Recenze: LEDOVÉ POHLAZENÍ (Nalini Singh)

Potřetí ve světě Psyů!

Novozélandská spisovatelka se vrhla do žánru paranormal romance a fantasy a spojila netradiční originální postavy bez emocí s měňavci, tedy někým ve stylu klasických vlkodlaků, ale mnohem více netradičních. K tomu přidala temnější prvek vraždy, milostnou linii a propracovaný svět a pohlcující série je na světě. Psyové si získali spousta čtenářek a já už vám sama představovala dva romány - Otrokyně citů a Předtuchy smyslnosti. Nyní mám za sebou třetí pokračování Ledové pohlazení a ráda vám jej představím.

Vypravování v er-formě je stejné jako u předchozích dílů, jen autorka více a více představuje zdejší svět a poukazuje na jeho propracovanost a působivý vývoj, který je stejně vzrušující a podstatný jako charaktery hrdinů či milostná linie, na kterou se spousta z vás těší. Čtenář už si zvykl také na neznámá pojmenování, která už jsou vlastně zdomácnělá a snadno se s nimi popasuje. Postav sice každým dílem přibývá a do toho se v ději objevují i ti stávající či z bývalých dílů, ale přesto je orientace v tomto případě snadná a všechny si je snadno zapamatujete.

V tomto díle se autorka zaměřila na Judda, který byl zmíněn v prvním díle. Ve druhém měl o něco více prostoru a nyní bylo jeviště zpola jeho. Bývali elitní voják, který patřil k Šípům, je chladný nelítostný zabiják. Poprvé zabil ve svých deseeti letech a od těch dob pro něj nic nepředstavuje problém. Jediné, co ho přitahuje i děsí je vlastně Brenna... vážou se k ní emoce, s nimiž se neumí popasovat.

Brenna si prožila své. Radní se na ní kdysi vyřádil. Vzpomínáte si na první díl? Tak právě v něm se o jejím únosu hovořilo a také o její záchraně. Jenže Brenna už navždy zůstala poznamenaná a když se teď vrací temnota zpátky do jejich světa, stává se víc a víc zranitelnější a obrací se k jedinému psyovi, kterého má po boku. Judd ji přitahuje jako nikdo a ona se velmi snaží, aby s ním dokázala být...

V krátkém úvodu autorka představuje elitní jednotku Šípů. Zmiňuje legendu, jejich činnost i přístup. Nyní v Psyském světě jsou spíše jako bájní vojáci, na které věří málokdo. Jenže jak poukazuje autorka, o psyích toho ví málo i samotní psyové a Rada ledacos tají. Jak už jsem říkala, tak ten vývoj, překvapení a vše, co si Nalini Singh promyslela pro svá díla je opravdu působivé a dodává sérii kvalitu.

Milostná linie je silná, upřímná a vzrušující. Dokonce i napínavá, jelikož ti dva k sobě nenachází snadnou cestu a tak se nejedná o okamžité uspokojení. Těšíte se tedy na spojení dvou odlišných a přesto něčím podobných postav, které mají za sebou dramatické životní situace.

Co se týče temnějšího prvku vražd, tak je opravdu příjemným zpestřením, ale nejde do hloubky. Nemá takovou sílu, aby dílo převážil i do žánru hororu a nevyděsí tak citlivější čtenářky, ani nepotěší ty, které by chtěli něco dramatičtějšího. Tohle zkrátka není ten případ a zaměření, autorka udržuje laťku, doplňuje informace a zvyšuje napětí, ale nesahá po ničem kontroverzním a šokujícím, což je jen dobře. Úroveň si stále udržuje.

Je těžké hovořit o knize, když už jste u třetího dílu a nechcete spoilerovat. Nemůžete tak prozradit mnoho a tak se chodí jen okolo horké kaše. Musím uznat, že tento pár mi přišel vhod, byl zajímavý, poutavý a nejvíc mě nadchla ta propracovanost světa, kterou autorka úročí jeho vývojem. Jinak bohužel poznávám, že mně osobně psyové a měňavci k sobě nejdou. Jsou příliš odlišní, nenapadlo by mě dát je do stejného románu a spíše tíhnu k tradičnější formě fantasy, takže ač hodnotím romány kladně, zřejmě už se k nim nikdy nevrátím, protože i přesto všechno na mě svět působí chaoticky a originalita mi v tomto směru moc nevoní. Moje rozmlsanost by však neměla mít vliv na vás, protože jestli vás recenze zaujaly, mrkněte na vysoké hodnocení a i já sama přiznávám, že romány jsou kvalitní, jen bohužel nejsou pro mě a nevidím důvod je tudíž špatně hodnotit, když si autorka dala záležet. :)

Knihu bych doporučila všem, kteří už se začetli do světa Psyů a měňavců a chtějí si užít další vzrušující show! Užijte si čtení! Judd a Brenna mají vážně, co nabídnout!

Judd Lauren býval jedním ze Šípů, členů elitního komanda podléhajícího Radě Psyů, v jejímž jménu byl nucen provádět strašlivé věci. Nyní je z něj přeběhlík a temné schopnosti mu získaly pověst neomylného vraha, chladného, nelítostného a beze špetky citu. Ale pak se v jeho životě objeví Brenna…

Brenna Shane Kincaidová byla před svým únosem nevinná. Únosce, sériový vrah, jí ale znásilnil mysl, a Brennina schopnost vnímat čiré zlo je nyní tak silná, že má strach, aby se nestala vražedkyní sama. Potom je nalezeno první tělo – oběť nebezpečného šílenství, které Brenna dobře zná.

Judd je pro ni jedinou nadějí, ale její živočišná podstata se vzpírá nelidské bezcitnosti v jeho nitru – přesto mezi nimi vzplane vášeň. Jejich vzájemná touha je šokující, nefalšovaná a ohrožuje nejen srdce jich obou, ale mohla by je oba stát i život…

Nakladatelství: Fantom Print

Rok vydání: 2015

Žánr: Paranormal romance, Fantasy