Recenze: JEHO BANÁN (Penelope Bloom)

Nesmírně zábavná romance!

Za recenzní výtisk děkuji Knihy Dobrovský
Knihy Dobrovský na FB

Jeho banán je velmi vhodný a všeříkající název, jak pochopíte po přečtení. Ano, působí lechtivě, což je přesně to pravé, co od knihy můžete očekávat. Americká spisovatelka Penelope Bloom se rozhodla sepsat humorný román pro ženy a povedlo se jí to na jedničku! Jedná se o první díl série Objekty touhy a já už se nyní nemůžu dočkat dalšího báječného příběhu!

Vypravování v ich-formě je zaměřeno na ústřední hrdinku, ale také si počtete kapitoly z úhlu pohledu ústředního hrdiny. Čtivé, dynamické a humorné vypravování není zdlouhavé, snadno vás zaujme atmosférou a přiblíží vám chaotický a živelný život New Yorku.

Začátek je krátký a příhodně vás seznamuje s vtipnou, nešikovnou a nedochvilnou Natašou Floresovou, která pracuje jako reportérka. Její šéf jí předhodí výzvu, kterou nechce odmítnout. Půjde do firmy Galleon pracovat jako stážistka a vyhrabe špínu na tamního šéfa Bruce Chambersona. Nataša stáž získá jednou ze svých pohrom a to právě proto, že Brucovi sní jeho banán. Nevšimne si podpisu a předpokládá, že se jedná o pohoštění, ale ouvej. A od té doby jí nový šéf dává zabrat a to velmi vtipným a důrazným způsobem. Chce ji vytrestat za to, že sahá a jí cizí věci.

Nataša je pohroma. Je to zábavná hrdinka, která je se sebou smířená a ví, že je naprosto chaotická a není pro ni snadné dodržovat určený harmonogram. Každou chvíli šlápne vedle, ale má charakter a srdce.

Oproti tomu Bruce má pečlivě sestavený harmonogram a uklidňuje ho jeho stereotyp. Má rád svůj řád a pořádek a nutně to potřebuje k přežití, zatímco Nataša je jako vichr, který mu všechny plány ruší a je velmi spontánní.

Bruce má dvojče, stejně pohledného bratra Williama, který v anomálii Nataše pozná možnost, jak se jeho bratr mohl trochu zbavit své sešňerovanosti. On sám je jeho opakem.

Nataša má také bratra, takřka třicetiletého povaleče, který není schopen najít si pořádnou práci či bydlení. Když nežije u rodičů, tak přespává v maličkém bytě u své sestry a nejspíš doufá v zázrak. Je to prakticky přítěž, která má však své plány a jen čeká, kdy mu vyjdou.

Ústřední hrdinové, Nataša a Bruce, jsou jako oheň a voda a je nesmírně vtipné je pozorovat, jak vedle sebe koexistují. Bruce je vytočený její nedochvilností a nešikovností, zatímco Nataša má pocit, že její nový šéf je prostě robot. I vedlejší charaktery nejsou vykreslené nijak špatně, působí živým a uvěřitelným dojmem a jsou prostě sví. Skvělé je, že postav není mnoho a tak vás snadno osloví. Přesně to u správné oddechovky očekáváte, jednoduchost a nápaditost a to rozhodně Jeho banán nepostrádá.

Dějová linie je také prostá, ale má tolik humorným a upřímných prvků, že se nebudete nudit. Autorčin humor, ačkoliv je to američanka a ti mají občas sklon k dramatu, je opravdu příjemný a místy i vhodně lechtivý. Narážky s banánem nepůsobí slizce či sexisticky, ale naopak jsou tím správným nadlečením. Nečekala bych, že se mi budou líbit, ale naprosto si mě dvojsmysly získaly a bavily mě.

Romantická linie je žhavá! Vzájemná přitažlivost a náklonnost a z počátku i antipatie jsou skvělým koktejlem, který vytváří báječnou atmosféru. Ačkoliv se jedná z části i o erotický román, tak intimních scén je přesně akorát! Nenudí, navnazují a jsou pestrým doplňkem příběhu, nikoliv jeho podstatnou částí, takže pokud už vám erotické romány lezou krkem, tak tento si zamilujete!

Závěr je očekávaný, ale podstatná je humorná a nápaditá cesta, která v sobě skrývá poznávání a spousta špičkování. Získají si vás i emoce, protože ač Bruce působí, jako by měl vražený klacek v zadnici (alespoň tak to tvrdí jeho bratr), tak je to vážně zlatíčko a je snadné si jej zamilovat stejně jako Natašu, která je neskutečně sympatická. Jasně, kniha obsahuje klišé stejně jako většina (možná dokonce všechny) romány tohoto druhu. Tomu se prostě nevyhnete, ale není to právě ten důvod, proč takové příběhy čteme? Proč se jimi necháváme okouzlit?

Jeho banán je perfektní oddechovka, plná výtečného humoru a žhavé romantiky. Vážně doporučuji všem, kteří mají takové romány v oblibě. Zhltnete ji na posezení a ještě dostanete chuť na zdravou svačinku v podobě banánu. ,o)

Co na titul říká Chensie? Bála jsem se, že to bude jen další erotický román v řadě, který mě přesytí erotikou a humorem, ale Penelope Bloom na mě udělala velký dojem! Kniha se naprosto skvěle četla, přečetla jsem ji za několik hodin a na jeden zátah. Neskutečně jsem se bavila, posmívala se a užívala si parádní čtení. Ráda se k tomuto příběhu budu vracet znovu a znovu, protože takový příběh má prostě sílu vás nadchnout opět. Navíc jsem si hrdiny vážně zamilovala, jsou sympatičtí a naplnili mě optimismem. Určitě doporučuji! Za mě je kniha na plný počet bodů!

Můj nový šéf má rád pravidla. Jedno z nich si ale nikdo netroufne porušit... Nesmí se mu sahat na banán. Jako vážně. Tenhle chlápek je závislej na draslíku nebo co. Jasně, že jsem si na něj sáhla. Jestli to chcete rozebírat do detailu, ve skutečnosti jsem si ho i strčila do pusy. A co je ještě horší? Sežvýkala jsem ho… a polkla. Já vím. Pěkně zlobivá holka. A pak jsem ho uviděla. Možná byste tomu nevěřili, ale když se člověk dusí něčím banánem, neudělá to na jeho majitele zrovna ten nejlepší první dojem.

Nakladadatelství:
Počet stran: 229