Recenze: ŠŤASTNĚ AŽ NAVĚKY (Kelly Oram)

Pohádková romance plná romantiky!

nakladatelství Baronet

Baronet na FB

Chci zakoupit titul Šťastně až navěky!

Knižní sérii Cinder a Ella, která je jedinečná díky pohádkově smyslnému námětu romance, v ČR vyšel již druhý díl! Nakladatelství Baronet nenechalo čtenáře naštěstí dlouho čekat a velmi brzy vydalo pokračování, ve kterém už Ella přesně ví, kdo je Cinder - více v recenzi prvního dílu. O to žhavější romance nás čeká. Vždyť kdo by nechtěl být v náručí nádherného a úžasného prince a herce v jednom?

Styl psaní v ich-formě minulého času zobrazuje oba úhly pohledu - Cindera i Ellu, což je skvělé, protože díky tomu netrpíte dojmem, že vám při čtení něco chybí. Příběh je tak celistvý. Autorka nenudí zdlouhavými popisy, zaměřuje se především na děj, myšlenkové pochody a emoce.

Sláva je skutečně trýznivá a zatímco Brian je na ni zvyklý, ale Ellamaře dělají novináři ze života peklo. Prochází uličkou ponížení a celý svět ji vidí. Ella se musí naučit, že už nesmí být tolik důvěřivá, protože ti supové, pracující pro bulváry, jsou schopní všeho. Navíc ani vztah s Brianem není tak kouzelný, mimo toho, že je celebrita, je také velmi zkušený... zatímco Ellamara je ještě panna. Už tušíte, kam mířím?

Ano, román se zaměřuje také na první sexuální zážitek, stresy okolo a lásku. Autorka se snaží ukázat, jak se s tím problémem správně poprat a nepodlehnout nátlaku společnosti. Náročnější čtenářky ocení, že se Kelly Oram snažila zajímavě ztvárnit téma, které ukazuje, že podstatná krása je uvnitř a nikoliv navenek. A že se lidé nemají zajímat povrchně pouze o vzhled, protože i přes určité handicapy jsou lidé krásní. Ovšem možná některým způsob prezentace nepřijde natolik vhodný, jelikož se hrdince neustále přednáší o tom, jak je překrásná. Na některé čtenářky to může působit až dojmem nepříjemného kolovrátku.

Ústřední postava Ellamara má totiž kvůli nehodě jizvy od popálenin na téměř sedmdesáti pěti procentech těla. V tom také tkví její nízké sebevědomí, protože jinak si velmi důvěřuje. Někteří budou tuto hrdinku litovat pro její těžký život, jiní naopak nebudou schopní pochopit, proč je tak naivní a vyznívá v některých situacích jako patnáctiletá, i když jí bude devatenáct. Bohužel se někdy prezentuje tak, že je udivená ze všeho a častokrát si neuvědomuje, jak to v životě chodí. Je v tom dávka roztomilosti, ale nedokážu předpovědět, které čtenářky to nadchne a které naopak odradí.

Cinder je stejně jako Ella dokonalý. Nádherný úsměv, skvělé chování a jednání. Když už se stane chyba, obvykle je to kvůli okolnostem. V prvním díle až tak přehnaně úžasný nebyl, což je dobře, protože mu to ubírá na uvěřitelnosti. I přesto je to však hrdina, ze kterého budete unesené!

Nejvýraznějšími postavami jsou Ella a Cinder, kteří opravdu kvůli dokonalosti vyznívají málo uvěřitelně. Ostatní hrdinové nejsou natolik propracovaní, ale v rámci ya/na to stačí. Přeci jen se jedná o oddechovou romantiku a nikoliv psychologický román.

Jednoduchá dějová linie je doslova nabušená pohádkovou romantikou a něhou. Láska jen kvete a je ojíněná polibky a svůdnými doteky. Vzdychá se nejen v titulu, ale některé čtenářky nejspíš zavzdychají i při čtení, nakolik je příběh může pohltit. Hollywoodský život a styl se autorce podařilo ztvárnit prozíravě, až některé překvapí nakolik věcí myslela a snažila se vám je přednést. Rozhodně se námětem nezabývala jako vedlejším, ale snažila se do něj vložit v rámci možností všechno.

Sladkobolná atmosféra je výraznější než v předchozím díle, což romantické čtenářky ještě více stáhne do pohádkového new adult plného něhy a romantiky. V případě, že jste spíš cyničtější čtenářky, které dávají přednost reálnější romanci, vám příběh Elly a Cindera může připadat patetický a nejspíš vás neokouzlí.

Láska a romantika v young adult stylu je více než okouzlující a pohádkově něžná a sladká. Samozřejmě emotivní, stejně jako příběh, který je zřejmě jedním z nejkouzelnějších Hollywoodských romancí. V neposlední řadě bych ráda zmínila svěží a pestrý humor, který činí čtení ještě chytlavějším a zábavnějším.

V závěru se dozvíte, zda všechen ten nátlak Ella nakonec zvládla a samozřejmě ještě mnohem víc. Věřím, že určitě nebudete zklamané a některá z vás si zamilovaně vzdychne či i slza jí steče po líci. Zkrátka Kelly Oram romantiku opravdu ovládá.

Co si o příběhu Cindera a Elly myslí Chensie? První díl se mi líbil víc. Ten druhý už je na mě až příliš romantický a v některých mezích i přehnaný. Ellamara není hrdinka, kterou bych si oblíbila, ale i přesto vidím v románu klady, které si mě získaly. Bylo příjemné nechat se zlákat takovou pohádkovou romancí. Něco takového skutečně nečtete každý den, Kelly Oram vytvořila román, který je svým způsobem jedinečný.

Stejně jako první díl prostě fantastická. Celá knižní série Cinder & Ella má rozkošné, pestré a přitom prosté ilustrace, které si nepochybně zamilujete. O ději vypovídají a jsou zkrátka rozkošné.

Konec jednoho příběhu často znamená začátek jiného…
Filmová hvězda Brian Oliver a jeho Popelka Ellamara Rodriguezová našli lásku i mimo digitální svět. Ztráta anonymity jim však přináší další překážky, které musí oblíbený pár Hollywoodu překonat. Stres z Brianovy slávy a tlak vyvíjený na jejich nový vztah je pomalu ničí a slavný pár se začíná bát, zda si navzdory všemu dokáže svou lásku udržet, nebo jestli se šťastné konce nalézají jen v pohádkách…

Počet stran: 374