Recenze: PODRAZ (Sandra Brown)

Strhující thriller s detektivní zápletkou a překvapivými zvraty!

Chci zakoupit tento titul v Knižním klubu!

Nakladatelství Ikar vydalo nejnovější román známé spisovatelky Sandry Brown, která se specializuje na romány pro ženy. Já jsem kdysi četla její knihu Adamův pád, která mi velmi dopomohla z marastu, do něhož jsem se dostala díky závěru příběhu Než jsem tě poznala. Román je totiž na trochu podobné motivy, ale ne natolik emotivní. Adamův pád se mi jako vyprošťovák líbil, rozhodla jsem se tedy sáhnout po této novince a zjistit, jakým směrem se autorka pohnula.

Styl psaní v er-formě je příhodně odosobnělý. Přece jen se týká detektivního románu s kriminální zápletkou, která má žhavý milostný románek jako doplněk. Sandra Brown skvěle využívá různých úhlů pohledů postav, nejen těch hlavních a dolaďuje svůj příběh. Náročnějším čtenářům může chybět, že ne všechny vykreslené linie jsou dotažené do úplného konce. Což ve výsledku příběhu vlastně nevadí, ale někdo by mohl postrádat dopsané osudy některých hrdinů, kteří byli zmínění více.

Začátek začíná poklidně a trochu vtipně... Popíjí dva vrazi v baru a náhle se tam nečekaně objeví jejich oběť. Je na čase vymyslet plán B, zatímco Jordie absolutně netuší, že jí jde o život. V tu chvíli začíná nebezpečné a strhující dobrodružství, které fakt nelze předvídat, ať se snažíte sebevíc.

Mezi ústřední postavy patří Shaw a Jordie. Oba jsou zajímavými charaktery a mají svou vlastní minulost, která je uvěřitelná, ale působivá. Jelikož je kniha silně spletitá, nemohu vám o nich vlastně nic moc říct...

Z počátku nejspíš čekáte, že se bude jednat o typický román pro ženy - i v tomto případě vás autorka směle převezla. Jak jsem již zmiňovala, nejpodstatnější linií je právě ta detektivní, která je až bravurně spletitá a dokonale promyšlená. Sandra Brown jí věnovala opravdu hodně energie a vyplatilo se. Dokáže vás uchvátit, mnohokrát překvapit a přesto vyznívá uvěřitelně a na úrovni. Nic není přes čáru, ale přesto se budete upřímně divit, jak profesionální zločin byl spáchán...  V určitém úseku se zápletka láme a odhaluje více a více překvapující zvraty. Potěšený bude rozhodně i náročnější čtenář, jež má takové propracované krimi v oblibě.

Dle anotace si prvně myslíte, že námět se bude točit především kolem erotických scén a toužících hrdinů. To byste se spletli, protože milostná zápletka je spíše jako doplněk spletitého a živého příběhu. Obsahuje erotické a romantické prvky, které naznačují svůdnost, ale atmosféra je spíše stále ponurá a silně realistická. Pokud toužíte po knize, kde bude hrát romance prim, pak vás Sandra Brown v tomto případě nepotěší.

Možná právě proto, že je smyslná dějová linie trochu opomenutá, příběh nabízí víc náročnějším čtenářkám a klidně i čtenářům, pokud jim láska v menším měřítku v knize nevadí.

Je znát, že od té doby, co jsem četla knihu, kterou napsala spíše v začátcích své spisovatelské kariéry, se autorka posunula mílovými kroky a rozhodně má, co nabídnout. Její repertoár je rozmanitý a propracovaný, ač se to díky prostším anotacím nemusí znát. Ovšem anotace jsou na druhou stranu pojaté dobře, protože neprozrazují nic, co by vás uvedlo tím správným směrem a zkazilo vám překvapení. O ta opravdu nouze nebude.

Tento skutečně strhující thriller si vychutnají náročnější čtenářky, které mají v oblibě detektivní příběhy. Nemám obavu, že by vám autorka nevytřela zrak svým šikovným pojetím.

Podraz rozhodně doporučuju, ač mně samotné bylo trochu líto, že se právě nejednalo o onen romantický román pro ženy, který jsem očekávala. Thrillerové detektivky nemám moc v oblibě, ale je fakt, že tahle mě chytila a nepustila. Neměla žádná prázdná místa, vše bylo efektivně vyplněné a já neměla ani čas si povzdechnout nad tím, že mi chybí hlavní romantická linie namísto drobků, které mi byly házeny. Perfektní čtení, i když ne pro romantické dušičky.

Strhující romantický thriller, kde všechno je jinak, než jak se na první pohled jeví, a cokoli vyjde najevo, odhalí další temnou lež.
Když na sebe Jordie a Shaw pohlédnou v zastrčeném baru, přeskočí jiskra. Ale každý z nich je tam z jiného důvodu.
Ona přišla, aby se něco dozvěděla o svém bratrovi.