta možnost je, aby se všechno obrátilo, vysvětlilo a z románu se stal unikát. Nechme se tedy překvapit!

Ilustrace je skvělá. Slečna na obalu je zosobněním extravagance, atypická loutka a přesně to vypovídá o knize nejlépe.

Madison Montgomeryová je Stříbrná labuť, poskvrněná dívka, která nezapadá do legendy. Lhali jí. Podvedli ji. Myslela si, že ví, kdo je, ale mýlila se. Posbírala zbytky svých prázdných vzpomínek a zmatené myšlenky a odjela. Odstřihla se od těch, kteří s ní manipulovali, a udělala to, co do ní otec vštěpoval od chvíle, kdy se naučila zacházet se svou první zbraní. Utekla. Je už jen pouhým stínem dívky, již všichni znali. Lži a podvody člověka změní. Madison je součástí nebezpečné hry plné temných tajemství a její vztah s Bishopem připomíná zvrácenou válku, od níž nemůžete odtrhnout oči. Kdo z ní však vzejde jako vítěz?

Žánr: New Adult
Ze série: Elitní klub králů (2)
Počet stran: 336