Recenze: CO KDYŽ JSME TO MY (B. Albertalli, A. Silvera)

Rozkošná lgbt young adultka!

Za recenzní výtisk děkuji Euromedia
Chci zakoupit tento titul v Knižním klubu

Americkou spisovatelku Becky Albertalli určitě znáte díky jejímu nezapomenutelnému debutu Probuzení Simona Spiera (recenze), který byl dokonce zfilmovaný. Následoval román Podělaným navrch (recenze) a také volné pokračování Simona Spiera s názvem Holka mimo rytmus (recenze). Jejím nejnovějším počinem je Co když jsme to my, na kterém spolupracovala s americkým spisovatelem Adamem Silverou. Nejspíš znáte jeho emotivní titul Oba na konci zemřou, který vyšel v roce 2018. Jak se vydařila spolupráce autorů, zaměřujících se na young adult lgbt?

V ich-formě se ze dvou úhlů pohledů odehrává ryze reálná homosexuální romance dvou gayů. Prostřednictvím autentických vypravování poznáváte dva mladé muže, kteří hledají to, co každý. Trochu té jistoty a lásky, jež se ve velkém New Yorku nějak nedostává... Jelikož se jedná o moderní román, dočtete se také spousty chatových či smskových rozhovorů. Sociální sítě jsou prostě in a vy o ně nepřijdete ani v tomto příběhu, děleném na tři podstatné části.

Arthur pochází z Georgie, ale nyní přes prázdniny bydlí v New Yorku se svými rodiči. Velké jablko si zamiloval, i když se v něm pořád ještě necítí úplně sám sebou. Jakmile udělá něco trochu jinak nebo se zastaví, aby si vyfotil selfie, mají jej za turistu. Arthur je optimista, upovídaný a trochu nejistý kluk, věřící na vesmír. Když mu vesmír strčí před oči Bena a jeho úsměv, Arthur je ztracený. Následuje ho až na poštu, ačkoliv tam nic nepotřebuje...

Ben se rozešel se svým přítelem, kdysi velmi dobrým kamarádem a momentálně se snaží předat mu věci. Ale jelikož na letní školu Huston nedorazil, rozhodne se, že mu krabici pošle poštou. Jenže doporučeně je to poměrně drahé a vážně si není jistý, jestli to má udělat... Ke všemu se zakecá s velmi příjemným a hezkým klukem, který je taky gay. Jenže není to moc brzo? Měl by mu dát číslo a někam ho pozvat, ale ano, je to brzo. Přece jen se nedávno rozešel s Hustonem a na další románek nemá ani pomyšlení.

Hrdinové se tak minou. Arthur však nadále vzpomíná na Krabicáka, jak Bena v duchu nazval. A stejně tak i Ben myslí na něj. Dlouho jim trvá, než se jim podaří pomocí sociální sítě, která v ČR není nejspíš příliš známá, vypátrat, ale když se tak stane, začnou se vídat a vše se začíná rozjíždět tím správným směrem...

Jenže to by nebyl život, aby dvěma mladým zamilovaným chlapcům neházel klacky pod nohy v podobě bývalého nebo pozdních příchodů. Zkrátka maličkostí, které Benovi a Arthurovi kazí všechno, nač jen pomyslí. Vesmír jim zkrátka podkopává nohy nebo ne?

Tato upovídaná rozkošnost je plná vaty a nadbytečných textů, které se k příběhu však tak hodí, že je autorům pro jejich atmosféru a báječný humor snadno odpustíte. Bavíte se po celou dobu, ať už se jedná o vesmír a jeho náhody, nebo prachobyčejné nerovnosti vztahu i přátelství. Zkrátka realita ztvárněná se všemi klady i zápory nenese vždy to správné ovoce, jak Ben a Arthur zjistí.

Naneštěstí má Ben svého nejlepšího kamaráda Dylana, který si během příběhu také najde svou milou a ti jej snadno podrží nad vodou. Stejně tak i Arthur má své dva dobré kamarády, kteří ovšem mají své vlastní tajemství. A k tomu zavítáte také do rodin obou kluků a zažijete nejen jejich první líbání, ale také hádky a dramata. Dokonce i náhledy na homosexualitu, jelikož ne každý je tak tolerantní, jak se v dnešní době předpokládá.

Tuhle ódu dospívání s plnou náručí lásky, romantiky a humoru bych doporučila všem, kteří chtějí upovídaný a milý příběh o lásce dvou mužů, jež ani v běžném světě není snadná.

Co na titul říká Chensie? Opět roztomilost! Po Simonovi Spierovi jsem něco podobného očekávala a vážně jsem se bavila. Sice to bylo na můj vkus hodně ukecané, ale proč ne? Občas je prima jen tak vypnout a prostě si přečíst něco, co vás dokáže pobavit.

Arthur je beznadějný romantik a blázen do Broadwayských muzikálů. Věří, že velké věci vás mohou potkat na každém kroku a osudová láska jakbysmet. Když narazí během letních prázdnin v New Yorku na Bena, má pocit, že mu vesmír dává znamení. Tohle nebyla náhoda, na tomhle setkání je něco výjimečného...
Ben pochybuje, že by byl vesmír na jeho straně. Právě se rozešel s přítelem a opravdu nemá náladu na nový vztah. Ani on ale nedokáže Arthura dostat z hlavy...
Co když se ve městě s osmi miliony obyvatel už nikdy nepotakají? A co když ano... ale jejich první rande dopadne naprosto katastrofálně? Co když život vážně není Broadwayský muzikál? A co když je?

Žánr: Lgbt, Young adult