Recenze: JE TOHLE LÁSKA? (Holly Bourne)

Emotivní a zábavné letní čtení!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Slovart
Slovart a #Booklab na FB

Chci zakoupit titul Je tohle láska?

Talentovaná spisovatelka Holly Bourne se rozhodla vás ohromit druhým dílem kvalitní série Být holka je dřina! Její předchozí titul Už jsem normální?!?, který u nakladatelství Slovart - #Booklab vyšel v roce 2017 si své čtenáře získal osobitostí a neotřelostí. Zaujme vás i tento příběh?

Vyprávění v ich-formě tentokrát padlo na sarkastickou Amber, která má humoru na rozdávání i přes nepříznivé rodinné poměry. Ve svých sedmnácti letech to nemá jednoduché. Její otec si našel v jejích patnácti novou přítelkyni a tak má macechu a nevlastního bratra. Její matka se o ni dva roky nezajímala, ale konečně s ní bude trávit šešt týdnů prázdnin v Americe na typickém letním táboře jako vedoucí. Ovšem ani to se neodehrává podle jejích představ a ke všemu tam narazí na kluka, se kterým by se jí mohla zachvět zem pod nohama.

Každá kapitola obsahuje nadpis Situace odsouzené k nezdaru spolu s informativními tématy, jichž se bude text týkat. Román neobsahuje pouze vyprávění, ale také části zobrazené formou e-mailů či sms. Kreativní přístup je velmi svěží a příjemný.

Stejně jako v předchozím dílu i v tomto případě se autorka rozhodla jít do hloubky a působivě v rámci žánru young adult ztvárnit zajímavá témata. Tentokrát se náměty týkají dítěte z rozvrácené rodiny, pozadu nezůstává ani alkoholismu, vztah matky a dcery a v neposlední řadě již očekáváně i feminismu. Ten je opět zajímavě rozvinutý, nabízí nové postřehy i informace. Rozšiřuje pohled na svět a samozřejmě potěší zejména čtenářky, které se v názorech tří přívětivých kamarádek mohou nalézt. Jako perličku je potřeba zmínit filozofii medvídka Pů, která pobaví i nabízí zamyšlení.

Ačkoliv je Amber v USA, neztrácí kontakt se svými dvěma nejlepšími kamarádkami, jež ji drží nad vodou. Víte tedy, jak svou obsedantně kompulzivní poruchu zvládá Evie a co je v jejím životě nového. Lottie prozatím zůstává tajemnější, ale ve třetím díle se podle očekávání odehraje i její příběh, na který se určitě už nedočkavě těšíte.

Silnou stránkou knihy je sarkastický a zábavný humor. Amber má inteligentní a vtipné komentáře. Je zábavná a dokáže stát nohama na zemi, i když ji občas zmáhají emoce, nejedná se o žádnou protivnou puberťačku. Ba naopak, je příjemně rozumná i bláznivá, nejistá i křehká, ačkoliv působí sebejistě. Skvěle vytvořené charaktery, zejména ten ústřední postavy, je radost poznávat a prožívat s nimi vřelý příběh, který ne vždy je optimistický. Autorka popisuje s lehkým nadhledem nelehkou životní situaci a život bývá leckdy poměrně tvrdý.

Stejně jako v prvním díle i v tomto se mimo hodnotných témat zaměřila Holly Bourne na romantickou linii. Procítěná, lákavá a něžná romance je příhodným osvěžením a snadno se vryje do srdce díky své upřímnosti.

Děj se odehrává na americkém táboře a silnou výhodou se stávají rozdíly mezi kulturou, na které autorka poukazuje. Rozhodně je zajímavost velkým plusem, protože se nejedná o povrchní poznávání, ale opravdu se vám snaží ukázat, jak zemi, tak samotné Američany i jejich zvyky. Díky tomu, že se zaměřila na léto a pobyt na letním táboře, je víc než vhodné užít si prázdninovou oddechovku jako relaxační čtení při opalování či na dovolené.

Celý román je emotivní, ale konec opravdu působí dojemně a upřímně. Některé situace se vyřeší, jiným nechává autorka volný průběh a podle mého se úplný závěr dovíme ve třetím díle, kde bude mít dohru. Nepovažujte však dílo za nedokončené, tento hodnotný román jen není ten typ knihy, kterou můžete snadno uzavřít, protože v ní chcete zobrazit skutečný život a ten... je přeci jen nepředvídatelný a otevřený.

Titul zaujme nenáročné, ale díky kvalitě i náročnější čtenáře. Nabízí více, než tušíte. Opravdu se jedná o působivý emotivní zážitek, který ve vás zanechá příjemný pocit i zajímavé informace.

Co na Je tohle láska? říká Chensie? První díl byl skvělý a nejinak si mě získal i ten druhý. Zamilovala jsem si atmosféru, hrdiny i samotný příběh. Hltala všechny náměty a hodnotné texty, na které v ya nenarazíte často. Holly Bourne je výjimečná autorka tohoto žánru, nabízí něco ryze lidského a krásného zabaleného v knižní obálce. Byla radost si tento příběh vychutnat. Prakticky není, co bych vytkla, ať už ze subjektivního či objektivního hlediska, zkrátka kvalitní román pro ženy i dívky.

Opět kreativní. Poukazuje na obsah skvěle. Nenechte se odradit názvem, který vás může lehce navádět k názoru, že se bude jednat o typickou dívčí odrhovačku. Vážně nejedná.

Amber, Evie a Lottie jsou tři holky, které čelí všem problémům pomocí přátelství, feminismu a sýrových křupek. Už jsem normální?!? byl Eviin příběh. Tenhle dojemný a zábavný román vypráví o Amber a o tom, jak těžká, plná bolesti, ale i radosti může být láska. Její matka nikdy nebyla příliš ukázkový rodič, ani předtím než se odstěhovala do Ameriky, znovu se vdala a podle všeho prodělala hotovou transplantaci osobnosti. Ale Amber doufá, že společné léto by to mohlo změnit. A pak je tu Král plesu Kyle, kluk, po kterém touží všechny holky. Opravdu by mohl mít o Amber zájem? Evie a Lottie si to myslí. A pokud ano, je tohle láska? Poutavý román pro chytré holky, které znají cenu skutečného přátelství.

Žánr: young adult
Ze série: Být holka je dřina (2)
Počet stran: 480