Recenze: JAK ZEMŘÍT OSAMOCEN (Mo Welch)

Jednoduchý, snadno pochopitelný a blbuvzdorný rádce, jak (ne)pomoci sám sobě

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Beta
Chci zakoupit tento zábavný titul!

U nakladatelství Beta vyšel poutavý komiks ve velikosti akorát tak do kabelky, když si chcete v poklidu počíst kdekoliv a pobavit se. Autorka a ilustrátorka Mo Welch je tvůrkyně komiksu, kterou podle reportu na zadní straně knihy odevšad vyhodili a tak nakonec vznikla Blaire. Kdo je Blaire? Ráda vám to prozradím!

Kniha obsahuje pětibodový plán podle Blair, jak zemřít osamocen/a:

1. Staňte se asociálním poustevníkem

2. Získejte titul nejhorší kamarád na světě

3. Získejte v zaměstnání co nejhorší hodnocení

4. Kašlete na svoje zdraví

5. Lásce se vyhýbejte jako čert kříži

6. Co si dát vytesat na náhrobní kámen (obsah)

Kdo je Blair? O hrdince, která vás bude provázet po celé čtení, se dovídáte hned na začátku publikace. Blair je kamarádka, kterou jste nikdy neměli. Považuje se za cynickou a depresivní ženu. Blair nás informuje, že na světě je množství self-help knih, ale žádná jako tahle. V čemž má podle mého pravdu. Tak sebedestruktivního, zábavného a trochu děsivého rádce jen tak nikde nenajdete. Samozřejmě záleží, jestli jste introverti či extroverti, protože na každý typ to bude působit trochu rozdílně.

Tato příručka je pro odvážné duše, které chtějí prožít svůj život doma v teplákách a jíst každý den pizzu nebo bagety nebo pizzu a bagety. (Str. 7)

Jednotlivé kroky jsou vhodně  označené, takové příhodné celostránkové označení, které vážně nepřehlédnete a hned víte, že za touhle stranou bude ta a ta pasáž, která vás pobaví tím či oním.

Autorka se neuchyluje jen k popiskům pod ilustracemi, ale někdy i k celostránkovému textu, ve kterém vám pomocí suchého humoru ukáže, kde je zakopaný pes. Kniha mimo popisů a textů k zamyšlení a pobaven obsahuje také vtipné rady a tipy, jak se stát tím nejlepším poustevníkem.

V dětství si hrajeme na schovávanou, abychom byli připraveni na to, až v dospělosti na někoho narazíme na veřejnosti. (Str. 7)

Stejně jako ústřední hrdinka Blaire, tak i její humor je cynický a depresivní. Někdy je takový věcný a suchý, až si na své přijdou milovníci britského humoru, jindy se naopak stáčí až k černému humoru, ale pokaždé je takový tvárný a osobitý. Na jednu stranu originální a nápaditý, na druhou smutný a v jisté míře pravdivý. Každého pobaví asi něco odlišného a někdo možná ani Blaiřin smysl pro humor nebude chápat nebo mu přijde až příliš triviální. Dle mého právě v té jednoduchosti je krása, protože autorka poukazuje na běžné věci a přitom je svým způsobem obrací a ukazuje dobrou/špatnou stránku věci.

Knížečka je středně velká a útlá, takže je to opravdu oddechovka do kabelky či do ruky, když si chcete kdekoliv a kdykoliv odfrknout a pobavit se. Introverti naleznou pár tipů, jak se vyhnout společenským akcím a ještě si to sami vůči sobě obhájit. Extroverti budou vrtět hlavou a bavit se nad strastmi samotářů. A milovníci koček si Blair snadno oblíbí, protože i ona má jako správná poustevnice kočku. Já jakožto pejskařka se cítím trochu ochuzená, ale jestli vás zaujala recenze, máte v oblibě oddechové komiksy a tohle téma vás láká, tak není nad čím tápat! Užijte si netradiční zábavný komiks! :)

Jednoduchý, snadno pochopitelný a blbuvzdorný rádce, jak (ne)pomoci sám sobě.

Pro všechny odvážné duše, které jednoduše chtějí říci NE – ne partě kamarádů, když vás zvou na drink, ne oslavě narozenin kolegy v práci (ledaže by přinesl dort), a ne randění jakéhokoli druhu – právě pro vás je tady Blair, mistryně života v teplácích a konverzace jenom s vlastní kočkou. Se svojí temnou, ale zcela upřímnou perspektivou vás Blair naučí, jak se stát asociálním poustevníkem, selhat ve vaší nudné práci, sabotovat jakékoli vztahy, a vždy – vždycky – si zvolit gauč místo tělocvičny a nemít kvůli tomu špatné svědomí.

Nakladatelství: Beta

Žánr: Komiksy

Počet stran: 144