Recenze: PŘEDTUCHY SMYSLNOSTI (Nalini Singh)

Již podruhé ve světě Psyů!

Opět přicházím s recenzí ze svěra série Psyové, ve které už nefiguruje Sasha a Lucas, kteří si vás ziskali v prvním díle s názvem Otrokyně citů. Nyní v románu Předtuchy smyslnosti přichází na řadu nový pár, nové dramatické dobrodružství a pokračování netradičního fantasy světa.

Vypravování se opět odehrává v er-formě a s ohledem na nové poznatky, kdy autorka ještě společnost Psyů více člení a rozděluje dle různých schopností, se svět stává o něco náročnější k pochopení a chaotičtější, jelikož není plně představen. Alespoň pro mě orientace nebyla snadná a navíc nemám v oblibě takové typy fantasy, kde je zbytečně složitá hierarchie tvorů, kteří nespadají do klasického žánru a navíc jsou rozdílní od ostatních žijících klanů, takže to byl spíše můj problém, než by se to týkalo knihy samotné. Nicméně to dělení opravdu nastává, zatímco Sasha je E-psy, tak nová ústřední postava Faith je J-psy, i když anotace zmiňuje F-psy, takže mě to v prvních chvílích dost mátlo. Kapitoly v er-formě se však netýkají jen světa Psyů, jak je pochopitelné, když do nich ústřední postava spadá, ale opět se ocitáme také na území DarkRiverů.

Tentokrát se autorka obrátila na Vaugha, který není jako Lucas levhart, ale naopak jaguár. To je opět trochu matoucí, když patří do stejného klanu, ale Nalini Singh využívá fantazie po svém a tak zřejmě po svém mění zákonitosti, na které jste u jiných fantasy zvyklí. U série Psychové je tedy nutné se odvázat a nechat se strhnout bouřlivostí DarkRiverů.

Je velmi příjemné, že se opět setkáváme i se Sashou a Lucasem, což je pochopitelné, ale stejně je velmi milé pozorovat vývoji postav i vztahu. Zaměření je však přímo na Vaugha, který není obyčejný a má vlastnosti, kterými dokáže okouzlit čtenářské obecenstvo.

Faith je také velmi cenná a když ji během začátku navrhnou na post Enriqua (pokud jste dočetli první díl, víte moc dobře, co se s ním stalo), tak vás to zřejmě jako mě nepřekvapí, ale potěší. Kniha tedy prakticky přímo navazuje na předešlý děj a je šikovné, že autorka řeší i pokračování životních situací, které se přímo netýkají milostných vztahů.

Někdo by možná předpokládal, že paranormal fantasy bude pouze o milostné lince, ale naštěstí ne. Jako zpestření je tu spousta prvků a vévodí jim předtuchy, kterými Faith docela trpí. Předvídá totiž vraždy, které opět cloumají životem hrdinů, a snaží se jim přijít na kloub a zjistit, čeho se týkají, aby mohla pomoci... I ona se zdá být podobně jiná jako Sasha, která si své čtenáře získala natolik, že jí držíme pěsti i nyní, i když jí jde prakticky celá Rada psyů po krku. Skvělé tedy je, že autorčin svět je živý, pokračuje a vyvíjí se. Postav přibývá, objevují se i ty, které znáte z předešlého dílu, ale nijak se ve vyprávění neztrácíte.

Milostná linie je trochu dramatická. Nátlak ze strany Vaughna je vzrušující. Jeho dominance a potřeba ochraňovat si získá spousty čtenářek, zatímco Faith je plachá a svůdnému jaguárovi se těžko odolává... Tenhle pár byl za mě ještě chytlavější ještě Lucas a Sasha. Mrk mrk.

Ke všemu trochu zlobí mladší generace klanu, takže nejen opětovné vyšetřování, drsné předtuchy, drama v psyském světě, ale také trable ve smečce. To všechno a ještě mnohem více vás provází po celý dynamický příběh, který je zábavný, napínavý v těch správných částech a nepostrádá emoce. Závěr knihy je pekelně napínavý a znovu nás autorka překvapí informacemi, které se vážou k podstatě děje. To, že onen svět tak úporně pokračuje, a vyvíjí se mě na knihách baví stejně jako vzrušující love story. A také malé překvápko. My už se totiž v tomto díle seznamujeme s Juddem, ústředním protagonistou třetího románu Ledové pohlazení!

Jestli máte chuť na paranormal romanci ve stylu měňavců a netradiční rasy bez emocí, jejíž svět sice nemá pevně dané hranice, ale za to skutečně nepostrádá vývoj a živost, tak po sérii Psyové klidně sáhněte. Je to vrušující čtení. I tento díl mě bavil a svým způsobem mi i něco zajímavého předal.

Faith NightStar dávno přivykla naprosté citové sterilitě Utišení, ale nyní je bez zjevné příčiny trýzněna temnými a krvavými představami o smrti. To nikdy nevěstí nic dobrého, ale u Faith je situace ještě horší, protože je to F-psyka, obdařená vysoce ceněnou schopností předvídat budoucnost. Pak se její vize promění v ještě nebezpečnější pocity – ve spalující touhu… a intenzivní rozkoš. Její jasnozřivost je tak mocná a její mysl tak křehká, že emoce, po kterých touží, ji mohou snadno zničit.

Měňavec Vaughn D’Angelo na sebe umí brát podobu člověka i jaguára, ale je to jeho zvířecí stránka, kterou to k Faith silně přitahuje. Jaguáří instinkty mu říkají, aby si tuto naprosto fascinující ženu přivlastnil, a lidská polovina nic nenamítá. Zatímco Vaughn prahne po pocitech a touží Faith po všech stránkách uspokojit, pro ni je chtíč nebezpečím, které by mohlo zpřetrhat poslední vlákna její příčetnosti.

A jsou tu ještě psyové, kteří chtějí Faithiny schopnosti využít k vlastním cílům. Musejí ji proto všech pocitů zbavit – a od Vaughna ji držet co nejdál.

Nakladatelství: Fantom Print

Rok vydání: 2014