Recenze: NEBEZPEČNÉ LŽI (Becca Fitzpatrick)

Romance s thrillerovými prvky

Za recenzní e-knihu děkuji portálům Palmknihy.cz a eReading.cz

Palmknihy a eReading na FB

Spisovatelka Becca Fitzpatrick si své čtenáře získala díky tetralogii Nora Greyová, spadající do paranormální young adult romancí. Po úspěšné sérii v ČR u nakladatelství Egmont vyšly také dva samostatné romány: Černý led (recenze) a Nebezpečné lži. Zatímco Černý led je výtečný thriller s romantickými prvky, tak Nebezpečné lži jsou spíše romancí s thrillerovými prvky. Ale nepředbíhejme, v recenzi vám knihu představím více.

Vyprávění se odehrává v ich-formě z úhlu pohledu ústřední hrdinky. Ačkoliv je méně dynamické, přesto se lehce čte a napíná vás především milostný románek, který se rozehrává na pomezí přátelství a lásky.

Estella, pod novým jménem Stella, si musí zvyknout na nové prostředí a lidi, protože v rámci programu pro ochranu svědků byla přestěhována do malého městečka, kde chcípl pes. Rozmazlená dívka z velkoměsta, která byla zvyklá mít peníze a svobodu, se najednou musí podřizovat přísné policistce. Poprvé chodí na brigádu a zahazuje se s venkovany, kteří jsou pro ni nejprve nudní, ale...

Postupem času se Stella mění. Je zábavné a příjemné pozorovat přirozený vývoj, kterým prochází. Mimo jiné ji provází noční můry, týkající se případu. Potají si čte dopisy svého přítele, za kterým sejí stýská, i když je na obzoru Chet...

Chad je mladý muž, který se zahrabal na malém městě. Má k tomu dobrý důvod. Jeho život je obyčejný a nesnadný, ale on sám díky tomu, čím prošel, psychicky vyrostl a dospěl. Je to muž, o kterého se můžete opřít a který dodržuje své sliby. Ke Stelle ho něco táhne, ale ani on a ani Stella netuší, co všechno je mezi nimi ještě za tajemství.

Dějová linie je jednoduchá. Zobrazuje především Stellin boj a navykání si na nový život, který je plný emocí a běžných zvratů. Pokud se těšíte na něco zásadního ohledně případu, tak se dočkáte několika pasáží, ale nejvíce se samozřejmě očekávaně odehrává až ve finální části knihy.

Mezitím se autorka zaměřila na nesnadnou romanci, protože Stella chce být Reedovi věrná a touží po něm. Ovšem postupem času poznává, že Reed možná nebyl tím, za koho ho měla. Nicméně Chet je opravdu skvěle vytvořený charakter a tak není divu, že si získá nejen Stellu, ale také čtenářky.

Napětí graduje až v závěru, kdy se dovídáte temná tajemství a odehrávají také nejpodstatnější a nejdramatičtější scény. Prakticky vše je vyřešené a vy poznáváte, že za sebou máte vážně příjemnou oddechovou romanci, která se báječně četla. Ovšem nejspíš ji stejně jako já a většina čtenářů zařadíte jako nejslabší z bibliotéky Beccy Fitzpatrick. Ale i přesto stojí za to se jí opájet, protože Becca prostě vytvářet příběhy umí.

Knihu bych doporučila nenáročným čtenářkám toužící po romantickém románku. Fanoušci této autorky si určitě přijdou na své, takže není nad čím váhat. Sice se jedná o méně komplikovaný příběh, než jsme od Beccy zvyklé, ale i přesto je velmi krásný.

Co na Nebezpečné lži říká Chensie? Podle hodnocení jsem tušila, že tento román bude zřejmě z autorčiny knihotéky nejslabší. Upřímně, ano, je jednodušší, než jsem čekala, ale nepozbývá nic, co na titulech Beccy Fitzpatrick máme rády. Já si čtení užila a kniha se mi líbila. Rozhodně velmi hezký literární zážitek. Nejen Cheta, ale i Stellu a další hrdiny jsem si moc oblíbila. Nevadilo mi, že není román tak dynamický nebo dramatický. Oddechovka přišla vhod a splnila, co slíbila.

Napínavý příběh sedmnáctileté Stelly, která se ukrývá před svými pronásledovateli. Poté, co se stane svědkyní vraždy, je středoškolačka Stella Gordonová v zájmu své bezpečnosti poslána do Nebrasky, což se jí ani trochu nezamlouvá. Najednou je pro ni těžké být neustále ve střehu a brzy si musí poradit s opravdovou hrozbou. Její nepřátelé jsou blíž, než si myslí.

Nakladatelství: Egmont
Rok vydání: 2016
Počet stran: 352