Recenze: OKOVY MINULOSTI (Nalini Singh)

Již počtvrté ve světě Psyů!

Novozélandská spisovatelka Nalini Singh zaútočila na českou literární scénu prostřednictvím své paranormální série Psyové. U nakladatelství Fantom print vychází již od roku 2014 a mnohé fantasy čtenářky, toužící po romantice i propracovaném světě a temnějších prvcích, potěšila. Já už jsem vám představovala romány Otrokyně citů, Předtuchy smyslnosti, Ledové pohlazení a nyní je na řadě čtvrtý díl Okovy minulosti!

Už ve třetím díle jsme se přesunuli od DarkRiveru mezi SnowDancery a tak nějak autorka v er-formě přechází k jednomu klanu ke druhému. Poukazuje tím na jejich mezilidské vztahy, vznikající přátelství, řešení problémů, nahlížení na svět, kterému ještě stále vládnou Psyové. Ti josu kapitola sama pro sebe a nejpůsobivější je na nich vývoj, který jim Nalini Singh dopřává. Rada je víc a víc odhalována stejně jako její činy a čtenáře čeká nejedno překvapení, jenž zahýbe dějem.

Clay Bennett je další postava, která má za sebou složité životní situace. Anotace nadhazuje, že kdysi zabil člověka a svým činem přišel o nejlepší kamarádku. Jako strážce se hodně změnil, dbá na své instinkty, je velmi odvážný a silný a také spolehlivý. Nicméně jakmile se na scéně znovu objevuje Talin, všechno se pro něj mění a on se stěží ovládá, přestože kdysi byl nepostradatelný pro klan, teď by si přál být podstatný především pro ni. Talin skrývá mnoho, ale ani to mu nebrání, aby se do ní pobláznil.

Stejně jako předešlé díly, i v tomto případě vás čeká žhavá milostná linie. Nesnadný vztah s ohledem na minulost hrdinů, na jejich noční můry a kostlivce ve skříni je ještě o něco komplikovanější a toužíte-li po složitější lásce, pak si vás Nalini Singh opět získá. Samozřejmě přitažlivost je velmi silná a vzrušující, mezi postavami se odehrává čiré napětí a vášeň, ale o svou lásku musí tvrdě bojovat.

Samozřejmě i tentokrát se děj posouvá dál a představuje nové zvraty a překvapení, co se týče světa Psyů a měňavců. Náročnější čtenářky tento fakt hodně potěší, protože je vidět, že autorka má vše promyšlené a vážně do toho vkládá hodně nápaditosti a originality, ať už se to týče emocionální stránky, psyské složitosti, sítě či samotné rady. Nemůžu víc prozrazovat, ale máte se nač těšit!

Okovy minulosti jsou pošušňáním pro všechny, kterým se série dostala pod kůži a chtějí zažít další poctivé dobrodružství s Nalini Singh a jejími hrdiny.

Clay Bennett je odvážným strážcem klanu DarkRiver, ale dětství prožil ve slumu jen s lidskou matkou, jelikož otce-měňavce nikdy nepoznal. Jako chlapec bez vazeb na smečku se v sobě pokusil zvířecí pudy potlačit. Neuspěl… a spáchal ohavný čin, když zabil člověka a během následného krveprolití přišel o svou nejlepší přítelkyni Talin. Toho dne, kdy mu řekli, že je mrtvá i ona, v něm zemřela veškerá dobrota.

Talin McKadeová přežila dětství plné hrůzy a zabíjení. Nyní se jí v životě objevuje nová noční můra, když děti, s nimiž pracuje, postupně mizí a jsou nalézány mrtvé. S úmyslem udržet je v bezpečí, odemkne Talin nejtemnější tajemství ve svém srdci, vrátí se do dětství a požádá o pomoc nejsilnějšího muže, kterého zná…

Clay už Talin jednou ztratil. Nechce ji nechat znovu odejít. Ovládá ho zběsilá touha ji vlastnit, lačná jako levhart skrytý v jeho nitru. Při snaze zachránit nevinné, musejí Clay i Talin čelit ošklivým vzpomínkám ze svých násilných minulostí… nebo přijít o všechno, na čem jim kdy záleželo.

Nakladatelství: Fantom Print

Rok vydání: 272

Žánr: Fantasy, Paranormal romance