Recenze: OHNIVÝ CEJCH (Nalini Singh)

Šestá návštěva světa Psyů

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fantom Print!

Chci zakoupit tento titul.

Vítejte po šesté ve světě Psyů, kterým jste zřejmě přišli na chuť, jestli máte v oblibě paranormal romance a netradiční propracovaný svět. Nalini Singh si vás získává již od roku 2014, kdy v nakladatelství Fantom Print začala tato série vycházet. Pátý díl vyšel v roce 2017 a na další jste si museli počkat až do roku 2019, ale stálo to za to! Co vás tentokrát čeká?

1. Otrokyně citů
  2. Předtuchy smyslnosti
  3. Ledové pohlazení
  4. Okovy minulosti
  5. V zajetí slasti

V er-formě se tentokrát autorka upnula na známé postavy, Rileyho a Mercy, se kterými jsme se v předešlých dílech již setkali. Bohužel pro nás autorka ustoupila od úryvků, které byly vítaným zpestřením u pátého dílu a tak jsme zase u běžnější vzhledu. Tak trochu si připadám ochuzená, protože vzhledově i co se týče úrovně byl tedy pátý díl výše.

Konečně se autorka vydala jinou cestou než je ohraná milostná linie mezi měňavcem a psyem, což se časem opravdu začalo zajídat. Nepřicházela totiž s ničím novým. V tomto případě sice pár není natolik tradiční jako v předešlých dílech, ale na druhou stranu se autorka zaměřila více na vztah než podstatu světa, řešení a zvraty. Ohnivý cejch je opravdu spíše paranormální romancí, zaměřenou na lásku, milostné vzplanutí. Pozornost, zaměřená na vášnivý pár potěší příznivkyně erotických knih, protože erotiky je více a navíc přichází na řadu dohady, debaty a rozhřešení.

Mercy je tvrďačka, která je zvyklá spoléhat na sebe a svůj klan. Je to levhartice, která se nebojí být sama, přikročit k nebezpečí a vykonat správnou věc, jenže už od začátku si s Rileym nepadne do oka a něco ji na něm zuřivě dráždí.

Rileymu dělá radost lézt Mercy na nervy a tak se stává jejich úkol trochu vedlejším, což je škoda. Méně se tak nahlíží i na propracovaný svět, ve kterém autorka sice opět přichází s něčím novým, ale jako by v tomto případě trochu ztratila dech a rozvážnost, která jí pomáhala nás v předešlých dílech svými postupy ohromit. S ohledem na to, že se pozastavil vývoj světa a autorka se upnula na milostnou linii, mi tento díl přišel slabší. Na druhou stranu se tak ale stal více oddechovým, takže máte-li v plánu relax s paranormal romancí, tak Ohnivý cejch je správná volba.

Jestli se vám líbilo předešlých pět dílů, tak Ohnivý cejch si určitě nesmíte nechat ujít. Je plný vzrušení, lásky, vášně, milostných dramatických scén a dává důraz na žhavý románek. Sice nás autorka ochudila o podstatnější části, které byly v předchozích románech silnější a vábily, ale i tak si přijdete na své.

Tento díl nevybočuje jen svým zaměřením a slabším náhledem na děj, týkající se psyského a měňavského světa, ale také se liší k obálkou. Ta se mi sice líbí víc než předešlé, ale stylem je odlišná, což může zarytým fanouškům vadit.

Ohnivý cejch byl slabší díl. Série Psyové měla pár dobrých i pár slabších románů, ale celkově ač to bylo zajímavé čtení, to není série pro mě. Mám v oblibě tradiční témata upíři a vlkodlaci, takže přehršel "dlaků" v této sérii pro mě byl trochu problém a navíc Psyové, kteří měli být bez citu a nebyli, mě zklamali. Milostné zápletky měly stejný scénář, takže postupem času neokouzlily. Mě spíš zajímala ta detektivní linie, která se zdála propracovanější, ale i té se mi dostalo v posledním dílů méně, takže celkově hodnotím knihy jako průměrné. Od Fantom Print mám své top, za sebe mohu doporučit i přes nešikovný překlad pvního dílu sérii Dowinside od autorky Stacia Kane. Škoda jen, že vyšly pouze první tři díly... Rozhodně by si takhle originální série zasloužila pozornost, protože taková druhá tu prakticky není, za to takových ve stylu Nalini Singh je tu prakticky tolik, až námět bohužel působí vyčpěle.

Ačkoli Mercy, strážkyně DarkRiverů, cítí naléhavou potřebu najít si životního druha, zuřivě odolává, když se ji pokusí přivlastnit Riley Kincaid, poručík ze smečky SnowDancerů. Problém není jen to, že ji vytáčí; je totiž také vlk, zatímco ona je kočičí šelma, a oba jsou zvyklí mít navrch.

Když je však z teritoria DarkRiverů unesen geniální mladý měňavecký vědec, musí Mercy a Riley spolupracovat, aby mladíka vystopovali – dřív, než se záhadní únosci rozhodnou, že už ho není potřeba. Dva dominantní jedinci však časem zjistí, že podřídit se jeden druhému neznamená nejen smrtící konspiraci, ale také vášeň tak žhavou, že na nich obou zanechá ohnivý cejch.

Nakladatelství: Fantom Print

Žánr: Paranormal romance, Fantasy

Ze série: Psyové 6.