Recenze: V ZAJETÍ SLASTI (Nalini Singh)

Popáté ve světě Psyů!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fantom Print!
Chci zakoupit tento titul.

Zatímco série Psyové u Fantom Print od roku 2014 vycházela hojně, každý rok prakticky dvě knihy, tak od roku 2015 až do roku 2017 bylo ticho po pěšině. Teprve právě až v roce 2017 vyšel nový díl, který už se od předešlých odlišuje a na první pohled vypadá více na úrovni než předešlé tituly. Ať už se to týká obálky či obsahu.

V zajetí slasti totiž nemá běžně odlišené kapitoly jako předešlé romány, ale autorka se rozhodla využít také úryvků, které vás na daný text navnadí. Propracovaněji zní i styl psaní, který se lepšil s každým dílem. Překlad byl u prvního dílu slabší, ale nyní už je na vyšší úrovni a dokáže potěšit i náročnější čtenáře. V er-formě se tedy před vámi rozkládá dobrodružství, na které si někteří museli dva roky počkat, ale stálo to za to!

Na začátku románu se nachází úvod s vysvětlením Utišení, které čtenář pochopil, jak z informací, tak i představení světa během několika dílů, jež četl. Tentokrát se autorka zaměřila na informace, které jsou trochu dodatkové, ale spíše již známé.

Píše se tedy rok 2080 a znovu se ocitáme ve světě Psyů a Měňavců, přičemž prim hraje odvážný, vzrušující a poznamenaný Dorian. S tím jsme se setkávali po několik čtení, ale tentokrát mu byl svěřen větší prostor a on toho dosytosti využije, aby zachraňoval, ochraňoval a pomáhal své smečce, ale také aby miloval. Dorian je vzrušující, zábavný a nenávidí Psye, protože mu vzali sestru. Jenže když se na scéně ocitne Ashaya, všechno se mění!

Pokud se vám už nezajídá ten omílaný motiv milostné zápletky, kdy se jedná o psye a měňavce a každý si něčím prošel, tak se určitě těšíte na nové milostné dobrodružství. Pravda, autorčim scénář se opakuje, ale opět se snaží přicházet i s něčím novým. Milostnou linií tentokrát nepřekvapí, i když Dorian je zlatíčko a jestli si vás stejně jako mě získal v předešlých dílech, tak i nyní ho budete hltat a nezáleží na tom, jestli Nalini ztrácí glanc, nebo našla něco osvěžujícího, aby si vás získala.

Nejvíc jsem se těšila na vývoj světa, na podstatné zvraty, týkající se něčeho jiného než milostného života. Na náhled na životy hrdinů s ohledem na důležité faktory jako je bezpečí a fungování jejich klanu. Psyové a Meňavci toho totiž za dobu, co s nimi jsem, odhalili a zažili mnoho, co otřáslo jejich životem a přímo světem a já se neskutečně těšila na další otřes, který opravdu přišel. Ačkoliv love story se nemění, tak autorka má stále sílu a šmrnc, aby promyslela, jaké další dramatické kroky učiní. Podařilo se jí svůj promyšlený svět vehnat novodobějším směrem, a přitom zůstat svá, což vážně oceňuji.

Pravda, onen svět je zas o něco složitější a přibývají do něj opět noví hrdinové. Jestli se na titul vrhnete s přestávkou, budete se zřejmě ztrácet. Nejlepší je číst celou sérii na jednou, abyste vnímali promyšlenost, detaily i nápaditost, se kterou autorka sérii vymyslela a představuje vám ji v každém díle.

V zajetí slasti mají o něco jinou příchuť než předešlé romány, přišli mi dramatičtější a napínavější. Jako by autorka ohledně některých prvků chytila druhý dech, zatímco jiné opomíjela. Narážím na milostné schéma, které sice nepřekvapí, ale za to je šikovnou a pro mnohé nejvábivější složkou příběhu. I když by to čtenář neřekl, ale titul, stejně jako předešlé díly, dávají důraz také na emoce a mezilidské vztahy. Je skvělé, že vývoj světa i charakterů se autorce i nadále daří.

Pokud vás série Psyové uhranula a zamilovali jste si hrdiny i svět, který Nalini Singh vymyslela, pak není nad čím přemýšlet. Hned se vrhněte na pokračování, které rovněž stojí za to a je ještě o level výše než předešlé díly.

Clay Bennett je odvážným strážcem klanu DarkRiver, ale dětství prožil ve slumu jen s lidskou matkou, jelikož otce-měňavce nikdy nepoznal. Jako chlapec bez vazeb na smečku se v sobě pokusil zvířecí pudy potlačit. Neuspěl… a spáchal ohavný čin, když zabil člověka a během následného krveprolití přišel o svou nejlepší přítelkyni Talin. Toho dne, kdy mu řekli, že je mrtvá i ona, v něm zemřela veškerá dobrota.

Talin McKadeová přežila dětství plné hrůzy a zabíjení. Nyní se jí v životě objevuje nová noční můra, když děti, s nimiž pracuje, postupně mizí a jsou nalézány mrtvé. S úmyslem udržet je v bezpečí, odemkne Talin nejtemnější tajemství ve svém srdci, vrátí se do dětství a požádá o pomoc nejsilnějšího muže, kterého zná…

Clay už Talin jednou ztratil. Nechce ji nechat znovu odejít. Ovládá ho zběsilá touha ji vlastnit, lačná jako levhart skrytý v jeho nitru. Při snaze zachránit nevinné, musejí Clay i Talin čelit ošklivým vzpomínkám ze svých násilných minulostí… nebo přijít o všechno, na čem jim kdy záleželo.

Nakladatelství: Fantom Print

Žánr: Paranormal romance, Fantasy

Ze série: Psyové 5.